Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

RESULTS! - NS7 -- 20 t/m 22 dec. -- Groningen

december 2013 aangepast in Smashfests
Northern Smashfest 7!
3933404193_01b77f5ecf.jpg
Results Melee

"Pro"-bracket
1: Jeapie
2: Fernandez
3: mind trick
4: Guus
5: Stijn
5: Ace
7: Rian
7: Eden
7: Mizar

"Amateur"-bracket
1: FlamingForce
2: Riff
3: .FB
4: ShadowTl
5: .FB's broer
5: (:)98
7: AstroBlack
7: Yuuray

Results PM

1: Jeapie
2: Ace
3: Mind Trick
4: Guus
5: Flamingforce
5: Eden
7: Stijn
7: Mizar
9: Fernandez
9: FB
9: KID
9: :98
13: Luuk
13: Liteos
13: Riff
13: Shadow

Ruleset
Spoiler:
Basic Rules
  • 4 Stock.
  • 8 minute timer, 10 minute timer for teams.
  • Items are set to “off”.
  • All sets with the exception of winner's semis, winner's finals, loser's quarters, loser's semis, loser's finals, and the championship are best of 3 matches, while best of 5 will be played out for any of the aforementioned sets, including grand finals.
  • In the event of a dispute, controller ports will be selected by Rock-Paper-Scissors.
  • In the event of a dispute in team matches, the ports will be determined in a 1221 fashion; whoever wins the RPS will choose first, then the opposing team will get their ports, and then the teammate of the RPS winner will get the remaining port.
  • Pausing should be turned off. In the event pause is on and is pressed during a tournament match, whether by accident or on purpose, the result will be a loss of the current stock for the perpetrating player.
  • No player may choose the stage they have LAST won on in the set unless agreed upon by both players.
    Wobbling is legal. Keep the stalling rule in mind, which states the move is to be ended quickly after 300% has been reached. If you accidentally hit pause while trying to mash out, you have to forfeit your stock.
  • You are responsible for your own controller. Any malfunctions or errors that occur are your responsibility, so bring an extra controller if possible. If a match is to be restarted due to controller functions, it must be agreed upon by both parties.
  • Any action that can prevent the game from continuing (i.e., freezing, disappearing characters, game reset, etc.) will result in a forfeit of that match for the player that initiated the action. You are responsible for knowing your own character, and must be wary about accidentally triggering one of these effects.
  • Stalling is banned. Definition of stalling: The act of deliberately avoiding any and all conflict so that one may make the game unplayable. Running away from an opponent to reach a better position is not stalling, while techniques such as Jigglypuff’s Rising Pound and Peach’s Bomber Stalling are, as well as wobbling beyond 300%.
  • No coaching request: If your opponent is being coached, you can request this not to happen and that should be honored. Note that this applies to coaching during matches and not inbetween.

Set Format (In Order of Procedure)
  • Opponents choose their characters for the first match *
  • Opponents start the stage striking procedure
  • The first game is played, using the stage chosen during step 2
  • The loser of the previous match announces the next match's stage from either the Starter Stage List or the Counter Stage List, taking no more than 2 minutes**
  • The winner of the previous match chooses their character
  • The loser of the previous match chooses their character
  • Repeat steps 5-8 for all proceeding matches

*Double blind character selection may be called for the first match

Resolving Ties
  • Any games ending in time running out should always be decided by stock and then percentage.
  • The Sudden Death is not to be played under any circumstances.
  • If percentages are the same or both players die simultaneously, there will be a 1 stock, 3 minutes,
  • same characters, same stage overtime.

Additional Rules for Doubles Play
  • Life Stealing is allowed.
  • Set team attack to ON.

Stage List Singles
Starter
  • Battlefield
  • Dream Land 64
  • Yoshi’s Story

Counterpicks
  • Fountain of Dreams
  • Pokémon Stadium
  • Final Destination

Stage List Teams
Starter
  • Battlefield
  • Dream Land 64
  • Final Destination
  • Pokémon Stadium
  • Yoshi's Story

Gentleman's clause: If both players come to an agreement, stages may be chosen that aren't otherwise legal.

Orginele thread
Spoiler:
Voorwoord

Na een lange afwezig vond ik het weer eens tijd om een smashfest te organiseren samen met Jeapie en Fernandez. Aangezien ik niet meer op de boot woon en huize Fernandez niet ideaal is wordt de eer van Groningse smash-tempel overgedragen aan huize Jeapie! We hopen dan ook een lading oud en nieuw bloed te vergezellen in een fantastisch weekendje computer spelletjes spelen op de Nintendo!

Informatie

Data: 20 december t/m 22 december. Het idee is dat je vrij bent om vrijdag in de middag/avond al te komen zodat zaterdag de hele dag gebruikt kan worden voor smash in de venue. De ervaring leert dat er dan vrijdag tot diep in de nacht wordt gespeeld om de volgende dag brak te zijn. Dit is prima, maar toernooi is toernooi, no johns!

Events: Melee Singles en Doubles, Man en Vrouw, Project M (?) en wellicht nog meer als de tijd dat toe laat. Ideeën zijn welkom!

Max. Deelnemers: 32. Over de slaapplekken moet nog gediscussieerd worden, maar daarvoor nog genoeg tijd.

Tijden venue: De venue is geopend van 10:00 tot 22:00. Je bent om 10:00 welkom, maar hou er rekening mee dat de boel nog opgezet dient te worden, loop dan dus niet en de weg en wacht even met het spelen van friendlies totdat alles staat zoals het moet.

Inschrijven toernooi: De inschrijving is geopend vanaf 10:00 tot en met 12:00. Het toernooi willen we laten beginnen tegen 13:00. De inleg is €5,- voor singles en een €2,- venue fee. De venue is €60,- voor de zaterdag, als we er overheen gaan qua fee komt dit in de pot, anders lappen we zelf bij.

Ruleset: Zo goed als equivalent aan die van Avalon II met uitzondering van de starter stages in Singles.

Opzet toernooi: We zitten te denken aan 3 pools van 6 man. Aangezien het deelnemers aantal blijft groeien denk ik persoonlijk dat we wellicht x pools van 4 man gaan doen. Het idee is om daarna een "pro" en "amateur" bracket op te stellen waarbij de eerste twee en laatste twee van iedere pool in de respectievelijke bracket worden geplaatst. Dit is nog open ter discussie, en aangezien we aardig wat set-ups hebben (we hebben genoeg TV's) kunnen we ook grotere pools doen zodat er meer matches zijn voor iedereen.

Locatie Jeapie

Zoals eerder al gemeld is de locatie het huis van Jeapie. Het adres zal, wanneer je confirmed bent, via PB, Skype, weet ik veel wat bekend worden gemaakt (persoonlijk, en dus niet hier).
  • Ongeveer 10/15 minuten lopen vanaf Groningen CS.
  • Coop (supermarkt) op 50m afstand.
  • Snackbar op 120m afstand.
  • Als hoofdstad van het noorden bezit Groningen een groot aantal bezorgdiensten. Vooral handig wanneer je te lui bent om dat kleine eindje te wandelen met je vege lijf.
  • Roken in huis verboden. Er is een een kleine, afgesloten patio aanwezig, gaarne wel de asbakken gebruiken.

Locatie Jimmy's 050

Jimmy's 050 is een jeugdcentrum gelegen in het centrum van Groningen (Herestraat 100). In tegenstelling tot Jeapie zit letterlijk alles hier dicht bij in de buurt (Mc, Subway, Centraal Station, Jeapie, ...). Er zijn een paar huisregels die belangrijk zijn en waar je geacht wordt aan te houden. Bij het niet naleven word je verwijderd en is er geen mogelijkheid meer tot housing. De regels zijn
  • Eigen consumpties toegestaan, uiteraard wel ff netjes alles opruimen a.u.b.
  • Geen alcohol in de venue of er voor, tevens wordt een beschonken staat van bewustzijn niet gedoogd en volgt een ban van het fest.
  • Roken voor de deur en gelieve de peukjes in de asbak.
  • Een jointje roken en stoned zijn is allemaal prima, maar gelieve wel even uit het zicht van de venue zelf oproken, het is een jeugdcentrum...

Deelnemers

Vanaf 6 december kun je je confirmen. De mensen op de interested lijst hebben voorrang op die van de reserve lijst (mits die nog nodig is).

Confirmed
  1. Rian
  2. Jeapie
  3. Fernandez
  4. Mizar
  5. Eden
  6. Yuuray
  7. FlamingForce
  8. Ace
  9. Stijn
  10. ShadowTI
  11. AstroBlack
  12. guus
  13. mind trick
  14. .FB
  15. .FB's broer
  16. /Rev
  17. aqua
  18. Riff
  19. (:)98

Interested
  1. trickerL
  2. CorteX
  3. Braw
  4. gideon
  5. FreekW

Slapen
  1. (vr-za-zo) Mizar
  2. (vr-za-zo) Eden
  3. (vr-za-zo) ShadowTI
  4. (vr-za) Ace
  5. (vr-za) FlamingForce
  6. (vr-za) Stijn
  7. (vr-za) mind trick
  8. (vr-za) guus
  9. (za-zo) /Rev
  10. (za-zo) Riff

Set-ups
  • Jimmys050 - 2 TV's.
  • Rian - 2 Wii's + 1 Cube + 3 TV's.
  • Jeapie - 1 Cube + 1 TV.
  • Fernandez - 1 Cube + 1 TV.
  • /Rev - 1 Cube.
  • Ace - 1 Wii + 2 TV's.
  • ShadowTI - 1 Wii.

Totaal 9 set-ups.
«134

Reacties

• in, met dibs op slaap :D
  • Interesse, slaapplek wel nodig als ik kom!
  • yo ik kom
    gefeliciteerd nog mr van der sea
  • Cool, ik heb alle voorgaande edities gemist, maar ga nu wel proberen hierbij te zijn. Zet me er voorlopig maar op :)
  • Klinkt goed, I'm in ! + cube
  • Zet mij er voorlopig maar bij + Overnachting
  • In voor eerste twee dagen.
  • Ace schreef:
    In voor eerste twee dagen.

Je staat erbij! :ace:
  • oktober 2013 aangepast
    Ben in principe ook in dus je kan me erop zetten.
    Misschien trouwens nog leuk om een set-up met een andere game te doen? Ik heb een dreamcast met power stone 2, nooit gespeeld maar schijnt een erg goede fighter te zijn en is 4 player. Ik heb wel maar 2 controllers, maar misschien is er iemand die er nog 2 heeft.
  • /Rev schreef:
    Klinkt goed, I'm in ! + cube

Ik was het vergeten te vragen maar,
    Mag ik er ook een slaapplek bij :_0_: ?
  • Innnnn
    + slaapplek als dat kan.
    Ben niet moeilijk, ik crash wel op de grond in een slaapzak.
  • CorteX schreef:
    Innnnn
    + slaapplek als dat kan.
    Ben niet moeilijk, ik crash wel op de grond in een slaapzak.

Is cool. Ik ga vanavond Jaap ff contacten hoe het precies met het aantal slaapplekken zit. Anders moeten we even andere housing regelen als het qua overnachting niet lukt.
  • I'm down!
    Vet! Als er nog plekken zijn om te crashen zou dat tof zijn!
    Cube kan ik altijd meenemen, tv wordt wat lastiger.
  • I'm in, ook voor slaapplek plx
  • oktober 2013 aangepast
    Ondanks dat we heel blij zijn met de interesse, kunnen we niet iedereen laten Sleapie bij Jeapie doen. Dit betekent dat er mensen bij Fernandez en mij moeten crashen. Aangezien Fernandez en ik niet op loopafstand bij Jeapie vandaan wonen zijn we of (a) afhankelijk van OV of (b) hopen dat er mensen met de auto komen. Eventueel zou Fernandez kunnen taxi-en, hopelijk vindt iedereen het dan nog interessant!
  • oktober 2013 aangepast
    Foutje
  • Yo dudes, vet om te zin dat er meer animo is dan ik dacht! :O

We moeten even kijken hoe we het gaan doen met sleapies.
    Er kunnen max 5 bij mij pitten ( 2 matras, 3 bank. Vloer zou kunnen voor extra lui, maar liever niet!! )
    Rian en Aaron ( Fernandez ) kunnen er lui bij jullie pitten en zo ja hoeveel? :)
    Sleapies bij mij :
    Sleapies bij aaron:
    Sleapies bij Rian :

Hype!
  • trickerL schreef:
    Ben in principe ook in dus je kan me erop zetten.
    Misschien trouwens nog leuk om een set-up met een andere game te doen? Ik heb een dreamcast met power stone 2, nooit gespeeld maar schijnt een erg goede fighter te zijn en is 4 player. Ik heb wel maar 2 controllers, maar misschien is er iemand die er nog 2 heeft.

Uiteraard kun je je Dreamcast meenemen. Het is goed mogelijk dat het bij het begin van het toernooi eventjes niet kan, maar daarna is iedereen vrij om te doen wat die wil. Als er mensen zijn die willen Dreamcasten, of DS-en, be my guest. Het idee is natuurlijk wel dat het voornamelijk Melee wordt.
  • zet mij op de lijst
  • Rian schreef:
    Ondanks dat we heel blij zijn met de interesse, kunnen we niet iedereen laten Sleapie bij Jeapie doen. Dit betekent dat er mensen bij Fernandez en mij moeten crashen. Aangezien Fernandez en ik niet op loopafstand bij Jeapie vandaan wonen zijn we of (a) afhankelijk van OV of (b) hopen dat er mensen met de auto komen. Eventueel zou Fernandez kunnen taxi-en, hopelijk vindt iedereen het dan nog interessant!

Wat voorn afstand hebben we het over?
  • oktober 2013 aangepast
    FlamingForce schreef:
    Wat voorn afstand hebben we het over?

Van Jeapie naar Fernandez' huis is ongeveer 2.4 km en naar mijn huis is ongeveer 5.7 km volgens Google Maps. Met taxi-en bedoelde ik dat Fernandez met de auto van zijn ouders de mensen rond rijdt.

Uiteraard zouden de mensen met een vouwfiets die ook mee kunnen nemen (de normale fiets ook maar volgens mij zit er een extra heffing op).
  • Duidelijk blijf ik bij jou pitten Rian.
  • Ik heb helaas geen vouwfiets though :p en uit ervaring kan ik bevestigen dat er extra heffing op een normale zit.
  • Hey, ik heb zeker interesse. Ik kom dan samen met mijn broer dus met zijn 2en. Geen slaapplek nodig en neem een Wii met PM erop mee als dat nog nodig is. wss wordt het dan wel alleen vrijdag en zaterdag, kweenie of dat een probleem is?
  • .FB schreef:
    Hey, ik heb zeker interesse. Ik kom dan samen met mijn broer dus met zijn 2en. Geen slaapplek nodig en neem een Wii met PM erop mee als dat nog nodig is. wss wordt het dan wel alleen vrijdag en zaterdag, kweenie of dat een probleem is?

Nee hoor, het toernooitje wordt gehouden op de zaterdag.
  • Rian schreef:
    .FB schreef:
    Hey, ik heb zeker interesse. Ik kom dan samen met mijn broer dus met zijn 2en. Geen slaapplek nodig en neem een Wii met PM erop mee als dat nog nodig is. wss wordt het dan wel alleen vrijdag en zaterdag, kweenie of dat een probleem is?

Nee hoor, het toernooitje wordt gehouden op de zaterdag.

Niiice, ik heb er zin in 8-)
  • Vanaf hoe laat zaterdag?
  • Jeffrey schreef:
    Vanaf hoe laat zaterdag?

Je bent de hele dag welkom. We weten nog niet precies hoe laat het toernooi gaat beginnen maar reken op begin van de middag (13:00 ofzo).
  • november 2013 aangepast
    Stijn schreef:
    zet mij op de lijst

Heb je er op gezet.
  • Logisch dat niet iedereen bij de rode falcon kan blijven slapen.
    Mij maakt het niet zoveel uit om bij iemand in de buurt te pitten ofzo.
    Heb er ook zin in!
  • Gaan we ook met zijn alle feesten?
    Krul schreef:
    Logisch dat niet iedereen bij de rode falcon kan blijven slapen.
    Mij maakt het niet zoveel uit om bij iemand in de buurt te pitten ofzo.
    Heb er ook zin in!

Beter, we kijken nog wel even hoe we het precies gaan doen.
    /Rev schreef:
    Gaan we ook met zijn alle feesten?

Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. Het is een smashfest, geen kleuterspeelzaal, dus als er mensen de stad in willen zijn ze vrij om dat te doen. Maar hou er wel rekening mee dat je bij mensen overnacht, dus jezelf het apelazarus zuipen om vervolgens de boel er onder te braken wordt niet op prijs gesteld.
  • Aight. dus, mensen zijn welkom eind van de middag op vrijdag de 20ste van december in mijn keet.
    Zaterdag de 21ste vind het toernooi plaats en is echte smashdag!

Ik verwacht/wil graag dat mensen uiterlijk zondag vroeg in de ochtend weer vertrekken naar huis. Ik woon hier niet alleen en hen opdragen met 3 dagen smash met 20 lui wil ik ze niet aandoen!

Als mensen nog goeie ideeën hebben om te doen laat dat dan horen! Dingen zoals: Crews/falcon round robin/ 1stock tourneys. Als hier genoeg animo voor is van de mensen die komen wil ik ze zeker gaan doen

Als host introduceer ik alvast de eerste side event:

-Broken Bowser tournament. Single/double ( ligt eraan ) elimination, bowser only, 4 stock. Dit is een gemodde bowser met belachelijke moves op de wii van Eden.
  • Ik wil graaag komen, maar ik moet kijken of ik vrij kan krijgen van werk. Zet me er op, maar niets is zeker nog!
  • Interesse, Als een slaap plaats mogelijk is zou chill zijn ;)
    De interested lijst is vol, voor de mensen die nog willen komen betekent dat dat je op de reservelijst komt!
    Riff schreef:
    Ik wil graaag komen, maar ik moet kijken of ik vrij kan krijgen van werk. Zet me er op, maar niets is zeker nog!

Aight, ik zet je d'r op.
    gideon schreef:
    Interesse, Als een slaap plaats mogelijk is zou chill zijn ;)

Is goed. Slaapplaatsen moeten we nog regelen, maar dit is het handigst om te doen bij het confirmen!
    Foutje. :biertje:
  • Dus hoe zit het nu met slaapplekken enz? Moet ik extra gaan reizen naar een andere locatie of kan ik gewoon blijven? Is me ff onduidelijk hoe dit nu precies gaat werken.
  • FlamingForce schreef:
    Dus hoe zit het nu met slaapplekken enz? Moet ik extra gaan reizen naar een andere locatie of kan ik gewoon blijven? Is me ff onduidelijk hoe dit nu precies gaat werken.

Dat ligt er aan waar je gaat slapen. Ik zal één dezer dagen de housing plaatsen in de orginele post zetten. Het punt is dat niet iedereen bij Jeapie zal kunnen slapen. Als gevolg zullen er mensen bij mij en wellicht Fernandez moeten slapen. Dit betekent dat er extra gereisd zal moeten worden, ik woon ongeveer 5.7 km van Jeapie vandaan en Fernandez zo'n 2.4 km (dit is gewoon loopbaar in principe, half uurtje ofzo). Nu weet ik dat er verscheidene mensen met de auto gaan komen en als die bij mij gaan slapen is er niets aan de hand, het is zo'n 10 minuten rijden. Eventueel zou Fernandez nog kunnen taxi-en. Dit zijn in mijn ogen redelijk kleine afstanden en het enige wat je mee zult moeten nemen is een luchtbed en een slaapzak. Waar iedereen gehoused gaat worden regelen we wel wanneer mensen gaan confirmen. Hopelijk is het zo duidelijk.
  • Ok nja als ik dan bij Jeapie kan slapen of met iemand kan meerijden is het allemaal prima lijkt me.
  • Ik wil wel komen. Ik kan een Wii met project M meenemen en cube + smash melee. moet wel ff nieuw kabeltje voor aansluiting voor m'n cube kopen. weet iemand waar ik die goedkoop kan krijgen?
  • Wow, meer interesse dan ik had gedacht. Ik heb jullie (Sji en FreekW) erbij op gezet. Ik ben momenteel bezig om een kleine venue te regelen zodat er meer mensen kunnen komen, alleen qua slaapplekken is uitbreiding echt (nog) niet mogelijk...
  • Wie wil er zaterdagochtend met de auto mee rijden vanuit Den Bosch of in de buurt?
  • Interesse
  • Alleen in deelname of ook in meerijden?
  • Ik denk dat ik van uit Utrecht ga, dus dan niet. Anders laat ik het je nog wel weten.
  • gaat er iemand in de buurt van de randstad met de auto? retourtje groningen is 50 euries blegh, heb wel een treinkaartje voor in het weekend gratis rijden maar als iemand met de auto gaat wil ik wel benzine kosten delen en meerijden.
Log In of Registreer om te reageren.