R.I.P. Lucas Casimir "trickerL" Woudstra 25-8-1989 / 17-12-2013

AceAce
January 2014 aangepast in Off-topic
Hoe moet je zo'n bericht beginnen? Lucas heeft 17 december 2013 'n eind aan zijn leven gemaakt. Het ging kennelijk mentaal al langere tijd slecht met hem. Hij woonde weer thuis en heeft de laatste maanden met haast iedereen contact vermeden. Op 'n ochtend is hij 't huis uitgelopen en is nooit meer terug gekomen. Hij heeft zich die ochtend voor 'n trein geworpen.

Zijn familie had geen contact informatie van mij of andere smashers. Zijn vader heeft gisteren zijn Blackberry gekraakt en mij gebeld. Ik heb de Amsterdamse smash kliek persoonlijk gebeld maar ik laat 't de rest op deze manier weten. Ik kan 't zelf nog steeds niet bevatten. Ik wist dat hij vroeger depressief was geweest maar ik had geen idee dat dat nog steeds, of weer, aanwezig was.

Ik herinner me Lucas als 'n hartstikke goede gast en één van mijn oudste smash makkers. Hij deed geen vlieg kwaad en volgens mij mocht iedereen hem ook graag. Hij leek meestal vrij opgewekt maar kennelijk had hij van binnen toch 'n hoop pijn die hij voor ons goed verborgen heeft weten te houden. Talloze keren met hem afgesproken en oneindig vaak Ganon vs Falco en later Falcon vs Falco tegen hem gespeeld, liefst Yoshi's Story only. Altijd enorm veel met hem gelachen en gediscussieerd over smash maar ook over andere dingen. Hij is nog op mijn verjaardag geweest en ik heb twee keer Koninginnedag met hem gevierd. Maar toch kende ik hem duidelijk toch niet echt want ik had geen idee dat hij zo'n donkere kant had. Het laatste jaar zei hij smash moe te zijn en daardoor zag ik hem nadrukkelijk minder. De laatste keer dat ik hem zag zal aan 't eind van de zomer geweest zijn.

Mijn plan is om op de volgende Avalon iets van 'n eerbetoon aan hem te houden en om 'n steunbetuiging aan zijn familie vanuit de community te verzinnen. Maar ik weet nog niet precies wat.

Lucas, je zal gemist worden. Ik begrijp niet waarom je 't nodig vond om dit te doen maar ik hoop dat je nu in ieder geval rust hebt gevonden. Nogmaals, ik zal je enorm missen dude.
?ui=2&ik=eb108ea93e&view=att&th=143cb2f8027cf315&attid=0.1&disp=emb&zw&atsh=1

Reacties

• Damn Lucas... Dit zou ik nooit verwachten bij hem. Het was een plezier om altijd met je te smashen, het was altijd gaaf je weer te zien. Ik vond het al jammer dat je laatste tijd niet naar toernooien kwam, maar dit kon ik niet zien aankomen.

Veel sterkte naar jou en de familie, Ace.
  • January 2014 aangepast
    Ik vraag me af wat er da gebeurd zou kunnen zijn :?. Ik ben zelf 2 jaar uit de smash community gestapt, dus heb ik hem niet zo vaak gezien; dus ik kan mijzelf niet zoveel herinneren. Toch kwam het over als een schok van wow. Erg rot om dit te lezen. In ieder geval sterkte aan zijn familie & vrienden, ik leef met hen mee.
  • January 2014 aangepast
    Wow, dat is een klapper. Ik vond het geen stijl (niet voor hem) dat hij nooit meer had gereageerd voor NS7, maar hij was er toen niet eens meer (en blijkbaar druk aan het strijden met zijn demonen)... Zo zie je maar weer dat je soms moet oppassen met conclusies trekken.

Ik kende trickerL als een rustige, chille jongen. Hij is een keer op een NS geweest, bij Jaap en heb hem op meerdere toernooien ontmoet (onder andere bij Ace). Kon altijd wel met hem lachen en hij had een strakke Falco. Als er op Avalon nog een eerbetoon wordt gehouden of een steunbetuiging richting zijn ouders en familie vanuit SmashNL dan zal ik zeker hard mijn best doen om er bij te zijn.

Ik wil Ace, de Amsterdamse smash scene maar vooral zijn ouders, familie en naasten erg veel sterkte wensen bij dit verlies.

Rust zacht Lucas.
  • January 2014 aangepast
    Een erg heftig en onverwacht bericht. Ik heb TrickerL volgens mij voor het laatst gezien op Avalon I, wat niet eens zo lang geleden is (oktober 2013). Ik had het gevoel dat zijn interesse voor smash minder was geworden, omdat hij in die periode wel eens een toernooi oversloeg, maar ik kon niet vermoeden dat het zo slecht met hem ging. Ook erg bizar dat dit al in december gebeurd is (op 17 december vertrok ik met het vliegtuig naar Amerika) en we het nu pas weten. Persoonlijk kende ik hem niet heel goed, mede omdat hij vrij stil was, maar hij was altijd erg aardig en ik heb met regelmaat in toernooi of in friendlies tegen hem gespeeld. Hij was zonder twijfel een regular en bovendien een verdienstelijke speler, iemand die ik graag zag komen en waarvan het in alle opzichten eeuwig zonde is dat hij niet de juiste hulp heeft kunnen vinden. Er rest mij op dit moment weinig anders dan zijn familie heel veel sterkte te wensen.
  • Wow dit had ik echt niet verwacht. Lucas kwam op mij ook altijd als een vrolijke en opgewekte jongen over, vol energie en vastberaden een steeds betere speler te worden. Hij zorgde voor een goede sfeer bij toernooien vond ik. Hij was wel de laatste waarbij ik zoiets zou verwachten. Ik bid voor zijn vrienden en familie, veel sterkte allemaal.

Over dat eerbetoon: misschien een idee dat we op Avalon een grote kaart maken. Iemand (Ace?) koopt zo'n kaart en mensen die dat willen betalen daaraan mee en schrijven hun naam op de kaart met evt. een kort berichtje. Misschien kunnen we een smash actiefoto van Lucas erop zetten. Wat vinden jullie?
  • Jee dit komt echt als donderslag bij heldere hemel. Ik had geen idee dat hij zo depri was. Ik mocht hem altijd wel en z'n smash skills waren ook best indrukwekkend.
    Ik denk meteen terug aan Choco (helaas overleden half 2010), opnieuw een Nederlandse speler die niet meer onder ons is. Ik ben toch ook wel in shock van dit bericht en ook van het feit dat het al ruim een maand geleden is en we er niet eerder achter zijn gekomen. Waren er geen berichten op z'n Facebook gepost hierover? (ik was geen vrienden met hem en kan het niet zien).
    In ieder geval heel veel sterkte gewenst aan zijn nabestaanden. Rest in peace Lucas.

Een kaart of ander eerbetoon lijkt mij een goed idee en ik zou er graag aan bijdragen.
  • Zijn Facebookprofiel heeft na oktober geen activiteit meer gehad, maar hij gebruikte het sowieso sporadisch. Ik weet niet in hoeverre buitenlandse smashers bekend met hem waren, maar momenteel staat het in ieder geval in de Europese en UK groep op FB en weten veel Nederlanders het al. Als mensen vinden dat het ook elders geplaatst moet worden, wil ik dat uiteraard faciliteren, maar misschien dat dat meer bij Ace ligt als één van de mensen die hem het best kenden. Ace wil ik via deze weg overigens ook veel sterkte wensen.

Een kaart lijkt me een goed idee, verdere suggesties zijn altijd welkom.
  • AceAce
    January 2014 aangepast
    Op zijn Facebook zie je niks dat doet vermoeden dat hij er niet meer is. Ik weet niet of hij 'n afscheidsbrief heeft achter gelaten maar volgens mij zijn de mensen die er 't stilste over zijn ook juist degenen die 't het snelste ook daadwerkelijk doen.

Het enige wat ik kan bedenken om verder mensen in te lichten van buiten de smash scene is om 'n bericht op zijn tijdlijn te plaatsen. Ik weet niet in hoeverre zijn familie in staat is geweest om de rest van zijn vrienden/kennissen op de hoogte te stellen.

En dat van die kaart is inderdaad 'n mooi idee.
  • This is so sad. Lucas housed me in Amsterdam twice in 2012. He was a really nice guy and showed great hospitality. I don't know what to write, this was really surprising. Good luck to you all and to his family.
    Rest in peace.
  • Vanzelfsprekend is dit natuurlijk een grote schok voor iedereen die Lucas wel eens heeft meegemaakt, gecondoleerd aan iedereen daarom ook. Persoonlijk kende ik Lucas niet goed, maar ik heb wel vaak genoeg met hem gesproken op toernooien om me hierdoor aangedaan te voelen. Zelfs nog een aantal keer friendlies gespeeld en zelfs geteamd op de eerste Avalon van afgelopen Oktober. Erg vervelend om dit te horen dus. Ik kan hem me herinneren als een gast die vrij enthousiast was over melee, maar om heel eerlijk te zijn merkte ik op Avalon al dat dit enthousiasme niet meer echt aanwezig was. Ik had ook het gevoel dat hij zich een beetje afzonderde op de momenten waar hij normaal altijd wel in was voor een praatje, maar dit had ik er uiteraard nooit achter gezocht. RIP Lucas
  • Geschokt om dit te horen.

Ik herinner hem als een vrij stille jongen met een goed hart. Ik kan het vaak moeilijk bevatten waarom mensen deze keuze maken, maar ik hoop dat hij zijn rust heeft gevonden.

Sterke aan familie en vrienden.
  • Jeetje, dit had ik echt totaal niet verwacht (wie wel?). Ik heb niet veel met hem gepraat, maar hij kwam op mij over als een nuchtere, vrolijke en opgewekte jongen, die altijd z'n best deed om beter te worden zonder daarmee het plezier in het spel kwijt te raken (iets waar ik nog wat van kon leren...). Ik kon het altijd goed met hem vinden en de friendlies in Melee waren ook erg leuk (teamen als TrickerT was natuurlijk ook mooi!). Ik zal niet beweren dat ik kan bevatten waarom mensen zulke keuzes maken en ik vind het dan ook jammer dat hij nooit de juiste hulp heeft kunnen vinden.
    Ik hoop dat hij toch op een of andere manier rust heeft gevonden. Rust in vrede, Lucas...

Ik wens familie en vrienden veel sterkte toe in de tijden die komen. Jij ook veel sterkte, Aaron!
  • Kenden hem niet maar het is wel heel erg.
    Ace stuur maar een bericht als je iets nodig hebt.

Rest in peace !
    Lucas Casimir Woudstra
  • January 2014 aangepast
    Ik wist niet echt wat ik moest typen toen ik dit voor het eerst las, maar ik wil nu nog wel zeggen dat het me echt droevig maakt om dit te horen. Lucas was echt iemand voor wie ik naar toernooien ging, ik heb volgens mij (naast Groningen) met niemand uit de community meer gesmasht en gepraat dan met Lucas.
    Hij was altijd een van de vrolijkste jongens op toernooien, ik heb nooit gemerkt dat hij zich van binnen blijkbaar zo slecht voelde, ik heb hem zelfs in oktober/november nog een paar keer gesproken via skype, maar er was me niks opgevallen.
    Heel veel sterkte aan zijn famillie en vrienden.

Rust zacht Lucas.
Log In of Registreer om te reageren.