Nieuw in de NL Smash Community, maar hoe leeft melee vandaag de dag?

April 2014 aangepast in Competitieve discussie
Gegroet beste mensen,

Werkelijk geen idee of het de bedoeling is hier dit soort topics aan te maken, maar ik gok het er maar even op.
Zoals de titel al zegt ben ik vrij nieuw in de Nederlandse smash community. Ik heb altijd trouw aan streams gehangen om mijn favoriete smashers te zien spelen, maar ben zelf nooit verder gekomen dan friendlies met de meest random mensen.
Aangezien een huisgenoot van mij waarmee ik altijd fanatiek melee speelde helaas is verhuisd en ik toch wel weer eens een potje smash wil spelen, vraag ik me af in hoeverre dat nog kan.

Na even wat rondgekeken te hebben op het forum was ik aardig blij verast, aangezien het erop lijkt dat smash nog best wel leeft en er zelfs zo nu en dan een toernooitje georganiseerd wordt.
Maar goed, to the point. Ik vraag me af hoe de smash community in Nederland is.
Mogelijk dat ik ergens mocht het nog georganiseerd worden een toernooitje meepak of ergens een potje friendlies speel. Ik ben momenteel enorm slecht en kan prima als practicenoob dienen(en met slecht bedoel ik ook dat ik er echt niks meer van bak).

Voor nu dool ik hier wat rond en zoek ik naar wat tips om wat meer skill te krijgen. Ow, ik las nog wat over het feit dat in bepaalde provincies de smash meer leeft dan in andere, zo zag ik wat smashers uit omstreken Den Haag. Nou das leuk, daar woon ik ook.

Nou daaaag

Reacties

• Nice hoor, ik kan vanaf volgende week weer een beetje smashen. Als je wat meer skill wilt krijgen kan ik je al zeker aanraden om jezelf tech skill aan te leren, daar heb je niemand voor nodig. Als je consistent kan L-cancelen, dash dancen, wavedashen en al die fancy shit, dan zal je al drastisch verbeteren, want spelen zolang je nog niet alles kan zorgt er voor dat je ook niet zoveel zal verbeteren.

Verder zijn er nog Stijn, Coen, JP, Avalancer & Co., Enig en nog een aantal andere mensen in de Den Haag/Rotterdam regio die allemaal nog actief spelen.
  • Thanks voor de tip. Het is voor mij meer dat het nonstop oefenen van tech skill op cpu's de lol er wat vanaf haalt. Of nahja, lol. Het wordt langzamerhand saaier en ik heb eerder het gevoel dat ik er slechter op wordt dan beter. De basics lukken aardig: dash dancen en wavedashen. Het fatsoenlijk toepassen ook wel, alleen het L-cancelen schiet er op de een of andere manier altijd bij in.
  • En als je de investeringen wilt maken voor online netplay laat mij dat dan ff weten want daar zul je me het vaakst vinden :P
  • Haha, ik houd je op de hoogte.
  • Speel tegen Cortex, hij is de smash god

:ace:
  • April 2014 aangepast
    Er wordt vanavond gegamed in Den Haag (oa smash) als je tijd hebt. Zelf kan ik niet aanwezig zijn.
    https://www.facebook.com/events/233180296875980/

Join de SmashNL FB groepen FB Pagina om bij te blijven over aankomende events. Even vragen in de groep of mensen zin hebben leid meestal er toe dat je vrij snel met mensen in Den Haag kan afspreken. De scene is vrij actief maar communicatie gaat steeds meer over whatsapp en social media ipv via het forum.
Log In of Registreer om te reageren.