Wie wil meebetalen voor een gedeelde recording set-up?

August 2014 aangepast in Competitieve discussie
Je eigen matches terugkijken geeft een goed besef over verbeterpunten in je spel. Verder: Stijn, Rens en ik hadden gisteren een plan in elkaar gedraaid om ooit een combo video in elkaar te zetten om Nederland weer op de kaart te zetten in de smashwereld.

Ik heb het voor ogen dat we een gedeelde community set-up kopen en we die regelmatig als wisselbeker langs iedereen laten gaan.
Ook hebben we dan op toekomstige toernooien extra recording.

We zijn al met drie.
Wie is in?

Reacties

• Ik zou echt ff moeten weten over wat voorn bedrag we dan praten, ik neem aan dat die kleiner zal worden naarmate meer mensen mee doen?
  • Yeah ik schreef dit in de trein, ik zal wel even wat onderzoek doen als ik thuis ben
  • Het ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe groot en hoe goed je die recording wilt maken. Als je net als Joeri een Dazzle ofzo wilt, is dat bijv. goedkoper dan een capture card die je in een pc stopt.
  • Wat is dus exact het voordeel als je ervoor betaalt? Mogen alleen die mensen er gebruik van maken?

:ace:
  • Het gevoel dat je aan iets moois hebt bijgedragen moet al genoeg voor je zijn, Shino. :ace:
  • Ik heb een dazzle waar ik vrij weinig mee doe, die mag je wel hebben of lenen.
  • Ik zou je sterk aanraden om buiten de dazzle om te gaan kijken als je ermee plant te livestreamen. Het kan wel maar je moet wat vervelende onorthodoxe methoden er voor gebruiken en dat is niet zo betrouwbaar. Voor recording is de dazzle prima. Helaas wordt Windows 8 niet goed ondersteund wat ik van Jimmy's struggles begrijp.

Kortom doe goed je research voor je wat aanschaft en bepaal goed wat je er mee wilt kunnen doen :)
  • Joeri schreef:
    Ik zou je sterk aanraden om buiten de dazzle om te gaan kijken als je ermee plant te livestreamen. Het kan wel maar je moet wat vervelende onorthodoxe methoden er voor gebruiken en dat is niet zo betrouwbaar. Voor recording is de dazzle prima. Helaas wordt Windows 8 niet goed ondersteund wat ik van Jimmy's struggles begrijp.

Kortom doe goed je research voor je wat aanschaft en bepaal goed wat je er mee wilt kunnen doen :)

dank je :) ik wil er echt werk van maken dit keer
  • Joeri schreef:
    Ik zou je sterk aanraden om buiten de dazzle om te gaan kijken als je ermee plant te livestreamen. Het kan wel maar je moet wat vervelende onorthodoxe methoden er voor gebruiken en dat is niet zo betrouwbaar. Voor recording is de dazzle prima. Helaas wordt Windows 8 niet goed ondersteund wat ik van Jimmy's struggles begrijp.

Klopt, hier is nog geen goede driver voor blijkbaar. Hier liep ik vorig jaar ook tegenaan.
  • Riff schreef:
    Joeri schreef:

dank je :) ik wil er echt werk van maken dit keer

Livestreamen

1x per week de amersfoort show :ace:
  • Joeri schreef:

Ik heb een tijd lang met een dazzle gelivestreamt. Het werkt prima als je weet wat je moet doen. Het is inderdaad wel wat gedoe voordat het werkt. Als iemand hier problemen mee heeft moet je het maar aan mij vragen.
  • May 2014 aangepast
    opzich valt er met een dazzle best te werken. Je moet zoals aangegeven wel een aantal vervelende dingen doen om het het aan de gang te krijgen. Echter moet je wel goed kijken naar de quality die je wil hebben. Dazzle is leuk om het een en ander mee op te nemen maar het is niet geweldig als je er professioneel mee wil gaan werken.

EDIT: een dazzle kost geloof ik €80
  • Ik ga hier even schaamteloos pluggen met het feit dat ik OBS aan de praat heb gekregen en dat ik dus matches via netplay (Melee en PM) kan recorden en uploaden, mocht iemand videos willen hebben van zichzelf om kritiek op te krijgen.

Kan ook als spectator meedoen mocht je tegen iemand specifiek kritiek willen hebben, enige noodzaak is dus toegang tot netplay.
  • Ik zat laatst APEX terug te kijken en zag dat zij streamen met een game capture hd. Ding is duur, zo'n 180€, maar als je straks op de Wii U SSB4 gaat streamen, ben je denk ik heel blij met die HD functionaliteit :) http://www.gamecapture.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.gamecapture.com/</a><!-- m --> voor het apparaat, en <!-- m --><a class="postlink" href=" voor een voorbeeld (hele mooie match trouwens) :P
  • Van wat ik heb gezien brengt die Game Capture HD wel wat desynchronisatie met zicht mee als je live commentary wilt doen. Hiervoor zou dan nog een software programma gekocht moeten worden die een delay op de commentary zet, maar ik heb het ook maar van de reviews. Voor gedeelde apparatuur lijkt het me niet zo handig om nog extra software nodig te hebben. Als iemand weet hoe in contact te komen met de eigenaar van de setup bij APEX, dan kan die misschien navragen of dit uberhaupt een probleem is.
Log In of Registreer om te reageren.