Ban Captain Falcon.

September 2014 aangepast in Competitieve discussie
In 2014 zijn er tot nu toe veel grote en kleine toernooien, voornamelijk voor Melee, dus het gaat over het algemeen goed met de scene. Dat gezegd hebbende, stagneren we verder op alle fronten. De voornaamste reden hiervoor is dat de meeste mensen in de scene geen andere rol hebben dan als speler of, in een enkel geval, toernooihost. Een positieve uitzondering zijn Aqua en Tirso met hun commentary.

Deze problemen zijn niet uniek voor de Nederlandse scene, heel Europa loopt zwaar achter op Amerika. Amerika kan uiteraard rekenen op een grotere playerbase met dus ook meer mensen die de scene vooruit helpen op diverse gebieden, maar ik weiger te geloven dat we hier ons maximale potentieel hebben bereikt.

Het voornaamste gebrek is dat we weinig mensen hebben die iets willen of kunnen met video content, hierbij valt te denken aan:
-Streams: we hebben een paar mensen in de scene die equipment hebben, maar het is niet altijd toereikend en dit zijn mensen die meestal al andere taken hebben tijdens toernooien. Avalon kan wel eens rekenen op Salty Playground, maar gezien de moeite die zij moeten doen om hierheen te komen en het feit dat locals meestal gewoon zonder stream zitten, zou het fijn zijn als meer mensen hier iets mee gingen doen. Vergeet hierbij ook commentary niet.
-Trailers voor toernooien, combo videos, ander hype/promotiemateriaal. We hebben weinig tot niks.
-Interviews met spelers of ander materiaal dat meer de kant van een documentaire opgaat. Als je een camera hebt, kun je al ver komen, al zal zulk materiaal ook nog bewerkt moeten worden.

Daarnaast zijn er altijd klusjes zoals activiteit in de social media, write-ups voor toernooien, het updaten van de smashwiki voor de huidige actieve playerbase, misschien zelfs het vernieuwen van de SmashNL website etc. Het ontbreekt niet aan ideeën, maar wel aan uitvoerend vermogen. De verwachting is dat ik op korte termijn gekloond ga worden, maar tot die tijd is alle hulp welkom. Je kunt mij of Joeri altijd aanspreken als je iets wilt of kunt, daar kan deze topic uiteraard ook voor gebruikt worden.

Ook zou ik mensen willen aanmoedigen om wat beter te gaan spelen, zodat we weer zonder twijfel kunnen zeggen dat Nederland het beste smashland van Europa is. ;)

Reacties

• Stream equipment is prijzig :
  • August 2014 aangepast
    tl;dr, mee eens, falcon is OP, weg die character

Je kan wel streams op locals doen, maar het feit is dat naar grote Europese toernooien op het hoogtepunt 1000 mensen kijken, en verder 200 gemiddeld, voor Avalon kwamen we daar nauwelijks aan. Locals halen nog geen eens 30, dus dan vraag je je ook af waar je het voor doet en is de moeite om een stream op te zetten al erg groot i.v.m. wie je er mee bereikt.
  • Misschien is het een idee om een weekly draaiende te krijgen?
  • Er zijn op dit moment best vaak wekelijkse kleine smashfest, ik heb gehoord dat amsterdam best vaak wat doet, zo nu en dan in rotterdam wat, maar er wordt nooit wekelijks officieel een toernooi gehouden. Weeklies zijn goed maar de animo in nederland zal best laag liggen (10-12 man?). Ik denk dat bi-weeklies ook voldoende zouden zijn, monthlies zoals bij de HK's was ook goed, en dat had altijd genoeg man die kwamen opdagen, alleen was dat vaak een redelijke tol op marc en remen om zo vaak te houden (heb ik het idee).
  • Ik ben zo hard gestuurd door de thread titel lol.
  • Ik zou trouwens best wel eens een trailertje of iets dergelijks willen maken, ik heb de software er voor en vind het ook leuk om te editen, alleen 0,0 videomateriaal.
  • August 2014 aangepast
    Op het moment ben ik een stream aan het opzetten, waarbij ik met een groep amateurs probeer wekelijks te streamen. Ik noem het "Road to Pro" en hoop dat we uiteindelijk meer animo voor deze weeklies krijgen, waaronder bijvoorbeeld (amateur) toernooitjes, grotere groepen, en een soort bootcamp te starten voor beginnende of amateur spelers zoals ik.

We hebben laatste zaterdag een test gedraaid, en ik ga z.s.m. werken om de stream er redelijk professioneel uit te laten zien. Zondag is de eerstvolgende Road to Pro stream. :)

Check zondag: http://www.twitch.tv/PogoPeanut.

Enige input qua kwaliteitsverbetering of iets dergelijks is zeer welkom, want ik heb voorheen nooit gestreamd/video's gemaakt.
  • Ik weet niet man. Hij is obviously de beste in 't spel maar is hij echt zo broken?Volgens mij is 't grootste obstakel voor mensen de enorme hoeveelheden hype die hij creëert, dat is gewoon overweldigend.

Oh..,

Ik claim die 'taxichauffeur en TV bezorger' rol in de community.
  • Jim Morrison schreef:
    Ik zou trouwens best wel eens een trailertje of iets dergelijks willen maken, ik heb de software er voor en vind het ook leuk om te editen, alleen 0,0 videomateriaal.

I agree
  • Het is zeker waar dat streaming equipment iets kost en dat we niet meteen veel views zullen hebben. Echter is aan het eerste obstakel altijd een mouw te passen en is het tweede een kwestie van tijd/moeite. VGBC heeft lang gestruggled voor het wat werd en ook voor Salty Playground zijn de gouden tijden nog niet aangebroken, maar dit zou in eerste instantie alleen de Nederlandse toernooien bedienen. Wat betreft de kosten is een kleine donation drive altijd een optie, veel mensen hebben al een degelijke laptop. Het gaat er met name om dat iemand die de ambitie heeft om naar veel toernooien/fests te gaan en deze ook te streamen, onderzoek doet naar wat hij nodig heeft en zich enigszins committeert aan frequente attendance (of anders bepaalde equipment doorgeeft). Joeri weet vrij veel van streaming en kan altijd tips geven, maar heeft zelf niet de middelen en heeft bovendien tijdens toernooien vaak al andere taken. Zelfs meer recording setups zou al een vooruitgang zijn.

We hebben geen tekort aan toernooien, maar bepaalde regio's zouden wel een regelmatige smashfest kunnen gebruiken. Wat dat betreft vind ik die weeklies van PogoPeanut een goed initiatief. Verder is het belangrijk dat er elke maand tenminste één local is, meer dan dat wordt al snel overkill (één in de Randstad en één in het zuiden zou nog wel kunnen, maar dan niet in hetzelfde weekend uiteraard). Het is inderdaad zo dat de frequentie van de HKs vrij taai was qua organisatie, dus als meerdere mensen het afwisselen is dat beter. Momenteel is er vrij veel, ik hoop niet dat iedereen meteen z'n kruit al verschoten heeft. :p Kwestie van duidelijke afspraken maken dus.

Voor mijn eigen regio moet ik constateren dat de smashfests meestal extreem kort dag zijn, wat voor mij betekent dat ik er vrijwel nooit bij ben, dus wat dat betreft kan de regio Den Haag/Rotterdam ook nog wel wat verbeteren.

Guus: Wat voor videomateriaal zou je nodig hebben? Ik begrijp dat het dus niet zomaar kan met matches van Youtube, om maar iets te noemen?

Jens: Helpt wel als je concreet maakt waarvoor je in bent. ;)
  • Ben al met Joeri aan het praten, ga kijken of ik iets kan maken :P!
  • Hier gaat weer de eerste post in een lange tijd.....

Ondanks dat ik zelden nog naar toernooien ga volg ik nog altijd de toernooien + ontwikkelingen in Amerika. Daaruit moet ik zeggen dat ik het idee van meer livestreamen wel omarm, omdat livestreams gewoon dope zijn, en dat ik het zelf allang zou doen, ware het niet tijd het zoveel tijd en geld kost. Desondanks ben ik voor een setup aan het sparen (normaal spaar ik nooit voor iets) omdat ik het niet alleen zou gebruiken voor smash. Mocht ik binnen een redelijke tijd zover zijn dan zal ik het laten weten en ben ik ook bereid om te reizen met de setup.
  • August 2014 aangepast
    Ik kwam net online om en inferieure variant van deze thread te maken. Ik zou graag een van de nodige rollen vervullen, ik moet echter nog nagaan wat geschikt zou zijn. Een streaming setup verzorgen heeft mijn interesse wel, maar ik zie dat het al deels gecovered is, zal zien wat ik kan bijdragen.

*Edit: Ik ben achter het livestreamen aan. Misschien dat ik een goedkope workaround heb gevonden om te kunnen streamen met minimaal materiaal, zal het binnenkort testen. Hiernaast ga ik misschien investeren in een degelijke capture card.
  • August 2014 aangepast
    Streaming setup is absoluut niet deels gecovered en meerdere mensen die verstand hebben van streamen en kunnen invallen is altijd fijn. We streamen voornamelijk op in mijn ogen te oude hardware van mij of op de laptop van ShadowTL maar die runt bij de meeste toernooien de toernooien op zijn laptop. Dus iemand die daar zich meer in wil verdiepen en hier meer verantwoordelijk voor wil zijn zou zeer gewaardeerd worden. Ook moeten we voor elk toernooi weer headsets verzamelen enzo omdat we daar zelf niet over beschikken.

Edit: Het zou ook heel fijn zijn als iemand een SmashNL shirt zou kunnen ontwerpen. Bij SummerGamersBeverwijk was dat goed van pas gekomen om SmashNL meer zichtbaar te maken voor spelers onbekend met de scene.
  • August 2014 aangepast
    Weinigen kennen mij allicht (goed), gezien ik nog een vrij nieuw gezicht ben binnen de community, maar wat Marc zo beschrijft, heb ik zelf ook eerder opgemerkt. Ik ben rond begin mei op het idee gekomen om een website in elkaar te gaan zetten die het gezicht moet gaan worden van - in ieder geval - de Nederlandse Smash scene. Leek me leuk, ik studeer informatica en wilde wat gaan bouwen. Bij zo'n website dacht ik aan:
    • Alle Smash livestreams (op de front page) in een slider (zoiets), gewoon een Twitch stream slider dus;
    • Overzicht van alle komende toernooien;
    • Nieuws, uitslagen etc.;
    • Gebruikersprofielen, blog/forum/opties voor reacties, kortom: al het leuks dat een account op zo'n site met zich mee kan brengen;
    • Meer, heb het ergens opgeschreven maar dat slingert vast ergens rond hier.
    Het klinkt misschien als een kopie van SmashNL, maar de site moet echt het "stream-fundament" krijgen, als je begrijpt wat ik bedoel. Idee was om deze website in ieder geval vóór de Wii U release van Smash 4 op het web te krijgen. Ik ben begonnen met het designen het verwerken de slider, gezien me dat het leukst en meest uitdagend leek. Heb al wel wat op m'n pc staan, maar echt ver ben ik er niet mee gekomen omdat ik al vrij vlot weer aan m'n studie moest gaan denken. Daarnaast, realistisch gezien, zo'n project krijg ik niet in m'n eentje gedaan en dat was ook niet de bedoeling.

Long story short (...), ik ben nu net terug van vakantie en misschien is het nu de tijd om dit op te gaan pakken met degenen die er blij van worden :biertje:. Ik ben sws in, kan me bezighouden met het wat technische gedeelte, hoewel ik van sommige specifieke punten (bijvoorbeeld het beveiligen van een database) niet alles af weet. En aan het design bouw ik gestaag aan door nu ik weer tijd heb.
  • Het lijkt me wel gaaf als je op een site (nederlands of wat dan ook) gewoon een goed overzicht krijgt welke aankomende binnenlandse toernooien er zijn, en nog fijner, welke buitenlandse/amerikaanse toernooien er aankomen met streams, want vaak mis ik dat. Als zoiets er zou zijn zou het wel mooi zijn, iets met veel informatie aan hoe je aan smashcontent komt. Verder vind ik voor communicatie van toernooien smashNL nog steeds het handigst.
  • Kan misschien ook een rebuild worden van SmashNL. Dit forum is en blijft natuurlijk geweldig handig voor NLse Smash community. Een nieuwe website + community daaromheen opzetten is alleen maar extra moeite als je het zo bekijkt. Hoeft men geen nieuwe accounts aan te maken etcetera.

Enneh, stiekem vergeet ik de andere onderwerpen van de OP, namelijk setups en video's/trailers/interviews.
    Wat betreft setups: zelf heb ik een game capture device, een EZCAP 116 (voor max 720p opname op composite/s-video). Valt qua kwaliteit binnen de middenmoot aan capture devices en is goed betaalbaar (incl. shipping 30 pond = 38 euro). Zelf stream ik zo nu en dan, echter beschik ik niet over een 4G abonnement oid en is mijn aanwezigheid bij toernooien sporadisch, maar daar wil ik prima wat moeite in stoppen :P
    Video's/trailers/reviews: lijkt me ook een topidee en ik wil ook best het/een voortouw nemen hierin, maar voor mij blijven het vrijetijdsbezigheden die ivm studie goed gepland moeten worden, wil ik daar aandacht aan kunnen besteden.

Opties zijn er dus in ieder geval, nu nog animo :)
  • Is het een idee aan die mensen van SF (die stream op RSD X Melee was echt nice iirc, behalve dan de smash GF op die camera, lol) te vragen wat ze gebruiken en dan kijken of daar een mouw aan te passen valt wat betreft smash? Of is dit al gedaan?
    Daar zou ik best aan bij willen dragen (in moneys of whatever).
  • Er is al contact geweest met PROG4MER (de streamer van RSD), maar zij vroegen 800-1000 euro voor Avalon en het is mij niet helemaal duidelijk of ze dan überhaupt de juiste capture card hebben. Wat ons betreft is het geen optie dus.

Ik heb nu niet zo veel tijd om uitgebreid over een nieuwe website te praten, maar het lijkt me dat de boel dan al snel versplinterd raakt. Voor veel van de content die genoemd wordt zijn bovendien nu al nauwelijks mensen die iets schrijven of updaten. Het valt wel te overwegen om functionaliteit aan SmashNL toe te voegen of desnoods een zustersite te maken (bijv. een dedicated streams portal of toernooiagenda), maar in mijn optiek mist er eerder content dan een platform.
  • Marc schreef:
    Ik heb nu niet zo veel tijd om uitgebreid over een nieuwe website te praten, maar het lijkt me dat de boel dan al snel versplinterd raakt. Voor veel van de content die genoemd wordt zijn bovendien nu al nauwelijks mensen die iets schrijven of updaten. Het valt wel te overwegen om functionaliteit aan SmashNL toe te voegen of desnoods een zustersite te maken (bijv. een dedicated streams portal of toernooiagenda), maar in mijn optiek mist er eerder content dan een platform.
    Mee eens. SmashNL is prima als platform voor eerdergenoemde doelen, maar is wel toe aan een nieuwe huisstijl/redesign, een strakkere frontpage en een betere toernooidatabase. Hier zou ik best aan willen meewerken in de vorm van grafisch design of javascript dingetjes.
  • Ik heb geen idee hoe capture cards werken, maar als er voor een capture card wordt gegaan die het signaal meteen van de cube aftapt en niet van de TV, let er dan op dat de gamecube een signaal afgeeft van 480p (en dus niet 720p en 1080p, allebei HDs). Het zou zonde zijn om een duur systeem te kopen om super goede kwaliteit op te nemen als de gamecube het uberhaupt niet aankan.

(Ik heb er verder geen verstand van, ik zeg dit er alleen nog even bij).
  • @Marc,
    Heb je helemaal gelijk in, nieuwe website is allicht niet het antwoord. Concreter dan: wie van de SmashNL gebruikers heeft animo voor het regelen van content? Persoonlijk heb ik daar wel zin in en tijd voor. Lijkt me iets waar een stel mensen samen al heel wat voor kunnen regelen maar daar weet jij denk ik het fijne van. Hoe nu verder? Ik zie al dat jij (@mind trick) ook wil en ik sta overigens achter jouw idee. En natuurlijk thx Beni :biertje:
  • August 2014 aangepast
    Ik kan bij alle code van SmashNL, alleen wordt het zo langzamerhand erg rommelig met de oude code van Utto en mijn recente wijzigingen aan de lay-out en frontpage. Bij drastische veranderingen wordt het dan ook al snel aantrekkelijker om iets nieuws te maken, alleen is het forum daarbij een enorm blok aan het been... Wat mij betreft is het forum, naast de frontpage, het belangrijkste onderdeel van de website. Bij een volstrekt nieuwe website zou alles dus geïmporteerd moeten worden naar betere forumsoftware, wat een stevige klus is. Het is zeer de vraag of dit überhaupt de moeite is, aangezien het nog steeds functioneert en het zwaartepunt meer op de social media is komen te liggen. Ervan uitgaande dat alles blijft waar het is, kom je dus al snel op band-aid fixes uit. Als mensen concrete ideeën hebben en weten wat ze doen, valt er uiteraard nog wel het een en ander te bespreken.

Het toernooiarchief heeft een paar grote zwaktes, voornamelijk dat er geen zoekfunctie is en dat namen in results alleen aan de aangemaakte spelersprofielen gekoppeld worden als ze 100% overeen komen (case sensitive alles). Ik denk dat het in z'n geheel opnieuw gebouwd zou moeten worden, maar dat kan ik niet volledig inschatten.

De front page heeft IMO alle essentiële onderdelen, al zouden artikelen wat prominenter in beeld mogen bij frequentere updates. Echter, momenteel schrijft alleen Joeri af en toe een write-up met eindredactie van mij. Puur qua schrijfwerk zou dat door meer mensen opgepakt mogen worden. Daarnaast zou ik graag zien dat de Smash Wiki (http://www.ssbwiki.com/) entries voor de top 15 o.i.d. up to date zijn. Het staat mensen ook vrij om hun eigen entries te schrijven, kwestie van account aanmaken en losgaan.

Ik zie voor SmashNL momenteel dus vooral mogelijkheden qua extra content, maar als je denkt dat je iets goeds voor de lay-out of bijv. de toernooidatabase kunt doen is dat te overleggen. Wat misschien interessanter is is dat er al een tijd het idee bestaat om een overkoepelende blog voor de Europese scene te maken. Joeri en ik hebben na die besprekingen al een goed idee van hoe het eruit moet zien, maar nog geen uitvoerende kracht. Zoiets zou zelfs in wordpress opgezet kunnen worden en het kan geen kwaad als de Nederlandse scene het primair in beheer heeft...
  • C4SD schreef:
    @Marc,
    Heb je helemaal gelijk in, nieuwe website is allicht niet het antwoord. Concreter dan: wie van de SmashNL gebruikers heeft animo voor het regelen van content? Persoonlijk heb ik daar wel zin in en tijd voor. Lijkt me iets waar een stel mensen samen al heel wat voor kunnen regelen maar daar weet jij denk ik het fijne van. Hoe nu verder? Ik zie al dat jij (@mind trick) ook wil en ik sta overigens achter jouw idee. En natuurlijk thx Beni :biertje:

Wat voor content had je in gedachte?
  • August 2014 aangepast
    Ik heb kort nagezocht wat er in dit kader mogelijk is (moet het nog wel controleren, dit zijn eerste indrukken dus onder voorbehoud):
    Bij secuur werken is de phpBB software redelijk te updaten. Dat betekent dat je de databases met o.a. accounts en forumposts kunt behouden. Gezien dit forum inderdaad de huidige kern van SmashNL vertegenwoordigt (en omdat er niks mis is met een forum als communicatieplatform naast social media) is het belangrijk dat het behouden blijft. Een nieuw design voor SmashNL is niet het probleem; het forum blijft het blok aan 't been als je het wilt gaan combineren met bijvoorbeeld blogs, meerdere mogelijkheden voor reageren, etcetera. Ik heb echter gezien dat je Wordpress kunt combineren met phpBB en sessions van phpBB kunt koppelen om phpBB accounts op meerdere, custom pages van je website te gebruiken. Dat vergt echter tijd, kennis en (misschien wel het belangrijkst) samenwerking, zeker als je de Europese kant op wilt gaan. Daarnaast is het minstens net zo van belang dat men het 'nieuwe' platform gaat populeren met nieuwsartikelen, toernooidata etcetera, zoals je oppert. Als dit uiteindelijk te lastig blijkt kunnen we volgens mij nog twee niet-wenselijke dingen doen: de "gooi alles van tafel"-optie, of alles laten zoals het is.
    Iets wat ik overigens niet helemaal begrijp is je opmerking over smashwiki. Wat bedoel je precies met de "entries voor de top 15 o.i.d."? Ben er niet mee bekend :)
    En een antwoord op je laatste vraag: ja, ik ben er helemaal voor om wat leuks, vernieuwends en mogelijk risicovols (op de goede manier) te gaan doen voor de website, van lay-outs tot blogposts. Ook al ben ik een dummie in de Nederlandse Smash scene :biertje:
  • Persoonlijk ben ik niet heel gerust op het overzetten van forumgegevens zolang Utto nog op wereldreis is (nog zeker een half jaar, verwacht ik), dus het lijkt me het beste om SmashNL nog even te laten zoals het is. Daarnaast lijkt Wordpress me sowieso geen geweldige optie voor SmashNL, aangezien we ook nog met het toernooiarchief zitten en Wordpress voor een volwaardige website toch wel wat beperkingen heeft.

Echter, wat ik zei over een Europese blog staat compleet los van SmashNL en is misschien een leuk project voor je. Iemand had al een opzet gemaakt voor een Wordpress blog, maar gaat voorlopig niet verder. Als je interesse hebt zou ik toegang voor je kunnen regelen, al zou je ook gewoon from scratch kunnen beginnen uiteraard. Het idee is een Europese MIOM met write-ups van de lokale scenes, een toernooiagenda etc. Het hoeft niet heel fancy te zijn, want het is inderdaad afwachten hoe goed mensen er gebruik van gaan maken, maar ook daarin kunnen we het goede voorbeeld geven.

De Smashwiki is een soort Wikipedia voor Smash Bros., maar vrijwel alles wat erop staat over de Nederlandse scene is enorm verouderd. Nu is het zo dat de Wiki in het algemeen minder gebruikt wordt dan vroeger, maar bijv. Liquidpedia doet ook steeds meer en als het eenmaal up to date is kan het zo gekopieerd worden.
  • Een nieuwe site zou zonde zijn van de naam + URL waar jullie nu jaren mee bekend aan het raken zijn. Klinken voor mij als buitenstaander meer als dingen die je aan deze site kan toevoegen :)

@ forum: de meeste (modernere) forumsoftware is tegenwoordig nogal bloatware, dat maakt het niet gemakkelijk om met frontpagesoftware te koppelen. WordPress zal er wel een mod voor hebben, maar WP lijkt me geen optie voor een dergelijke community als deze. Ik zou bijna zeggen, schrijf zelf code voor een heeeel simpel forum met basisfuncties om o.a. te registeren en posts te plaatsen & koppel het daarna aan de rest van de site. (Makkelijker gezegd dan gedaan inderdaad, ik ben me daar zelf nu aan het wagen)

@ toernooiarchief: een zoekfunctie is niet moeilijk om toe te voegen. Wat betreft het koppelen, zou je misschien met AJAX de forumdatabase kunnen uitsnuffelen naar de exacte username wanneer je start met typen van de username. Userid koppelen had wel iets handiger geweest, zeker als jullie verzoeken tot naamwijzigingen eren.
  • @Demonitzu en @Marc
    Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook een megahekel aan WP, maar ik dacht dat Marc er wat mee wilde gezien hij het eerder specifiek benoemde. Een nieuwe (= andere) site lijkt ook mij geen slim idee. 't Zou gewoon prachtig zijn wanneer SmashNL een kwalitatief hoogstaande website wordt die een sterke community vertegenwoordigt, zeker nu de scene zich gaat verbreiden met Smash 4.

Ben het met je eens Demonitzu, een forum op maat zou zeer goede ontwikkeling zijn. In mijn ogen is het grote probleem met forumsoftware dat je een soort tweesplitsing krijgt tussen website en forum - niet alleen qua gebruikerservaring, maar ook programmeertechnisch. Nadeel van custom forum is de complexiteit. Ooit 'ns zin om er samen voor te gaan zitten, mits het die kant op zal gaan?

Het toernooiarchief - welk probleem doet zich daar precies voor? Ik begrijp dat er zich koppelingsproblemen voordoen vanwege de usernames van phpBB, maar hoe komen die tot stand (lees: hoe wordt op dit moment een toernooi op de website geplaatst/aan een database toegevoegd, en hoe leidt dat tot het probleem met koppelen)?

En @Joeri, ik zie je vraag net pas. Met 'content' doel ik voornamelijk op dingen die Marc in de OP noemde:
    Marc schreef:
    -Streams: we hebben een paar mensen in de scene die equipment hebben, maar het is niet altijd toereikend en dit zijn mensen die meestal al andere taken hebben tijdens toernooien. Avalon kan wel eens rekenen op Salty Playground, maar gezien de moeite die zij moeten doen om hierheen te komen en het feit dat locals meestal gewoon zonder stream zitten, zou het fijn zijn als meer mensen hier iets mee gingen doen. Vergeet hierbij ook commentary niet.
    -Trailers voor toernooien, combo videos, ander hype/promotiemateriaal. We hebben weinig tot niks.
    -Interviews met spelers of ander materiaal dat meer de kant van een documentaire opgaat. Als je een camera hebt, kun je al ver komen, al zal zulk materiaal ook nog bewerkt moeten worden.

Daarnaast zijn er altijd klusjes zoals activiteit in de social media, write-ups voor toernooien, het updaten van de smashwiki voor de huidige actieve playerbase, (...)
  • Ter verduidelijk, alles wat ik zei over Wordpress slaat op een Europese blog en heeft verder niets met SmashNL te maken. Ik begrijp dat dat jullie interesse niet echt heeft?

Er is geen koppeling tussen forumaccounts en het archief. Er zijn spelersprofielen aangemaakt die automatisch gekoppeld worden als je de naam van de speler in de resultaten hebt staan.
  • Marc schreef:
    Ter verduidelijk, alles wat ik zei over Wordpress slaat op een Europese blog en heeft verder niets met SmashNL te maken. Ik begrijp dat dat jullie interesse niet echt heeft?
    Een blog op Europees niveau is het voor mij niet, nee :) In ieder geval niet nu. Focus ligt voor mij op NL scene.
    Marc schreef:
    Er is geen koppeling tussen forumaccounts en het archief. Er zijn spelersprofielen aangemaakt die automatisch gekoppeld worden als je de naam van de speler in de resultaten hebt staan.
    Ah ik begrijp het nu, het staat helemaal los van elkaar. Valt wel goed te koppelen als er in de toekomst een "één account voor alles"-systeem komt.
  • Ja, ik heb Utto er vanmiddag over gesproken en hij wil er in de toekomst mee aan de slag. Wat betreft SmashNL als website is er dus niet zo veel te doen tot hij terug is en we de koppen bij elkaar steken. Als ik tijd heb ga ik zelf dus aan de slag met de wiki en de Europese blog, daar kan ik alle hulp bij gebruiken.
  • Wil ik je graag mee helpen, gezien SmashNL zal moeten wachten. Heb je al een opzet? Desnoods kun je me altijd PM'en :)
  • August 2014 aangepast
    Wat is je FB of Skype? Dan wil ik het met jou en eventueel Joeri hebben over de Europese blog.

Het Wiki project is een stuk simpeler, we hebben voor Melee up to date entries nodig voor:
    • Ace
    • Adam
    • Amsah
    • Enig
    • Faab
    • Guus
    • Jeapie
    • Jimmy
    • Lawrencelot
    • Marc
    • Mind Trick
    • Remen
    • Ryuker
    • Ser
    • Utto
    • Zgetto

Een selectie van actieve/goed placende spelers en community contributors. Korte geschiedenis, wat belangrijke resultaten, foto enz. Uiteraard staat het iedereen vrij om z'n eigen pagina bij te werken. Nederlandse Brawlspelers hebben meestal niet eens een entry, dus ik zou minimaal Mr-R en iStudying toe willen voegen. Ik zal zelf beginnen met de pagina's van mensen die ik ken, maar het gaat erg lang duren als het alleen van mij moet komen.
  • Overigens, team liquid is blijkbaar bezig met hun eigen smash wiki en deze is (als ik rumors kan geloven) blijkbaar nu al op sommige punten vollediger. Het zou misschien een goed idee zijn om als er sommige dingen op de smashwiki worden toegevoegd, om deze ook op de liquidpedia te zetten.
  • Ja, er stond recent ook een oproep aan de smash scene op Reddit om aan Liquidpedia te werken. Ik zou up to date entries dus op beide pagina's willen hebben.
  • Op het moment ben ik niet zo involved in de scene (wil begin september wel aan toernooien meedoen) maar mochten er regelmatige streams komen dan ben ik best wel in om te commentaten. Mijn spelinzicht is nog niet helemaal topniveau maar ik kan een goed woordje engels (al zeg ik het zelf, heb TTO afgerond). Hype/combo videos kan ik ook wel proberen, heb wat ervaring met editen. Ik weet alleen niet wat voor beeldmateriaal er te vinden is. Met een regelmatige stream komt er natuurlijk vanzelf veel materiaal :)
  • Op YouTube en verscheidene Twich kanalen staat inmiddels veel van de Nederlandse scene. Ik zou in ieder geval eens proberen om tijdens een toernooi te commentaten, als dat je leuk lijkt.

http://www.ssbwiki.com/Smasher:Jeapie

Voor wie het niet gezien heeft, de eerste Wiki entry is af. Dit is het idee dus ongeveer. Aangezien er weinig animo voor is, zal ik (samen met Joeri) in eerste instantie een kleinere selectie doen dan gepland, namelijk: Adam, Amsah, Faab, Jeapie (is af dus), Marc, Remen, Utto en Zgetto. Deze entries zal ik ook naar Liquidpedia porten. Daarnaast hebben veel toernooiseries geen entry, daarvan zal ik vooralsnog alleen verantwoordelijkheid nemen voor HK en Avalon.
  • Meeste vids van de NL scene zijn te vinden op het SmashNL Youtube Kanaal. Ik beschik ook over een groot deel van die vids in originele kwaliteit. Mocht je daar gebruik van willen maken lemme know.
  • September 2014 aangepast
    Ben wel in voor promo materiaal. Volg zelf de opleiding interactief vormgever en ben dusdanig bekend met statische beelden( hierbij bedoel ik dat ik wel kan designen maar niet kan video editen etc) moet eerlijk zeggen dat dit me nog best goed af gaat tot heden. Ik zal binnenkort wel is iets maken en showen voor een gevoel van mijn persoonlijke stijl. Het valt mij wel op dat nirmand iets doet met echte promo als in stickers/flyers plakken van het evenement( bijv hard bass heeft posters etc overal door nederland hangen gewoon met plakband of met schilderslijm enzo)

Iig t is nu best laat. Ik zal morgen meer info hier over posten en zal kijken of ik nog wat kan bedenken

Groetjes, iFailer/ Leon

*edit:
    op dit moment ben ik bijna altijd beschikbaar voor het designen van stuff (posters flyers stream layout etc).
    ik zat ook zelf te denken om een mini movie te maken voor het youtube kanaal van SmashNL
    hierbij wil ik wel in de huisstijl blijven dus zou ik graag het font willen weten van Smash NL.

wie zou ik hierover moeten aanspreken? ook qua Original quality video materiaal?
  • September 2014 aangepast
    Interessant. We zijn zeker op zoek naar beter promotie materiaal. Flyers etc zouden met name op events waar smash niet als enige aanwezig is nuttig zijn om meer aandacht op SmashNL en de diverse media accounts te vestigen. Of hier budget voor is kan Marc waarschijnlijk meer over vertellen.

Het beeldmerk is door mij gemaakt in vrij korte tijd vorig jaar omdat ik de FB groep meer wou gaan gebruiken. Ik ben er niet erg ontevreden over maar kzou er niet op tegen zijn om verbeteringen er van te zien.

Het font van SmashNL is Times New Roman met wat warp effecten en wat laagstijlen (zie deze tutorial). Helaas kost het officiele smash font geld om te verkrijgen en ik heb het nergens kunnen vinden.

Kheb ook interesse in een promo video voor het youtube kanaal, wat vooral erg mist is iets met cam footage van de toernooien zelf. Ook zou ik in de toekomst misschien een korte intro voor de match videos willen plaatsen maar ik weet nog niet zeker wat de invloed daarvan op het verwerken van de videos is. Omdat de intro er voor zal geplaatst moeten worden en dus de video opnieuw geencode etc. Omdat er ongeveer 20 vids per toernooi zijn zo niet meer kan dat nogal in de uren lopen.

Ik ben zelf in bezit van een groot deel van de raw footage. Deze staan op een harde schijf en het is waarschijnlijk wel verstandiger dit een keer af te halen omdat het inmiddels meer dan 200 gb is.
  • Er is geen centraal budget aangezien SmashNL op zichzelf geen inkomsten meer genereert. Zelfs toen er nog SmashNL toernooien waren, was het geen vetpot. De hosting van de website wordt nog steeds betaald door Utto zelf en verder zijn er weinig kosten. Avalon heeft een budget in de zin dat Remen en ik ervoor kunnen kiezen om winst weer te investeren, maar aan de HKs hielden we vrij weinig over en ik denk dat dat voor de meeste locals geldt.
  • Joeri schreef:
    Interessant. We zijn zeker op zoek naar beter promotie materiaal. Flyers etc zouden met name op events waar smash niet als enige aanwezig is nuttig zijn om meer aandacht op SmashNL en de diverse media accounts te vestigen. Of hier budget voor is kan Marc waarschijnlijk meer over vertellen.

Het beeldmerk is door mij gemaakt in vrij korte tijd vorig jaar omdat ik de FB groep meer wou gaan gebruiken. Ik ben er niet erg ontevreden over maar kzou er niet op tegen zijn om verbeteringen er van te zien.

Het font van SmashNL is Times New Roman met wat warp effecten en wat laagstijlen (zie deze tutorial). Helaas kost het officiele smash font geld om te verkrijgen en ik heb het nergens kunnen vinden.

Kheb ook interesse in een promo video voor het youtube kanaal, wat vooral erg mist is iets met cam footage van de toernooien zelf. Ook zou ik in de toekomst misschien een korte intro voor de match videos willen plaatsen maar ik weet nog niet zeker wat de invloed daarvan op het verwerken van de videos is. Omdat de intro er voor zal geplaatst moeten worden en dus de video opnieuw geencode etc. Omdat er ongeveer 20 vids per toernooi zijn zo niet meer kan dat nogal in de uren lopen.

Ik ben zelf in bezit van een groot deel van de raw footage. Deze staan op een harde schijf en het is waarschijnlijk wel verstandiger dit een keer af te halen omdat het inmiddels meer dan 200 gb is.
    Ten eerste probeer ik hier geen winst uit te halen. De Nederlandse smash scene moet groeien! naar mijn idee is dit jaar de Nederlandse smash scene gegroeid en zeker afgenomen. Ik zie dit meer als het uitbreiden van mijn portfolio.

tevens zal ik een ander logo voorstel doen en een design van de website maken. als men bijvoorbeeld nou een private message geeft op facebook (https://www.facebook.com/leon.vandennieuwendijk.7) of via Whatsapp, sms of bellen :06-403 93 178. kan ik de exacte wensen van men ontvangen en die gebruiken voor zijn/haar toernooi. ik vind ook in principe dat alle toernooi banners een gelijkwaardige huisstijl nodig hebben.

en ja qua echte footage heb ik niet heel veel verstand ik kan alleen een beetje video editen :( ik zal wel proberen mee te denken om de toernooien te filmen. als ik nou zelf een goede video camera had dan had ik het allicht geprobeerd.

qua raw footage zal een keer mijn laptop meenemen naar een toernooi kunnen we het gelijk even over zetten ;)
    Marc schreef:
    Er is geen centraal budget aangezien SmashNL op zichzelf geen inkomsten meer genereert. Zelfs toen er nog SmashNL toernooien waren, was het geen vetpot. De hosting van de website wordt nog steeds betaald door Utto zelf en verder zijn er weinig kosten. Avalon heeft een budget in de zin dat Remen en ik ervoor kunnen kiezen om winst weer te investeren, maar aan de HKs hielden we vrij weinig over en ik denk dat dat voor de meeste locals geldt.

zoals hierboven vermeld is. het gaat niet om persoonlijke winst. als ik verder nog wat kan beteken hoor ik het graag.
  • Ik doelde met budget niet op winst maar op bijv de kosten van een drukker.

Ben benieuwd naar je logo en site ontwerp :)
Log In of Registreer om te reageren.