Pijn na veel wavedashen

Hallo,

Ik speel voornamelijk luigi (melee) en als ik een tijdje melee speel krijg ik last van mijn hand. Ik denk zelf dat dit door het wavedashen komt, omdat ik dit bijna alleen maar gebruik voor mn movement. Als ik andere characters speel waarbij ik niet zoveel wavedash heb ik het namelijk niet.

Heeft iemand dit wel eens eerder gehad?

Mvg,

Mr Cutting Horse

Reacties

• September 2014 aangepast
    Speel sinds Mei in tournaments en redelijk serieus, ontzettend veel pijn in mn vingers de hele zomer bijna als ik dagelijks oefende. Nu een paar weken is het meer een stijf gevoel, je handen raken er gewend aan, enige advies is om het niet te over doen, had na mn eerste Avalon echt 24 uur last.

Edit: iemand had me laatst wat tips gegeven hoe ik goed mn vingers en palm kan masseren (shoutouts naar Jules) en dat helpt als ik last krijg.
  • Even uit nieuwsgierigheid, hoe houden jullie je controllers vast, welke vingers voor welke knoppen enz?

Ik snap echt niet hoe mensen zo'n ontzettende pijn in hun handen kunnen krijgen, wat doen jullie met die dingen :(
    KR-444 schreef:
    Even uit nieuwsgierigheid, hoe houden jullie je controllers vast, welke vingers voor welke knoppen enz?

Ik snap echt niet hoe mensen zo'n ontzettende pijn in hun handen kunnen krijgen, wat doen jullie met die dingen :(

Linker hand: Index op L - trigger, duim op analog.

Rechter hand: Index op Z, Middel op R - Trigger, Duim voor de rest, soms index voor jump en middel voor Z/R-Trigger, verandert per situatie.

Ik kan best wel bekrampt spelen met mijn handen als ik een tijdje bezig ben, en dat heb ik niet door terwijl ik speel pas daarna denk ik van, shit.
    ZZ double post, wtb delete button.
  • En dan heb je pijn in beide handen? Gebruik je de L of de R trigger?
    KR-444 schreef:
    En dan heb je pijn in beide handen? Gebruik je de L of de R trigger?

Ik gebruik L alleen voor L cancels, R de rest (wavedash shielding etc.), links alleen mn index vinger, rechts mn hele hand.
    Linkerhand: wijsvinger op L, duim op control stick
    Rechtehand: wijsvinger op R/Z, duim voor A, B, X/Y en C stick

Ik gebruik eigenlijk alleen mijn L voor wavedashen en shielden, daarom heb ik ook alleen last van mijn linkerhand.
    ik weet dat mensen het l cancelen noemen, maar je kan het ook met de r knop doen, ik vind het vreemt als mensen met l cancelen als ze r voor al het andere gebruiken, ik heb me persoonlijk aan geleert om gewoon alles op l te doen, en dan kan je van r wat anders maken zoals bijv grab, dit voorkomt ook het gebruik van de Z zodat je beide index vingers op de l en r kan houden. ik vind dit persoonlijk geweldig in elk geval

edit, of maak l je grab en 'L' cancel ook met r.
  • Zulyar schreef:
    ik weet dat mensen het l cancelen noemen, maar je kan het ook met de r knop doen, ik vind het vreemt als mensen met l cancelen als ze r voor al het andere gebruiken, ik heb me persoonlijk aan geleert om gewoon alles op l te doen, en dan kan je van r wat anders maken zoals bijv grab, dit voorkomt ook het gebruik van de Z zodat je beide index vingers op de l en r kan houden. ik vind dit persoonlijk geweldig in elk geval

edit, of maak l je grab en 'L' cancel ook met r.

Het heet niet alleen L cancel omdat het met L kan, het heet ook L cancel omdat het een Lag cancel is.

Anyway, ik gebruik mn middel vinger voor R, gewoon zo aangeleerd.
  • pijn = resultaat
  • Adam schreef:
    pijn = resultaat

Amen.
  • Smash, met name Melee, vraagt gewoon veel van je handen door de hoge hoeveelheid inputs per minuut. Je kunt je handen warm houden door met regelmaat kort te spelen, al is het maar een kwartiertje per dag of zo, dit is iets wat muzikanten zullen herkennen. Daarnaast is het goed om erop te letten of je je controller niet te krampachtig vasthoudt, qua knoppengebruik moet je gewoon doen wat je prettig vindt (ik shield met beide schouderknoppen, L-cancels wel echt met L, Y voor jumps). Bedenk dat de metagame al meer dan tien jaar oud is en er dus meteen veel meer gevraagd wordt van beginners nu dan voor de goede spelers toen zij begonnen. Echte pijn moet je net zo behandelen als verschijnselen van RSI, rust nemen dus. Ik verwacht dat dat met SSB4 voor de 3DS een nog groter probleem zal worden, omdat de meeste spelers na 1/2 uur al kramp lijken te krijgen.
  • Gewoon geen spacies/Falcon spelen, klaar XD
  • Jeffrey schreef:
    Gewoon geen spacies/Falcon spelen, klaar XD

Nog nooit last van mijn handen gekregen door Falcon. Falco wel.

• dit is een goede video voor strech oefeningen om je vingers flexibel te houden. Want gitaar spelen is basically even stressvol als melee ;)
  • nooit last van mijn handen gehad, kweetniet of het met oefeningen beter wordt. Ik denk persoonlijk dat het gewoon aan de grootte en vorm van je handen ligt
  • Bedankt voor de tips! Ik heb gister door de tip van een smasher op netplay mijn handen 'opgewarmt' en dat werkte heel goed. Ik kon meteen langer spelen zonder last. Ik merk ook dat ik mijn controller een beetje te 'krampachtig' vasthoud (dus te krachtig vasthouden terwijl het niet nodig is). Ook te hard op knoppen drukken. Ik neem aan dat dat over tijd minder word.
Log In of Registreer om te reageren.