Schermen voor Smash 4 op toernooien

January 2015 aangepast in Competitieve discussie
Ik heb het hier al met verscheidene mensen over gehad, maar nog geen bevredigende oplossing gevonden.

Aangezien de Wii U een HD console is, komt deze niet geweldig tot z'n recht op de CRTs die we altijd voor Melee en Brawl gebruikt hebben (al kan dit bij mijn weten wel met de oude kabels van de Wii). In Amerika gebruiken ze meestal flatscreen schermen of monitoren die deelnemers zelf meenemen, waarbij een enkele organisatie de luxe heeft om zelf een aantal schermen te kopen en op te slaan. Deze luxe hebben wij met Avalon overigens niet, aangezien de kostprijs vrij hoog is en onze beperkte opslagruimte al vol CRTs staat.

Voor het gros van de toernooien volstaat het om 8-12 set-ups te hebben en als er genoeg mensen zijn die een scherm mee kunnen nemen, is de scene al vrij snel uit de brand. Deze topic is bedoeld om na te denken over oplossingen, of om simpelweg toe te zeggen dat je met enige regelmaat een geschikte TV of monitor mee kunt nemen.

Reacties

• January 2015 aangepast
    Helaas heb ik met m'n Wii U ingepakt niet echt ruimte om m'n monitor mee te nemen, maar tenminste zijn monitoren in winkels verkrijgbaar en makkelijker mee te nemen dan CRTs. Zelf speel ik op een Iiyama 16:9 monitor, maar als blood en code mijn huis binnensluipen gaat het wel met 4:3 CRT op 16:9 mode.

Iedereen neem jullie leek of legends monitors mee en we zitten goed
  • Mundo's monitor is AFK...
  • marc, ik luisterde toevallig naar een potcast van onder andere fuzzyness, zij gingen voor 30 man biweekly events waar 3 euro inschrijfgeld per persoon gaat naar de investering voor nieuwe BenQ schermen, ze hoopte zo in 3 maanden tijd aan ongeveer 6 schermen te kunnen komen en daarna die 3 euro extra inschrijfgeld weer te droppen. Misschien kan je zo'n zelfde systeem verzinnen voor NL
  • Ik heb een monitor waarvan ik de standaard los schroef om hem op te bergen en vervolgens weer vast schroef op het toernooi. Hij past net in een grote rugzak, of anders in een grote tas. Veel makkelijker te vervoeren dan een CRT-TV.
  • Avalancer schreef:
    Helaas heb ik met m'n Wii U ingepakt niet echt ruimte om m'n monitor mee te nemen, maar tenminste zijn monitoren in winkels verkrijgbaar en makkelijker mee te nemen dan CRTs. Zelf speel ik op een Iiyama 16:9 monitor, maar als blood en code mijn huis binnensluipen gaat het wel met 4:3 CRT op 16:9 mode.

Iedereen neem jullie leek of legends monitors mee en we zitten goed

Een monitor kunnen leveren is veel waardevoller dan een Wii U, dus neem liever dat mee als je moet kiezen.
  • Ik realiseer me net dat mijn tas 15'6 inch is en mijn monitor 22 inch :D
  • Het moet mij over het algemeen wel lukken om een scherm mee te nemen.
Log In of Registreer om te reageren.