Eerste tournament

Hoi iedereen, ik ben van plan na mijn examens deel te gaan nemen aan éen of twee tournaments, waarschijnlijk Avalon of START aangezien dat het minst ver is. Ik vraag niet naar regels of gameplay-zaken, dat snap ik wel en dat heb ik wel ongeveer onder de knie, maar hebben jullie misschien wat tips voor bijvoorbeeld zenuwachtigheid, do's en don'ts, etc...?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Reacties

• Zenuwachtigheid is lastig. Tournament jitters. Enigste wat daar tegen helpt is naar toernooien gaan en vertrouwen opbouwen. Goed slapen en eten, en genoeg drinken helpt ook.
  • Beheerste ademhaling en positieve zelfspraak.
    Als je daarop let tijdens spanning heb je al een groot voordeel over mensen met vergelijkbare spelervaring.
  • wat voor mij voor de zenuwen erg hielp was altijd ruim van te voren komen. Niet alleen zodat je minder hoeft te haasten en dat misch wat stress weg neemt, maar vooral dat je een beetje kan spelen in wat friendlies.
  • Dank jullie wel voor jullie advies! Ik zal het ter harte nemen.
  • Als je de eerste keer komt is het aan te raden vooral veel te leren en op te nemen. Praat met veel mensen, probeer friendlies te spelen met goede spelers en stel vragen hoe je kan verbeteren. Probeer open te zijn voor advies. Probeer je nog niet teveel om results druk te maken, die komen wel wanneer het allemaal vertrouwder aanvoelt. Als je met zo'n ontspannen houding er in gaat leer je het meest denk. UIteraard moet je wel gewoon spelen voor de winst in de toernooi matches maar kzou me er nog niet te druk om maken wanneer het tegen zit :)

Veel beginners die ik tegenkom hebben de neiging om snel in excuses te vallen en boos op zichzelf te worden omdat ze op de dag niet goed spelen. Dat remt ze nogal in hun ontwikkeling dus ik zou daar waakzaam voor zijn ;)
  • Dank je wel Joeri!

Het is ook best moeilijk om consistent op een "goed" niveau te spelen, vergt ook aardig wat concentratie, dus ik kan me heel goed voorstellen dat het een keer niet mee zou zitten. Ik ga inderdaad proberen wat friendlies te spelen tegen wildvreemden, anders weet ik straks alleen hoe ik tegen de Luigi van m'n goede vriend moet spelen, haha...

Ik herken inderdaad die zelfkritiek die je noemt, dat heb ik als ik niet uit een sessie haal wat ik wil (bijvoorbeeld vandaag niet naar wens kunnen l-cancellen), constant denken dat ik beter kan, en hoewel dat motiverend kan werken is het inderdaad ook een knelpunt.

Ik zal proberen me over mijn verlegenheid heen te zetten en met zoveel mogelijk mensen te praten. :)
  • Een paar keer met andere smashers spelen helpt ook wel, ga naar wat smashfests en leer wat mensen kennen, dan heb je ook automatisch mensen om mee te chillen op een toernooi, wat al veel stress wegneemt + ze kunnen je on the spot tips geven :). In welke regio woon je?
  • Sorry voor de late reactie! Ik woon in Zuid-Holland, dichtbij Rotterdam.
Log In of Registreer om te reageren.