Jeapie gaat naar USA: GOOI TIPS OP MIJ

April 2015 aangepast in Competitieve discussie
Yo dudes,

Zoals sommigen van jullie weten zit ik volgende week woensdag in het vliegtuig naar New York City voor mijn eerste toernooi in de USA!! Het benodigde bedrag wat gehaald moest worden is behaald en is terug te vinden op deze website

http://www.smash.gg

Ik ken de verschillen van NTSC en PAL goed, maar toch kan het geen kwaad als jullie de kleinste dingetjes waar ik rekening mee moet houden hier in deze thread gooien. Zo heeft onze eigen Marc bijvoorbeeld nog geen half jaar geleden tegen the Moon gespeeld. Dus, :ace:
Dingetjes zoals:

- Hitbox, startup, range van fox zijnUP B
- Marth zijn maffe zware gewicht do`s and dont`s.
- Habits van spelers die komen ( Check http://www.Smash.gg 0> Attendees )
- Welke spelers moet ik rekening mee houden. Ik ken zoveel namen op die lijst niet
- Enige overige tips waar ik misschien iets aan zou hebben zijn welkom!

Ik hit ongeveer 1/3 van mijn gentlemans, not badd not badd
DE HYPE IS ECHT

LLL.Jeapie

ps: Raptor boost gaat door falco zijn lasers heen :!:

Reacties

• QERB moet je nu wel on lock hebben, na al die practice vs mij
  • Fox NTSC hitbox http://postimg.org/image/daswxcwbf/

Ik weet niet echt of er een manier is om een beter shot ervan te krijgen want op bijna elke frame zie je de hitbox niet door de vlammetjes heen.
  • Hmm waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is hoeveel groter de hitbox is van fox zijn up B vergeleken met PAL en hoeveel frames de startup korter is!
  • Ben bang dat ik daar geen goeie screens voor heb.
    Ik heb ff zitten googlen maar kan geen bewijs vinden van startup verschillen, weet je zeker dat dat een ding is? :P
  • Veel verschillen staan niet op papier tussen NTSC en PAL. Smashboards is voornamelijk Amerikaans en hun boeien de verschillen niet zo, want alle grote toernooien zijn immers in de USA. Vandaar dat niet alle verschillen ergens genoteerd staan.

Ik weet zeker dat in NTSC de startup van Fox zijn up B eerder is en een grotere ( veel grotere ) hitbox heeft.
    Super Wavedashen is bijv ook makkelijker in NTSC. Voor mijn gevoel heb je 1 of 2 extra frames.

Slappe Knie van falcon doet 6% in NTSC ipv 3% in PAL en voor mijn gevoel zit de hitbox ietsjes lager ( of is groter ), zodat je bijv falco zijn up b/ side b recovery kan snipen met weak knee als die hoog de ledge pakt, terwijl je op stage blijft!

Fox upsmash is cringe
  • kan ik hier uit concluderen dat de PAL versie net even wat beter gebalanced is?
  • Gijs Online schreef:
    kan ik hier uit concluderen dat de PAL versie net even wat beter gebalanced is?
    dat zou je denken maar kijkent naar de tier list van PAL (alleen in SS tier) en NTSC (S tier met 7 andere characters) en de top 5 spelers van Amerika (Fox/Falco, Sheik/Marth, Puff, Falco/Marth, Fox) en Europa (Fox/Peach, Fox, Fox/Sheik, Sheik/Fox, Sheik) blijkt dat NTSC beter gebalenceerd is. aan de andere kant, beiden lijsten zijn zeer onbetrouwbaar. :P

over Falcon, volgens mij is de Gentleman in PAL makkelijker te doen dan in NTSC, sorry dat ik niet maar hulp kan bieden maar alles wat ik weet over Melee staat op http://www.ssbwiki.com/,
  • Jeffrey met die link naar een lege pagina.

Als een Jeffzor
  • April 2015 aangepast
    De link is goed, alleen om een of andere reden pakt hij die laatste ) niet, dus die moet je er even achter zetten, that's all.

@SSJ2Luigi, de PAL versie is overigens gebalanceerder dan NTSC, hiervoor moet je niet naar de tier lists kijken.
  • Inderdaad, de startup fire van fox is groter in NTSC dan in PAL, dus als je hem wilt gimpen moet je ook beter spacen.

Remen en ik hadden het vermoeden dat de upB van fox niet alleen verder gaat, maar ook sneller als hij eenmaal een richting op gaat (dus niet bij het laden). Dus je moet even opletten dat hij sneller op je afkomt (met grotere range en weirdass hitbox kan het nogal lastig zijn om hem goed eruit te raken.

Dsmash fox is sterker en killt bij het gimpen zou ik zeggen 20% eerder.

Met marth zijn gewicht komt het er over het algemeen op neer dat op lagere percentage upthrow beter was dan dthrow. Op hogere percentage (>100%) kun je dthrow in knee comboen.

Tegen sheik controller neerleggen nadat ze je grabben. Loldownthrow.
  • Succes tegen Kirbykaze...
  • Ik heb gehoord dat je altijd een gentleman krijgt meet A>A>Z, geen extra timing required, is dit waar? (in NTSC dus)
  • van alle spelers die meedoen zijn er, naast de aangegeven MIOM gerankte, in ieder geval 2 waarvoor je uit moet kijken:
    - "The Moon" (marth) is eigenlijk nr30 op de MIOM ranglijst maar dit staat gewoon niet aangegeven
    - "n0ne" (falcon) is te nieuw om op de MIOM ranglijst te staan maar zou ergens rond 40/50 kunnen horen aangezien hij de MIOM nr 54, 51, 45(2x) heeft verslagen in de 5 toernooien waaraan hij heeft meegedaan
  • Om daar nog even een aanvulling op te maken, nog een paar aardig goede, niet MIOM gerankte, spelers die op de lijst staan zijn Ryobeat (Peach/Fox), Green Ranger (DK) en Chain-Ace (Falco).
Log In of Registreer om te reageren.