Sm4sh top 10 (tier list thingy)

October 2015 aangepast in Competitieve discussie
Note: Deze top 10 is geen echte top 10 en kan elk moment veranderen.
Dit is vooral gebaseerd op Toernooi uitslagen maar ook een deel algemene ervaring in wifi matches.

1. Sheik
2. Zero suit samus
3. Sonic
4. Pikachu
5. Rosalina en luma
6. Diddy Kong
7. Mario
8. Meta Knight
9. Ness
10. Luigi

Als je het ergens (of met alles ) niet mee eens bent laat het achter of als jij een betere top 10 lijst hebt laat het ook achter. :_0_:

Reacties

• ik weet vrij weinig van customs :P
  • ik denk dat omdat customs niet in elke smash zitten het ooit een keer wordt geband of een aparte toernooi soort wordt gemaakt
    (ik hoop er op)
  • Ik weet dat zij er niet mee top tier is, maar Palutena is best goed met customs.

Maar verder slecht.
  • Remaking it atm
  • Ik maakte dit na zero's top 8 video omdat ik het helemaal niet eens was lel.
  • Sonic is blijkbaar zo OP met customs dat hij twee keer op staat, hé?
  • Rosalina op 7 is één ding maar Luigi niet eens in de top tien? :P
  • Luigi was denk ik weggelaten door een fout. Ik zag hem eerder wel op 3e plaats staan.
  • Waarom denken jullie dat als iemand met een andere character (bvb: Meta Knight) een pro speler verslaat gelijk een top tier character is? Mundo snapt jullie logica niet echt...
  • Mio schreef:
    Luigi was denk ik weggelaten door een fout. Ik zag hem eerder wel op 3e plaats staan.

Ik neem aan dat de Sonic op 3 Luigi is, dan.

Waarom denken jullie dat als iemand met een andere character (bvb: Meta Knight) een pro speler verslaat gelijk een top tier character is? Mundo snapt jullie logica niet echt...

M-M-Maar Ramin verloor ervan dus hij moet wel top tier zijn, toch?!?!
  • August 2015 aangepast
    Waarom denken jullie dat als iemand met een andere character (bvb: Meta Knight) een pro speler verslaat gelijk een top tier character is? Mundo snapt jullie logica niet echt...
    [E]clipse schreef:

Zo werkt het niet, het was de speler die super goed was, niet Meta Knight (altough Meta Knight al een goed character is, maar niet top tier). Hij had gewoon heel veel ervaring met zijn Main en dat zegt niks over waarom Meta Knight een top tier character is.
  • Meta knight was beste in brawl dus dan is ie dat tog ook in smash 4 !??! <--- my friends :(
    hij's best nice though, niet top tier, ook niet super laag xD
  • Serew schreef:
    Meta knight was beste in brawl dus dan is ie dat tog ook in smash 4 !??!
    Dat is geen goede reden ma friend.
    Serew schreef:
    hij's best nice though, niet top tier, ook niet super laag xD
    Je zegt het al duidelijk genoeg dat hij NIET in de top 10 hoort :lol:
  • Mijn thread/topic staat op nummer 1 zomg I'm so proud of myself :3
  • Lol i forgot luigi sorry guys/gals
  • Sheik, Rosalina
    ZSS, Sonic, Pikachu, Ness
    Fox, Luigi, Diddy, Yoshi

imo

Ik weeg solo main potentieel en bewezen relevantie het zwaarst. Hierna wordt het een stuk lastiger, maar krijg je een combinatie van Villager/Mario/Wario/Greninja/Mega Man/Falcon enz., in die groep zou ik MK ook plaatsen. Roy wellicht ook, maar hij heeft nog geen resultaten en ik vind het momenteel vrijwel onmogelijk om de DLC characters te beoordelen. In een vacuüm de tools hebben is één ding, maar je moet ook mee kunnen met de metagame en in de praktijk leggen de meeste characters het af tegen de top 2. Wat dat betreft past Ness misschien beter bij Fox enz., maar hij heeft duidelijk meer gepresteerd tot nu toe.
  • Ik denk dat heel veel characters in sm4sh top 10 potential hebben maar dat komt denk ik ook omdat deze game er momenteel heel erg gebalanced uitziet. Yoshi heeft zeker ook top 10 potential maar momtenteel houd ik het bij roy :) Btw wie is je main? (just curious)
  • Epic Imma let u finish maar ga Yoshi in top 10 zetten ofzo
  • Ik heb momenteel geen main, sinds de release van de game heb ik in toernooi DK (customs), Lucario, Diddy (pre-patch), Luigi, Mario en Sheik gespeeld. Voorlopig speel ik alleen Melee, waarschijnlijk zal ik weer een andere character spelen op Avalon U.
  • Waarom denken jullie dat als iemand met een andere character (bvb: Meta Knight) een pro speler verslaat gelijk een top tier character is? Mundo snapt jullie logica niet echt...
    [E]clipse schreef:

Zo werkt het niet, het was de speler die super goed was, niet Meta Knight (altough Meta Knight al een goed character is, maar niet top tier). Hij had gewoon heel veel ervaring met zijn Main en dat zegt niks over waarom Meta Knight een top tier character is.

Zelfs de lagere tier karakters zouden Apex of zo kunnen winnen als de speler goed genoeg is.
  • Waar is Roy ;(
    Ik denk dat Roy in top 9 moet.
    Heeft een aardig goede mtchup tegen veel top tiers/high tiers.
    Hij kan ook goed killen en kan aardig uproachen.
  • roy no customs .3.
  • Ik zou zeggen bij de top 4:
    1. Sheik
    2. Pikachu (Geen ZSS)
    3. Zero Suit Samus
    4. Luigi

Maar dat komt doordat Zero Suit Samus haar grab gewoon niet constant genoeg. Je moet m perfect spacen, als de grab minder lag had zou ZSS beste character in de game zijn in mijn opinie. Want ZSS wint van Sheikmaarniet met veel vind ik.
  • Luigi is behoorlijk generft in de laatste paar updates. Ik zou zelf Mario boven Luigi plaatsen
  • Luigi is wel generft alleen heeft nog steeds een heel goede combo game en vergeet zn down B spike niet. Ik kies Luigi boven Mario
  • Mario is op dit moment boven luigi tbh. Luigi's huidige plek mag vervangen worden door Mario, gooi Yoshi eruit en verplaats Yoshi met Luigi, Diddy Kong mag ietsie naar beneden, Rosalina mag wel ietsie hoger, Fox mag hoger worden en Sonic mag 1 plek lager.
  • October 2015 aangepast
    ik kan hem niet meer aanpassen na de website patch :/

edit: kan ik wel lol het zat helemaal boven niet bij het rode balkje
  • @Epic Rechts van de topic titel zouden een ster en een tandwiel moeten staan. Staan die er bij jou niet?
  • @utto yup ik zag hem niet lol.
Log In of Registreer om te reageren.