Legale DLC stages?

August 2015 aangepast in Competitieve discussie
Met het meest recente DLC pakket zijn er twee potentiële legale stages erbij gekomen. Dreamland 64 en Miiverse. Hebben mensen al ideeën over wat er mee te doen qua stage list? Kijkend naar het verleden lijkt me Dream land 64 een no brainer voor neutral. Maar 4 neutrals is niet handig voor stage striken. Dit geeft 2 opties:

1. Miiverse erbij voor legale neutral
Voordeel: 5 stages oneven getal voor striken
Nadeel: Battlefield clone. We willen denk ik geen 3 stages van de vijf met de bekende drie platform lay-out. weten mensen of er uberaupt verschil zit tussen miiverse en standaard battlefield?

2. Dreamland 64 bij counter pick.
Voordeel: Zelfde neutrale stage list. ongebruikelijke ceilings en wind (die je volgens mij nu ook in de lucht beïnvloed) maken hem niet volledig ongeschikt als counterpick.
Nadeel: in principe neutral waardige stage in counterpick lijst

Of ze kunnen beiden niet legaal zijn. kan ook natuurlijk

Reacties

• Ik denk dat DL64 een prima counterpick zou zijn. De reden waarom hij in Melee Neutral was is omdat er maar 6 stages waren.
    Ik weet niet of Miiverse echt nodig is, en aangezien ik zelf geen Wii U heb kan ik niet de stage bekijken zoekend naar verschillen.

In het geval dat DL64 CP wordt; kunnen we dan Castle Siege misschien weghalen uit de stage list?
  • Het voornaamste probleem met de DLC is (momenteel) dat niet iedereen de DLC koopt en het moeilijk te garanderen is dat elke set-up de ongeveer €20 aan extra content erop heeft staan. Ik vermoed dat we, in ieder geval op termijn, de DLC characters en stages legaal zullen hebben, maar ik ben benieuwd of dit bijvoorbeeld op GGWP al zo zal zijn.

Wat mij betreft zijn DL64 en Miiverse uitstekende neutrals, al heb je dan inderdaad in essentie drie keer Battlefield met kleine verschillen. Zie ook:
    Ik ben er nog niet helemaal uit of ze als individuele stages behandeld moeten worden, of zoals de Omegas. Een tussenvorm is ook mogelijk, waarbij BF/Miiverse en DL64 als aparte entiteiten gerekend worden. In dat geval zou Town & City een 5e neutral kunnen worden.
  • Het zou handiger zijn als ze allemaal als een stage behandeld worden anders kan de loser gegarandeerd een battlefield clone counterpicken aangezien de winnaar er maar 2 kan bannen.
  • Dreamland zou legal kunnen net als miiverse, maar het probleem is dat niet iedereen dlc stages heeft.
    De rest van die stages weet ik niet zeker.
Log In of Registreer om te reageren.