Serververhuizing SmashNL

August 2015 aangepast in SmashNL
Na zeven jaar op de huidige server gedraaid te hebben is het tijd voor SmashNL om over te schakelen op een nieuwe server. De migratie zal over enkele dagen (waarschijnlijk maandag) uitgevoerd worden. Het zou kunnen dat rond die tijd SmashNL slecht of helemaal niet bereikbaar is, en het forum zal tijdens de migratie sowieso in read-only mode zitten. Ik verwacht dat het hooguit twee dagen zal duren voor SmashNL weer helemaal functioneel is.

Daarnaast ga ik van de gelegenheid gebruik maken om SmashNL van een nieuwe lay-out te voorzien en over te schakelen op nieuwe forum software. Sommige functionaliteit van de huidige site zal daarmee veranderen of komen te vervallen. De community en de functie van SmashNL is in de afgelopen jaren nogal veranderd en daar willen we op inspringen met deze veranderingen (de bijgewerkte indeling van de boards op het forum was daar het begin van). Als de migratie voltooid is zal ik in een post de belangrijkste veranderingen aangeven.

Mocht je na de migratie niet meer kunnen inloggen op het forum, laat het dan weten in de Facebook-groep van SmashNL, of mail me op [info at smash-bros punt nl].

Reacties

• De migratie is voor zover ik kan zien succesvol verlopen. Mocht iemand problemen hebben met bepaalde functionaliteit (zoals inloggen of posten), laat het me dan weten in deze topic, via een PM of op info at smash-bros punt nl. De nieuwe site is niet per se af en ik hoop in de toekomst verbeteringen door te voeren, maar de migratie was nodig en de meest urgente pijnpunten zijn in ieder geval behandeld. Een kort overzicht van de belangrijkste veranderingen:

- De site is nu veel beter te gebruiken op telefoons en tablets.
    - Het niet-forum deel van de site is teruggebracht tot slechts een paar pagina's die voornamelijk als functie hebben om mensen door te verwijzen naar toernooien en social media. Daarmee sluit dit deel van de site beter aan op de rol die SmashNL de afgelopen jaren steeds meer is gaan vervullen in de community.
    - Nieuwe forum software. De omschakeling zal even wennen zijn aangezien veel elementen op andere plekken staan, maar het is veel minder bloated dan phpbb en dat is op de lange termijn denk ik voordelig.
    - De categorieën van het forum zijn enigszins aangepast. De categorie 'Lokale scenes' is nieuw, deze is bedoeld voor mensen die op zoek zijn naar spelers in hun regio. Deze wijziging is vorige week al doorgevoerd, maar ik wilde hem hier voor de volledigheid nog noemen.
    - Alle warnings en bans zijn opgeheven, dus we beginnen met een schone lei. Tevens zijn alle spambots die zich door de jaren heen hebben geregistreerd (hopelijk) verwijderd.
    - Het e-mailadres dat ik sinds jaar en dag gebruikte voor SmashNL (webmaster at smash-bros punt nl) is nu info at smash-bros punt nl (dat schrijf ik trouwens zo om spam te voorkomen).

Waar zijn de oude artikelen?
    De artikelen van de vorige versie van SmashNL staan nu in een subforum: http://www.smash-bros.nl/forum/categories/artikelen. Dit is een archief. SmashNL zal waarschijnlijk geen artikelen meer produceren nu die functie grotendeels is overgenomen door SmashEurope.

Waar zijn de toernooiresultaten en spelersoverzichten?
    Deze data komt helaas niet terug op SmashNL. Het bleek te veel werk om het administratiesysteem dat hiervoor bestond over te zetten naar de nieuwe versie van SmashNL. Ik heb de data uiteraard nog wel en ik hoop die op een dag nog ergens kwijt te kunnen, maar voor nu is het niet beschikbaar. Wel kan ik op verzoek de ruwe SQL data beschikbaar maken.

Wie andere vragen heeft kan ze in dit topic stellen. Als jullie feedback hebben, hoor ik die ook graag.
  • Wanneer je een spoiler opent, kun je deze niet meer verkleinen.
  • @istudying Staat genoteerd.
  • kan sig niet weizigen http://www.smash-bros.nl/forum/profile/signature zegt 'pagina kan niet gevonden worden' Ook moet er serieus gekeken worden naar de CSS, vooral quotes en grotere berichten zorgen voor behoorlijk onduidelijke berichten
  • August 2015 aangepast
    @istudying Zou weer moeten kunnen.

@epikfaal Dat probleem met je signature was een bug, kun je het nog een keer proberen? De styling hoop ik trouwens in de loop der tijd nog wat op te leuken.

Een nieuwe gebruiker meldde dat hij z'n avatar niet kon wijzigen. Voor anderen die dit probleem ook hadden maar het niet hebben gemeld: het probleem zou opgelost moeten zijn.
  • Website ziet er cool uit :D
  • Ik heb een update doorgevoerd waardoor de thumbnails op verschillende plekken groter weergegeven worden. Als je recent je avatar hebt aangepast zou het kunnen dat je thumbnail nu relatief klein uitvalt. Je kunt dit makkelijk zelf veranderen op deze pagina. De thumbnail kan vanaf nu maximaal 100x100 pixels groot zijn.
Log In of Registreer om te reageren.