Pound 4 coverage

April 2010 aangepast in Artikelen
Het is weer tijd voor een groot toernooi in de Verenigde Staten van Amerika, en dit keer is de Europese vertegenwoordiging indrukwekkender dan ooit. In dit bericht kun je lezen op welke manieren je de gebeurtenissen rondom dit toernooi kunt volgen, onder andere wat betreft de prestaties van de zeven aanwezige Nederlanders. Daarnaast zal dit bericht in de loop van de tijd steeds bijgewerkt worden met updates vanuit Amerika.

Update 5: Video's

Dit is natuurlijk geen 'echte' update vanuit Amerika, maar ik wilde jullie nog kort wijzen op de video's die ik gemaakt heb tijdens ons verblijf. Het duurde even voordat ik ze allemaal kon verwerken, maar uiteindelijk zijn ze toch allemaal online gekomen.

Ten eerste is een verkorte versie van mijn verslag van Pound 4 te zien geweest in GO! Vision, het wekelijks terugkerende studioprogramma van Gaming Only, één van de grootste gamesites van Nederland. De aflevering zelf (aflevering 6 van het derde seizoen) kun je hier bekijken.

Daarnaast heb ik de volgende video's op het YouTube-kanaal van SmashNL gezet.

Update 4: Van dik hout zaagt men Planken

Marc hier met waarschijnlijk alweer de laatste update vanuit de Verenigde Staten. Ook na het toernooi zijn we enigszins genaaid met housing, maar gelukkig konden we op Cactuar rekenen en zijn we uiteindelijk drie dagen bij hem in Philadelphia gebleven. Daar hebben we de Rocky steps (beste films ooit, ga nu kijken) en Independence Hall bezocht. Van Philadelphia zijn we gisteren met de bus naar NYC gegaan, waar we bij Matt en McFox van Smashboards verblijven. Utto voelde zich niet lekker, dus ben ik vandaag met McFox opgetrokken. We zijn allereerst naar Federal Hall gegaan; hier versloeg Raiden Solidus Snake aan het einde van Metal Gear Solid 2 en George Washington is er geïnaugureerd als eerste president van de VS. We hebben ook een boottocht langs het Vrijheidsbeeld gemaakt en de WTC site bezocht, waar zoals verwacht vrij weinig te zien was. :p Na een bezoekje aan de Nintendo World Store (duur, zelfs voor Amerikaanse begrippen) maken we ons nu klaar voor een huisfeestje zometeen. Morgen beginnen we al weer met de terugreis, al dan niet na een bezoek aan Central Park. De Plank situatie is in een impasse beland, de grote vraag is nu vooral of Utto de terugreis overleeft. Hoe dan ook sta ik maandagochtend op Schiphol. ^_^

Update 3: Plankgas naar Philadelphia

Pound 4 zit er op en dat betekent dat we de balans op kunnen maken wat betreft de Europese spelers. Amsah deed in NTSC wat hij in PAL nooit voor elkaar kreeg; Armada verslaan. Aangezien beiden in de losers bracket zaten, eindigde Armada op de vierde plaats, waarna Amsah meteen van Hungrybox verloor en genoegen moest nemen met de derde plek (toch goed voor een dollar of 750 en eeuwig respect van de Amerikaanse community). Veel verder onderin de resultaten zien we op de 17e plek Remen en Zgetto, en op de 33e plek Adam. Faab en Marc zijn helaas de derde ronde van poules niet doorgekomen, waarbij opgemerkt moet worden dat beide in behoorlijk sterke poules zaten.

De mooiste wedstrijden van het toernooi waren Armada tegen Mew2king en Hax, en Amsah tegen Jman en Armada. Armada had moeite met Hax in verband met de slechte match-up (Captain Falcon) en zijn set met Mew2king was zeer close, omdat Mew2king simpelweg een belachelijke speler is die alleen verliest van zichzelf. De arme jongen kroop nadat hij van Hungrybox verloren had in winners finals bijna huilend onder een tafel en ging op de grond liggen (Mew2king dus, niet Armada), waarbij Hungrybox op moest treden als plaatselijke psychiater. Zonder twijfel is Mew2king de raarste speler die ik ken, maar tegelijkertijd heeft hij ook de meest gesloten speelstijl die ik ooit gezien heb. Dat Armada er opnieuw doorheen is gekomen, vind ik nog steeds een wonder.

Amsah gaf Jman een koekje van eigen deeg door hem in de laatste wedstrijd van de set te edge campen, waardoor Jman's lasers geen nut meer hadden. Jman verdiende het ook, want hij is de meest campende speler ooit (wat niet erg verrassend is voor iemand die vaak met Mew2king speelt). Amsah tegen Armada ging eigenlijk vanaf het begin al Amsah's kant op, alhoewel het toch weer even wennen was om Amsah het beest uit Zweden aan te zien pakken. Armada pakte nog op een mooie manier de derde wedstrijd, maar kon uiteindelijk niet op tegen NTSC-Sheik (wiens down throw overigens boosmakend is).

Marc en ik hebben de finale niet gezien, want we gingen met Pakman en Cactuar in de auto mee naar Philadelphia (waarbij de eerste er overigens geen probleem van maakte soms misschien iets te snel door te rijden; Shadow where you at?). Niet dat we er veel aan gemist hebben, want de finale tussen Mango en Hungrybox bestond uitsluitend uit Jigglypuff-ditto's; ongeveer de saaiste wedstrijd die er bestaat (Mango won uiteindelijk). Momenteel verblijven we in het huis van Cactuar, en aan de housing-skills van die jongen mag Plank nog een voorbeeld nemen. Overigens bleek plotseling dat een moderator van Smashboards (Chibo) bij Cactuar in de kelder woont, en met hem is Marc momenteel aan het smashen. De komende dagen zitten we nog in Philadelphia, daarna gaan we als het goed is richting New York.

Update 2: Plankerlijer

Vandaag was de eerste dag van Pound. Zoals in de Twitter updates al te lezen was zitten Adam, Amsah, Faab, Remen, Zgetto en ik nu in de derde poule van Melee singles. Utto is helaas voortijdig gesneuveld in ronde twee, waarbij onze host zo vrij was om hem bij Amsah in de poule te zetten. Voormalig Europeaan Doug sneuvelde ook in deze ronde, evenals Aniolas. Ondergetekende heeft twee keer bij dezelfde top seed in de poule gezeten en al met al zijn we niet erg tevreden met Plank (vandaar de titel). Het vliegveld debacle daargelaten had meneer ons voor morgenavond housing beloofd, maar dat gaat niet meer door omdat zijn vriendin aan het bitchen is (die ik overigens wel zou geven). Overigens hebben alle Nederlandse teams de bracket gehaald.

Het is een aparte ervaring om mensen die voorheen slechts een slechte nickname op Smashboards waren eens in het echt te zien. Wist je dat:
  • M2K echt contactgestoord is. Hij geeft nauwelijks een hand, kijkt niemand aan en het enige wat hij tegen mij heeft gezegd is dat het spel nu om Jigglypuff draait (zonder enige aanleiding). Hij heeft me overigens behoorlijk kapot gemaakt en Amsah zelfs ge4stocked. :p
  • Vidjo kankerstoer is.
  • Plank kanker heeft.
  • Hungrybox stoer doet, maar wel 100 dollar aan Armada verloren heeft.
  • Chu Dat echt een uur op het mannentoilet rondgehangen heeft. Ik stond met hem en Zhu te wachten op de enige niet verstopte wc om te schijten, later op de dag ben ik maar voor het vrouwentoilet gegaan. :3
  • Plank kanker heeft.
  • Utto in het vliegtuig klaagde dat zijn bestek koud was. WTF?
  • Ik met Armada en Amsah in hetzelfde bed geslapen heb. Adam, Faab, Zgetto en Remen hebben ook een bed gedeeld. De band tussen de Europese smashers was nog nooit zo hecht.
  • Teczero dronken aankwam en random ergens in het hotel is bezweken.
  • Plank kanker heeft.
  • Yes Man een goede film is.
  • Dat Utto en PC Chris na bemiddeling van mij eindelijk het incident in New York van twee jaar geleden verwerkt hebben (PC stuurde Utto de verkeerde kant op naar de metro).
  • Mensen verwachten dat ik iets kan in Brawl. Morgen de grote dag. =X
  • Faab zich voor Virus Blue Mage (troll in de SWF Pound topic) heeft uitgegeven en op den duur een heel publiek tegen zich had cheeren.
  • De Amerikaanse Peach mains een hele vieze homo-erotische circlejerk gaande hebben en continu FFA Peach matches hebben.
  • Plank kanker heeft.

Binnenkort meer. Misschien.

- Marc

Update 1: De Plank misslaan

Marc en ik zijn woensdagavond perfect volgens het schema aangekomen, maar het schema van de persoon die ons zou moeten ophalen (Plank) was iets minder volmaakt. Om 8:45 stonden we, na de bagage opgehaald te hebben, in de aankomsthal waar passagiers opgehaald werden, maar geen Plank (of iemand anders die er ook maar enigszins uitzag als een smasher) in zicht. Na een mislukte poging tot bellen (publieke telefoons werken hier blijkbaar niet altijd even goed), besloten we, aangezien het al laat begon te worden, de hoop op het vinden van Plank op te geven en voor een nacht een hotel te zoeken. Geen slechte keuze, want de hotelkamer bleek behoorlijk comfortabel te zijn, alleen zijn de extra kosten minder welkom (alhoewel drinken, eten en het openbaar vervoer hier belachelijk goedkoop zijn, dus dat compenseert deze onverwachte last). Ook konden we gratis gebruik maken van de draadloze internetverbinding van het hotel, waardoor we er via SmashBoards achterkwamen dat onze chauffeur rijkelijk laat op het vliegveld verschenen was (rond 9:45) en dat we elkaar waarschijnlijk net zijn misgelopen.

De volgende dag zijn we, aangezien we toch in de buurt waren, meteen naar Washington DC geweest om toeristische trekpleisters zoals het Witte Huis, het Capitool en het Lincoln Memorial te bekijken, waarvan we ook foto's hebben genomen. Ook zijn er video's gemaakt, maar die zullen jullie later nog te zien krijgen. Daarnaast ben ik erachter gekomen dat Marc zelfs op één van de meest historische plekken van de Verenigde Staten seksgrappen weet te maken en dat hij niet meer dan een paar kilometer kan lopen voordat hij om de honderd meter op een bankje moet gaan zitten om te rusten. Op dit moment staan we op het punt om het hotel (waar we in verband met logistieke redenen nog een nacht zijn gebleven) te verlaten om hopelijk eindelijk naar het huis van Plank te gaan. Wordt vervolgd.

Origineel bericht

Met zestien Europese spelers, waaronder zeven Nederlanders en min of meer de top acht van Europa, lijkt het erop dat Europa eindelijk een fatsoenlijke crew neer kan zetten en een serieuze gooi kan doen naar het winnen van het toernooi. Maar welke spelers vormen nou eigenlijk de Europese vertegenwoordiging op Pound 4? De volgende spelers staan op de lijst van geregistreerde spelers.

Nederland: Adam, Amsah, Faab, Marc, Remen, Utto, Zgetto
Zweden: ajp_anton, Aniolas, Armada, C, Captain Jadde
Spanje: OverTriforce, Strawhat Dahean
Denemarken: Jonas, Stelzig

Zoals je ziet bestaat deze lijst voornamelijk uit Melee-spelers. Europese vertegenwoordiging op Brawl-gebied is er nauwelijks, alhoewel Marc nog wel een dappere poging onderneemt. Je vraagt je misschien af tegen welke Amerikaanse spelers de Europeanen het op gaan nemen, en die lijst liegt er niet om. Zo staan onder andere Mango, Mew2king, Hungrybox, Zhu, PC Chris, Chu Dat, Kage (eigenlijk een Canadees), Darkrain, Dr. PP, Lucky en Silent Spectre ingeschreven, waarbij ik waarschijnlijk nog minstens tien belangrijke spelers vergeet. Ook zal er waarschijnlijk een all-star crew battle zijn tussen de beste acht spelers van Europa en Amerika.

Aangezien Marc en ik ook aanwezig zullen zijn op het toernooi, gaan we proberen het thuisfront zo veel mogelijk op de hoogte te houden. Ten eerste zal ik deze post zo regelmatig mogelijk proberen te updaten met informatie over hoe het de Nederlandse spelers vergaat in Amerika en kort verslag doen van onze dagen. Daarnaast kun je voor korte updates de Twitter-account van SmashNL in de gaten houden. Ook zullen er zeer waarschijnlijk foto's gemaakt worden en zal ik een videocamera meenemen om video's te maken van het toernooi.

Op 11 januari vertrekken Adam, Amsah, Faab, Remen en Zgetto richting Amerika. Marc en ik volgen op 13 januari. Verwacht dus 14 of 15 januari de eerste updates. Voor meer informatie of discussies over het toernooi kun je de Pound-thread op het forum bezoeken. Maar let op; in Frederick (de stad waar het toernooi plaatsvindt, in de buurt van Washington DC) is het zes uur eerder dan hier, dus wie alle updates wil volgen, zal tot in de vroege uurtjes op moeten blijven!
Log In of Registreer om te reageren.