Welke controller

Hallo allen.

Zoals ik gisteren al schreef, ben ik weer begonnen met mijn eerste stappen op het smashpad.
Nu ben ik een beetje aan het rondsurfen en zie ik dat er best aardig wat opties zijn om te gebruiken als controller.
Ik zie dat er veel met de GameCubecontroller gespeeld wordt.
Nu zie ik dat er ook een controller op de markt is van het merk hori, speciaal voor smash.

Ik zag op een website dat deze zelfs fijner zou zijn dan de GameCubecontroller van Nintendo zelf.

Hoe zien jullie dit? Is die van hori idd fijner? En mag die ook op toernooien gebruikt worden? Ik hoop iemand mij iets meer verheldering kan geven. Er is zoveel keuze en alles kopen on uit te proberen is prijzig.

Reacties

• Hij mag gebruikt worden en ik heb ze toevallig allebei dus ik kan vanuit ervaring vertellen dat ze allebei goed zijn. Niet veel verschil maar gcc met adapter is natuurlijk wel duurder dus kijk maar wat voor jou uitkomt :P.
  • Het is met name persoonlijke voorkeur. Ik ben niet bekend met de Hori controller, maar ik heb wel gespeeld met de wii remote, de 3ds, de gamepad, de GC controller, en de wiiu pro controller, en uit mijn ervaring vind ik die laatste het fijnste. Dit kan natuurlijk verschillen voor iedereen, dus ik raad gewoon aan om te proberen. Dit hoeft niet verplicht door ze allemaal te kopen, maar je kan ook gewoon op smashfests of toernooien vragen of je een keer met een bepaalde controller mag spelen.

Anyhow, succes met je tocht.
  • Dank jullie voor jullie reactie! Ik ga idd kijken of ik het bij anderen uit kan proberen dan. :-)
  • Ik gebruik altijd de Wii Classic Controller Pro omdat het net zoals de GC controller is alleen symmetrisch ( en was erg goedkoop, ook). Ik heb ook gespeeld met de Wii U Pro controller, en die is veel dezelfde. Ik heb ook met bijna elke andere controller gespeeld (enige uitzondering is de normale Wii Classic controller), en ik vind die twee dat ik noemde de beste keuzes voor Smash.
  • O.O MOET KOPEN!
  • Bedankt voor de aanvullingen :) die wario controller is idd vet,
  • serieus? deze controllers verkopen ze bij de media markt Alkmaar gewoon onder het nitendo label met metroid print (sorry als dit niks nieuws is)
  • Avalancer, die wario controller ziet er idd vet uit en je kan er goed mee spelen maar voor competitive play is het echt niks. ik heb de LoZ controller daarvan heel lang gebruikt maar het is gewoon niet even goed.
  • Een Hori controller lijkt meer op de gewone GC controller dan een PDP controller
  • Ik zou altijd voor de orginele van nintendo gaan. Die zijn echt het best en gaan langer mee.
  • Naar mijn weten is Hori officially licensed by Nintendo. Ik heb zelf alleen ervaring met de n64 controller van Hori maar ik kan met volle zekerheid zeggen dat het kwalitatief gezien erg goede controllers zijn!
Log In of Registreer om te reageren.