Oprechte vraag over "Zondaagse Wii U Toernooien" (voor TO's en spelers bestemd)

October 2015 aangepast in Competitieve discussie
Hey mensen,

Ik bespeur een trend de laatste tijd waarin de meeste Wii U toernooien op zondag worden ingepland.
Nu zijn hierin gelukkig nog uitzonderingen zoals de langlopende Avalon series, en het NH Smash Toernooi in Alkmaar.
Verder lijken alle Melee toernooien nog wel op zaterdag plaats te vinden.

De meeste andere toernooien zoals de GGWP toernooien en de toernooien in Eindhoven worden steeds vaker op zondag ingepland.
Ik was benieuwd naar de beweegredenen hiervoor, doordat zondag mij persoonlijk zeer slecht uitkomt, ik kan daarom niet op deze dag aanwezig zijn, het zou mij daarom betreuren als dit de standaard wordt.

Nu is de afweging natuurlijk altijd dat een aantal mensen op zaterdag moeten werken, en hierdoor niet aanwezig kunnen zijn.
De keerzijde hiervan is dat zondag voor de mensen met een doorgaanse werkweek die op maandag start ook niet uitkomt.
Wellicht zijn er nog andere redenen kunnen zijn zoals lagere kosten voor de venue op zondag.

Graag wil ik aan de toernooi organiseerders van deze toernooien vragen wat hun visie op deze discussie is.
Daarnaast wil ik aan de spelers die naar deze toernooien komen vragen wat jullie voorkeur is, en waarom.

Met vriendelijke groet,
Four Sword
  1. Welke dag heeft jouw voorkeur voor toernooien?15 stemmen
    1. Zaterdag, omdat...
      80.00%
    2. Zondag, omdat...
      20.00%

Reacties

• October 2015 aangepast
    Zaterdag heeft over het algemeen ook mijn voorkeur, omdat het idd vervelend is als je laat terug komt en de volgende dag weer aan de slag moet. Maar op zich maakt het me niet al te veel uit. Als student heb ik gelukkig wel wat ervaring met laat slapen en de volgende ochtend vroeg opstaan :P
  • Vanuit GGWP hadden we een totaal andere reden waarom we onze toernooien op de zondagen deden. De eerste 2 edities van GGWP konden we de venue alleen gebruiken op de zondagen (de zaterdagen waren volgeboekt). Beide editites gingen goed en we hadden veel deelnemers. We besloten dus deze trend aan te houden. Voor toekomstige toernooien zijn we momenteel wel aan het bekijken of we dit willen aanhouden of niet. Persoonlijk heb ik zo een event ook liever op de zaterdag ivm werk/school.
  • Bedankt voor het inzicht Gregs :)
  • Ik heb liever zondag ik moet de hele tijd dingen ditchen op zaterdag "Sorry ik ga de hele dag vidya spellen spelen die zaterdag". Meestal zorg ik wel.dat ik beide kan als het maar goed
  • Zaterdag all day. Mundo wilt nog lekker uitslapen.
    Maar ik heb het liefste op een Zaterdag, omdat de meeste mensen ook de dag na het toernooi zelf rust willen en dan is de kans dat je te laat komt voor je werk of school veel kleiner. Toernooien op zondagen hebben vaak wel een reden waarom ze op die dag het toernooi gaan organiseren.
  • Ik heb op zaterdag weer een vaste bijbaan (jaartje niet gehad) vond het wel fijn om ook tourneys op zondag te hebben. als de 2 grote series (GGWP en Avalon) over de 2 dagen verdeeld worden met Avalon Zaterdag en GGWP zondag vind ik dat verder prima. Alles op zaterdag komt mij niet echt uit.
  • Zaterdag is masterrace imo, al helemaal voor toernooien die heel laat pas klaar zijn dan is de dag erna school of werk bijna niet te doen imo. Ik heb zelf met zondag geen probleem zolang het niet te laat uitloopt.
Log In of Registreer om te reageren.