Legal doubles combo's

Hoi o/ Kort geleden op Avalon U deed ik mee aan doubles. Alles ging de goede kant op, tot we op een gegeven moment een game wonnen, en de tegenstanders switchde naar game&watch en ness.. Oh boy...
Het ging wel ok, maar zodra ze 1x de bucket goed kregen waren we niet meer klaar om ze te stoppen. Toen was de rest van de game, PK flash, vul bucket, oneshot. (Ben ook op 0% gedownthrowed -> bucket -> dood) We gingen ook de PK flash stoppen maar die gebruikte de ness ook gewoon toen ie respawnde na een kill van ons.
Dit soort combo's (er zijn er meer) vind ik echt belachelijk. Bijv game&watch sheik is banned op grote toernooien. maar dit werkt precies hetzelfde, alleen wat minder goed dan.
Ik zelf zou dit liever niet meer legal hebben op toernooien. Wat is jullie mening hierop? Let me know!
(Laat ook maar weten als je nog een mening hebt over andere combo's :P)
  1. Mening over dit soort combo's.22 stemmen
    1. Legal
      45.45%
    2. Illegal
      54.55%

Reacties

• Ehh, uncharged pk flash vult bucket in one go?
    Lijkt me alsnog vrij punishable.
  • Lijkt me alsnog vrij punishable.

Hoewel er een kern van waarheid achter zit dat dit soort dingen wel punishable zijn, houd er mee rekening dat een missed punish een instant KO is. Daarnaast, als je G&W raakt tijdens het vullen van de bucket word die niet gereset, en als G&W sterft dan blijft zijn bucket ook vol. Vervolgens is het ook nog op een extreem groot gedeelte van de lagere percentages een true combo vanuit d-throw, en het is ook nog unpunishable als het team er gewoon voor zorgt dat ze de eerste keer tegelijk dood gaan om de iframes te abusen.

Hier tegenover staat dat een punish lang niet dezelfde consequenties heeft. Waar een missed punish essentieel betekent dat de opposing team een frame 2 instant KO move heeft met een decent range, combo out of grab at low %, en niet te shielden valt, betekent een punish hierop... een beetje damage.

Om het in perspectief te brengen, het zou toch ook belachelijk zijn als Little Mac een charge move had die je 3 seconden in drukt om je KO punch volledig op te laden?
  • Helemaal mee eens Serew. Friendly fire bucket is echt bullshit. Naar mijn mening alle combo's die met een move 2 of meer vakjes van de bucket kunnen vullen gewoon bannen. Als ik sakurai was zou ik sws een nerf maken dat friendly fire per hit maximaal één balkje kan vullen en/of dat een friendly fire filled buckt niet eerder killed dan 90%
  • als je dan toch bezog bent ban ook meteen pk spark
  • Ehh, uncharged pk flash vult bucket in one go?
    Lijkt me alsnog vrij punishable.

ik heb de match van Serew en Kajv95 gezien en kan vertellen dat er echt bijna geen mogelijk was om te punishen, + als Ness PK Flash los laat dan blijft dat er al word hij daarna geraakt. begrijp me niet verkeerd ik ben niet tegen dingen zoals PK Spark (al moet ik zeggen dat het je wel een GROOOOOT voordeel geeft) maar een 2 Frame 1 Hit K.O is wel een beetje... te...

ik ben het wel met Gijs eens maar dat valt niet te programmeren + toen in 3ds hadden we dat probleem met Pikachu 3x Down B 1 balkje per keer dus er moet (alleen voor team attack) een max aantal % aan vast zitten zodat we niet het zelfde verhaal krijgen als toen want dan is het het gewoon waard om ziek gepunisht te worden voor een bucket want dan is het een K.O. van waar dan ook.

dus ik ben voor het gebant word en als de Ness/Lucas dingen ook worden gebant leer ik er wel mee leven.
  • Ja, dit lijkt stom.

Maar dan herinner ik dat PK Flash uncharged frame 43 pas een hitbox heeft.

Oftewel, geef je tegenstanders geen ruimte om te ademen of zo.

Maar wat zou ik nou weten, ik ben een PM speler.
  • Niemand hier heeft tot op heden een punt kunnen benoemen om dit daadwerkelijk banworthy te noemen
    Het belangrijkste punt dat ik tot nu toe gelezen heb is dat het niet te punishen is als Ness en Gaw allebei van het revival platform komen en dus een gratis 1-hit ko krijgen.
    in elke andere situatie is het namelijk gemakkelijk te voorkomen door 2v1 te spelen met de speler op de stage.
    Het is niet zo heel praktisch om daadwerkelijk voor een SD te gaan als de match niet in je voordeel is. Mij lijkt het niet bepaald een wenselijke optie tenzij je beide op hoge percentages zit en een van de twee spelers wordt gekilld. In dat geval zou je kunnen proberen om de speler die nog op de stage i te stallen door hem te grabben (of wat je dan ook voor opties hebt)

De enige reden waarom een team zou proberen te SDen om op hetzelfde moment dood te gaan, is als ze een lead hebben of de stockcount in hun voordeel kunnen brengen door 1 persoon met de bucket te raken aangezien je niet mag verwachten dat je twee man raakt. Ook is er het risico dat je niemand raakt en een stock voor niets hebt weggegooid.

Ik snap het punt dat mensen hier proberen te maken niet helemaal. Lijkt mij gewoon een matige strategie. Ik vind het niet echt praktisch om een strategie te bannen waarvoor mensen op hetzelfde moment dood moeten gaan. Je kunt jezelf beter focussen op een counter i.p.v. dit soort posts.
  • Doubles combo's zijn generfed in 1.1.3 :P
Log In of Registreer om te reageren.