Organisatie

March 2016 aangepast in Competitieve discussie
Hee everyone,

Mijn naam is Bennie Habraken en Volg sinds kort Smash NL.
Zelf ben ik een voormalig speler en wilde het weer gaan oppakken.
Afgelopen week naar een toernooi geweest in Eindhoven om te kijken en was erg verrast.
Een leuke gezellige competitieve groep smashers die op hoog niveau iets moois neerzetten.
Ik zit zelf meer in organisatie en heb mooie locatie's waar ik meer van dit toernooien graag wil gaan zien.
Daarom ben ik van plan een ssbm toernooi te organiseren in mijn eigen hometown Geldrop.
Ik vroeg mij af hoeveel animo er eigenlijk is voor meerdere toernooien.
Ook ben ik opzoek naar mensen die mij willen helpen met organisatie.
Ik heb al heel veel gelezen over rule sets en noem maar op maar wil graag iemand erbij hebben
die ervaring heeft in het runnen van een smashtoernooi zoals het bijhouden van de scores.
Ik ben nu al bezig met een locatie en zodra die rond is wil ik een datum gaan prikken en het rond maken.
De datum zal dan ook vrij komen en het toernooi telt 64 inschrijvingen.
De game zal alleen MELEE zijn, dit omdat ik eerst wat meer ervaring zelf wil opdoen in
de smash toernooi franchise.
Mag alles mooi en goed verlopen komen er sowieso meerdere volumes van het toernooi en wordt PM en smash 4 ook gebruikt.
De naam van het toernooi blijft nog even geheim... puur omdat hij zo AWESOME is :D
Ik zie graag veel reacties en meningen over mijn kleine nieuwe discussie.
Iedereen die graag zou kunnen helpen of mensen die goed zijn met het programma dat gebruikt wordt voor scores
alle hulp is altijd welkom.
Ik zelf zal ook weer had gaan oefenen en zorgen dat jullie mijn naam niet gaan vergeten!

Peace out everyone en post graag al je reacties.
Groetjes van GetRekt Bennie Habraken.

:D

Reacties

• hoi getrekt. er is altijd animo voor toernooien, alleen zijn er tegenwoordig al een hele boel dus je moet waarschijnlijk een paar maanden van te voren een datum vastleggen die nog niet ingenomen is. Geldrop is niet de meest bereikbare plaats zover ik weet dus dat helpt niet met talent uit bijv. groningen intereseren. Gelukkig is er een vrij actieve brabandse scene dus ik denk zeker dat je een goed aantal mensen kunt krijgen. Schrik niet als je eerste toernooi niet de cap van 64 bereikt, soms blijven de mensen die meer moeten reizen thuis tot dat ze horen dat het toernooi goed gerunt word.
  • hee epikfaal. thanks voor je reactie ik had inderdaad al gezien dat er veel datums worden gecalled.
    Je kan met het openbaar vervoer der redelijk goed komen bus stopt 2 minuten van locatie en trein 10 minuten loop afstand.
    Is het misschien iets om dan een cap van 32 te beginnen mijn planning was eerst doubles melee en daarop volgend melee singles.
    De locatie is een mooie zaal in een wijkcentrum met ook een mooie grote parkeerplaats.
    Ik had ook idd gelezen dat als het goed gerunt word er meer mensen willen komen.
    Misschien dat ik auto's mensen kan laten ophalen bij station Geldrop.
    Groetjes van Get Rekt<< sorry het moet niet getrekt zijn hahaha.
  • January 2016 aangepast
    Hallo Get Rekt, leuk dat je een toernooi wilt hosten en zoals Huub hierboven zei is er altijd wel animo voor toernooien.

Persoonlijk heb ik geen idee welk programma altijd aanstaat, maar als je een toernooi wilt hosten met 32 of misschien 64 is dit ook best te doen met challonge.
    Ik ben zelf helemaal geen ervaren TO of whatever maar ik probeer wel een paar tips te geven:

-Zorg voor een venue waar genoeg ruimte is voor het aantal deelnemers en setups.
    -Zorg voor genoeg setups (of motiveer mensen setups mee te nemen via compensatie)
    -Preregistratie is handig om stress te vermijden met seeding maar vraag a.u.b. niet voor voorafbetaling van deelnemers als je een firstime TO bent.
    -Zorg dat de ruleset duidelijk is op niet alleen je toernooi pagina maar ook bij het toernooi zelf (is pokemon of fd counter??)
    -Eten en drinken moet verkrijgbaar zijn voor spelers (snackbar in de buurt of anders gewoon bij de venue zelf)

En neem uiteraard gewoon de tijd voor dingen, hoewel grandfinals in de parkeerplaats spelen in de achterbak van een auto leuk is, is het natuurlijk niet ideaal.
  • http://smashboards.com/threads/the-abcs-of-tournament-hosting.95636/
    beetje dated, maar bijna alle tips zijn nog relevant

challonge is prima als je voor een stabiele internetverbinding kan zorgen (vanuit venue zelf of mobile hotspot), in combinatie met een excelbestandje bijvoorbeeld voor inschrijvingen, fee en pot

bij het regelen van genoeg setups, denk ook aan stekkerblokken
  • Ben ook naar smash Brabant geweest en dat was echt wel leuk!! Ik ben ook nieuw en zal zeker proberen te komen. Ik heb geen tips voor het organiseren van het toernooi Ik wens je gewoon succes en hoop je te zien op het toernooi :)
    groetjes van siem
  • Yo people,

Thanks voor alle reacties en alle tips!
    De link van Marc, ik heb die zelf daar specifieke sleuteldingen uitgehaald en opgeschreven in mijn what to need book haha maar cool hier heb ik wat aan ik kan alvast zeggen dat mijn Venue beschikt over snacks,fris,bier genoeg tafels,stoelen en vrij makkelijk liggende locatie om te komen zowel met de bus als trein als auto.
    Met de trein is het langste lopen 13 minuten ongeveer vanaf station geldrop maar je kan op Eindhoven station de bus lijn 10 pakken en die stopt 2 minuten 1 minuut lopen van de Venue af dus dat is zeer goed.
    Ook is er een klein winkelcentrum wat er tegenover ligt met supermarkt pinautomaat en als je naar de kapper wilt zelfs dat is mogelijk :P.
    Ik wou over 5 weken het toernooi organiseren mits de Venue mij een groen licht geeft om het daar te houden.
    Zo niet zal ik een andere locatie zoeken maar ik denk wel dat dit zal lukken.
    Ik hou jullie zoizo hier op de hoogte van alles en nogmaals mensen die TO zijn of ervaring hebben met het programma dat gebruikt voor voor de tournaments Let me know in deze topic.
    Mensen met speciale dingen die ze graag zien op een tournament maar weinig wordt gedaan laat ook even een berichtje achter.
    Misschien heb je wel een cool idee om nog een leuke twist te geven aan mn tournooi.
    Groetjes van Bennie aka Get Rekt
    \m/
  • Yo ik vind dat je een toernooi van 32/64 man prima zelf kan runnen, zeker omdat het mêlee only is. Het beste is om de ervaring als TO zelf op te doen.

Ik wil je wel natuurlijk helpen bij het runnen van een toernooi als ik er zelf ook bij ben. Je kan me ook altijd een berichtje op fb sturen (Guus Kolpa)
  • ik ben ook naar smash brabant geweest, het was mijn eerste toernooi en ik vond het geweldig! Ik ben nog niet zo heel goed maar het lijkt me heel leuk om te komen!
  • wadup GetRekt, ik ben zeker aanwezig op dit toernooi en neem al mn smash matties mee.
    ik zal ook facebook en andere social media vol spammen over dit eerste smash toernooi in het enige echte Geldrop.

groetjes Jarb
  • Laat maar weten als je nog hulp nodig hebt.
  • Hee supergoomba,

Ik zie je naam vaak staan op smash tournaments en ook met veel set ups ben je altijd paraat!!
    De datum wordt waarschijnlijk zondag 6 maart maar dit staat nog niet vast!
    Zodra de datum vast is gesteld wil ik een kleine vergadering gaan opzetten en een paar mensen uitnodigen om deze bij te wonen.
    Even wat vaste dingen doornemen en er voor zorgen dat dit een top smash evenement wordt die ook maandelijks of om het kwartaal terug kan komen.
    De locatie van de vergadering kan overal plaatsvinden Eindhoven Geldrop is wel het makkelijkst.
    Heb jij op tournaments een specifieke rol al to supergoomba? Heb namelijk een beetje ervaren mensen nodig op de vergadering zodat niks over het hoofd wordt gezien en iedereen ook die dag zijn rol goed speelt.
    Voor meer vragen en of alvast melden dat je down bent voor dit smash tournooi (melee only) laat een comment achter!!!

Groetjes Bennie Habraken.
    Get Rekt.

• Hey GetRekt, hit me up als je hulp nodig hebt. Ik ben de beheerder van de smashbrabant fb page en de app groep + part of the TO team van smash brabant melee brackets. Goed om te lezen dat je wat wil starten in Brabant.
  • Hee niels,

Goed om te horen dat je ervaren bent!
    Ik wil een kleine vergadering hosten zsm lijkt me dan een goed idee om deze bij te wonen en dan samen met mij jarp en misschien supergoomba en Alex? Als deze mensen kunnen en willen natuurlijk we hebben nog tijd genoeg en misschien dat we met meerdere mensen even naar mijn Venue kunnen gaan om uit te leggen wat de bedoeling precies is :)

Let me know in the comments en je kan mij ook altijd appe voor snelle vragen of iets.

Greetz Get Rekt
    Bennie Habraken 0647903211
  • Ik add je ff op facebook.
Log In of Registreer om te reageren.