Suggesties voor artikelen.

January 2012 aangepast in SmashNL
Op dit moment is het vrij leeg wat betreft het aantal artikelen op de site, dus zou ik willen vragen of mensen suggesties hebben. Wat mist er nog?
«1

Reacties

• Het recording artikel wat belooft werd ;]
  • Requiem schreef:
    Het recording artikel wat belooft werd ;]
    +1

Die lijkt me ook wel interessant.
  • Misschien een artikel over hoe tourneys een beetje in elkaar zitten voor de nieuwe leden.
  • Das een goeie, je bedoelt dus wat je moet verwachten als je zelf naar een toernooi gaat?
  • ik wil zo graag weer mee doen maar ik kan verlopig niet :(
    maar ik kom wel weer terug;)
  • Wat Gmoney zegt.

Misschien algemene strategieën voor 2vs2 in melee en brawl?
  • Ivootjes schreef:
    Das een goeie, je bedoelt dus wat je moet verwachten als je zelf naar een toernooi gaat?

True
    En wat betreft brawl+, miss ook niet zo'n slecht idee
  • ik zou best een groot artikel erover kunnen doen.
  • Voor recording werd al wat beloofd inderdaad, maar dat is niet iets waar ik zelf verstand van heb. Van Brawl+ weet ik ook vrij weinig. =/

Rukker?
  • brackets software en seeding enz..?
  • wisl schreef:
    brackets software en seeding enz..?

Ga ik nog een keer schrijven, maar niet binnenkort.

Iedereen hier mag trouwens artikelen schrijven voor de site als hij of zij dat wil, als het maar een beetje nuttig is. Marc en ik halen het wel door de taalfilter.
  • Ik vind bijv team strategieen vind ik niet zo een goed idee omdat je dan nooit alles zou kunnen behandelen. >_>
    Brawl+ ? Even serieus wat zou je daarover kunnen schrijven dan krijg ik ritsjes met codes te zien en uitleg hoe epic het is om in brawl te wavedashen.
    Een recording artikel een artikel voor de mensen die opname apparatuur hebben aangeschaft.
    Ik vraag mij af hoeveel mensen dit hebben en onderhand al niet via een vriend ofzow het voor elkaar hebben gekregen om dit aan de praat te krijgen.

Mijn voorstel voor een artikel is dus het volgende.

Ik wil een artikel doen waar ik melee en brawl naast elkaar zet zonder verdict welke beter is ik zou eerder de plus en minpunten van beide spellen willen bespreken voor zover ik daarop in kan gaan ik ben van mening dat ik met wat hulp wel een interresant artikel in elkaar zou kunnen zetten.
    Verder zou ik dit artikel graag ook als discussiepunt willen aanhalen voor de mensen die het ook wat serieuser bespreken willen niet die eeuwig ranten "melee is leuker klaar" ik denk dat het nu wat meer mogelijk is dan toen brawl net uit was ik weet niet of het een super idee is hoor want het is ook wel redelijk riskant anders begint de hele brawl community tegen de melee community weer dat is niet wat ik op me geweten wil hebben dus graag ook jullie idee hierover.
  • tis haast onmogelijk om unbiased iets daarover te schrijven moreno
  • en ik ben er vrij gerust in, dat alles daarover al eens is gezegd.
  • hoe epic het is om in brawl te wavedashen.

ik noem dit EPIC FAILURE

de melee airdodge is juist een van de dingen die NIET in brawl+ zitten.
    in een artikel erover wil ik juist dat dit soort crap de wereld wordt uitgeholpen want niemand weet wat brawl+ nou eigenlijk inhoudt en dan krijg je dus van dit soort bulls***.
  • Schrijf erover en stuur het naar Utto en/of mij. Simpeler kan het niet!
  • Paprika, weet jij of ze nu al een code hebben die de zwaartekracht flink verhoogt, maar niet de recovery verneukt (ahem Sonic)? Ik hoorde dat ze aan het uitzoeken waren om alleen de zwaartekracht te verhogen wanneer je aan het vallen bent, oftewel niet terwijl je je upB gebruikt ofzo...
  • lol, die code heb ik zelf gemaakt en is alweer een maand oud.
  • hoe epic het is om in brawl te wavedashen.

ik noem dit EPIC FAILURE

de melee airdodge is juist een van de dingen die NIET in brawl+ zitten.
    in een artikel erover wil ik juist dat dit soort crap de wereld wordt uitgeholpen want niemand weet wat brawl+ nou eigenlijk inhoudt en dan krijg je dus van dit soort bulls***.

Epic failure hmmm
    Als ik thuis ben heb ik wat vraagjes wat betreft jou brawl+
    dan denk ik dat we er wel kunnen uitkomen wat jou Epic failure betreft.
  • @ Prey en wisl

Mjah word lastig maar het is toch ieders andere standpunt en ik denk dat het wel mogelijk is om wat moois te plaatsen erover aangezien ik beide games nog heel leuk vind en beide nogal vaak speel denk ik dat als je er ook nog videos bij laat zien zodat je brawls makkelijkere aard nogal te niet zou kunnen doen het is wel long term dit hoor jullie zullen nog wel zien wat ik precies bedoel ik ben nu op werk XD
  • Nogmaals extra vraag naar het recording artikel.

Ik kreeg zojuist vragen erover van een zeer gemotiveerde nieuwe melee-smasher.

Ik vond het jammer dat ik hem niet kon verwijzen naar een artikel, dat hier werd beloofd. =(

Ik heb hem maar doorverwezen naar de beperkte recording-topic, die hier ergens ligt.
  • *bump*

Is geen goed idee om een beetje uitgebreider info te geven van de MLGpro brawl cuircet voor de mensen die wel geïnteresseerd zijn?

Edit: desnoods type ik het xD
  • Er is zojuist weer eens iets in BrawlHackLand uitgekomen, het heet Riivolution en het maakt textures, stage en Muziek (YAY) mogelijk en heel makkelijk.

is misschien een aardige aanleiding voor mij om een artiekeltje over hacks (dus niet B+, gewoon hacks en brawl) te doen met wat nu kan, en misshcien een korte geschiedenis.
  • Een guide voor hoe je al die hacks op je Wii zet zou mij iig goed van pas komen. >_>
  • haha, zal ik erin verwerken
    (waar blijft die wilders smiley?)
  • Er is zojuist weer eens iets in NewSuperMarioBrosHackLand uitgekomen, het heet Riivolution

faalkind ben je toch ook :cry:
  • mis ik een grap ofzo?

• is misschien een aardige aanleiding voor mij om een artiekeltje over hacks (dus niet B+, gewoon hacks en brawl) te doen met wat nu kan, en misshcien een korte geschiedenis.

ik kan heir ook wel mee helpen als dat nodig is btw
  • make it ^^
    gaarne hoe je een volledig geupdate wii kan hacken.
    noob-style zodat iedereen het kan volgen. desnoods met plaatjes etc :biertje:
  • (waar blijft die wilders smiley?)
  • Uhm valt dat niet onder het gedeelte "illigaal dus zet het niet op de website hier" ?
  • Alles wat op Smashboards mag, zou hier ook moeten kunnen. Het is niet alsof we de Brawl ISO hier gaan hosten, het gaat dus om homebrew en hacks.
  • de softhacks waardoor je een spel kan alteren zijn niet illegaal.
    het wordt illegaal als je hacks gaat gebruiken zodat je gratis games kan spelen.
    de stap van softhacks naar de harddru...hacks is niet zo groot. je bent immers al aan het klote met je wii.
  • Okay.

Waar blijft mijn recording artikel D':
  • Suggestie: de Nederlandse Melee geschiedenis à la Chillin' (http://www.smashboards.com/showthread.php?t=290961).
    Zou leuk zijn als archiefstuk. Wel nogal een aanzienelijk werk waarschijnlijk, maar jij was er bij vanaf het begin, niet Marc?
  • Ik heb zelfs ooit een draft gemaakt ervoor, maar het was IMO te saai om te lezen omdat het vooral een opsomming van toernooien was. Discarded dus. Chillins verhaal is leuk om te lezen, maar mijn "probleem" ermee is dat het heel erg vanuit z'n eigen perspectief is geschreven. Misschien is dat niet te vermijden en de enige manier om het niet te droog te laten worden, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Sowieso lijkt het me beter als ik het samen met Utto doe (ik ga nog naar hem toe eind juni), zodat we elkaar aan kunnen vullen.
  • Voor recording werd al wat beloofd inderdaad, maar dat is niet iets waar ik zelf verstand van heb. Van Brawl+ weet ik ook vrij weinig. =/

Rukker?
    Naja ik heb er al een thread voor gemaakt. Om eerlijk te zijn wil ik er best een artikel van maken maar ik zie de meerwaarde niet zo aangezien je het gewoon op smashboards kan vinden en dan is het uitgelegd door gasten die het beter weten.

Misschien een idee als mensen eerst de tips uit die thread uit proberen en dan posten wat onduidelijk is. Dan weet ik ook een beetje welke vragen het artikel moet beantwoorden.

Wat betreft suggesties voor artikelen hier wat gedachten spinsels:
    1. De staat van de melee en brawl community nu en hoe ze kunnen groeien.
    2. Iets over samenwerking met andere competitive game communities. Wat zou wel/niet kunnen , waarom en waar liggen de obstakels?
    3. Historie van de community misschien voor de jonkies?
    4. Misschien een vergelijking tussen onze scene en die in het buitenland. Waar liggen de verschillen enzo en waar de overeenkomsten.

Meer kan ik niet opkomen. Wat meer inhoudelijk over de games misschien maar ik weet niet wat.
  • Ik heb zelfs ooit een draft gemaakt ervoor, maar het was IMO te saai om te lezen omdat het vooral een opsomming van toernooien was. Discarded dus. Chillins verhaal is leuk om te lezen, maar mijn "probleem" ermee is dat het heel erg vanuit z'n eigen perspectief is geschreven. Misschien is dat niet te vermijden en de enige manier om het niet te droog te laten worden, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Sowieso lijkt het me beter als ik het samen met Utto doe (ik ga nog naar hem toe eind juni), zodat we elkaar aan kunnen vullen.
    Wel, eigen standpunt moet niet echt een probleem zijn. Zolang de belangrijke feiten er in zitten, welke toernooien en welke resultaten etc belangrijk waren, is de rest entertainend vulsel. En dat doet geen afbreuk aan de feiten.
    Cool dat je erover nadenkt, had ik eigenlijk niet verwacht. :)
  • WTF, je verwacht niet dat ik over dingen nadenk? :p
  • Doe een artikel over persoonlijke hygiëne.
    Waarom de douche en deo voor een toernooi niet alleen je eigen vriend is, maar ook voor de mensen om je heen ^^.
  • Op smash toernooien vind ik het nog best meevallen meestal. Damtoernooien zijn erger. Maar daar zitten sowieso oude mannetjes en die stinken sowieso naar oude man.
  • Nyr schreef:
    Op smash toernooien vind ik het nog best meevallen meestal. Damtoernooien zijn erger. Maar daar zitten sowieso oude mannetjes en die stinken sowieso naar oude man.
    Jij bent nooit in het buitenland geweest.

Zelden zo'n erge geur meegemaakt als Britten die de avond ervoor een kotsorgie hadden gehouden.
  • Het is vooral erg op meerdaagse toernooien, die we hier eigenlijk nooit hebben (iig niet met overnachting in de venue). Enfin, de geschiedenis van onze scene neerpennen blijft het beste idee. Al moet daarbij opgemerkt worden dat de artikelen op de site doorgaans weinig aandacht lijken te krijgen, dus het is meer voor het nageslacht dat smashers nooit zullen hebben.
  • Yeah, ga vooral naar een international als je geuren wil ruiken die je nooit voor mogelijk had gehouden.
  • Kun je misschien een artikel maken over banned en counterpick stages. Waarom de gebande stages banned zijn en wat er voor nodig is om een stage zo onspeelbaar te maken dat het geband moet worden.
  • Het idee is om de rulesets sowieso op de frontpage te zetten binnen afzienbare tijd. Ik zou er wel artikels bij kunnen zetten met uitleg. Goed idee dus. :)
  • Voor het nageslacht!
    Belangrijk man, in 2166 wordt jouw artikel dan bovengehaald als referentie voor de geschiedenis van competitief gamen. In Time magazine ofzo. :mrgreen:

Zou ook heel goed staan in mijn index: http://www.smashboards.com/showthread.php?t=312503 :)

Maar serieus, zelfs die droge draft zou heel nuttig zijn, heb je die nog?
Log In of Registreer om te reageren.