Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

Archivering SmashNL-forum

SmashNL bestaat nu bijna tien jaar en alhoewel er een hoop mooie momenten zijn geweest, is het moment aangebroken om te erkennen dat vooral het forum z'n langste tijd gehad heeft. Er wordt nauwelijks nog gebruik van gemaakt, behalve sporadisch voor registraties, waardoor het niet meer kan functioneren als uithangbord voor de community. Nieuwkomers moeten niet de indruk krijgen dat onze community inactief is (het tegendeel is waar, alleen alles speelt zich nu af op social media). Daarnaast is het zonde van m'n tijd om een site te onderhouden die niet gebruikt wordt. Vooral het tegenhouden van spambots blijft een probleem.

Om die redenen ga ik over enkele weken het forum van SmashNL sluiten. Voorlopig blijven de bestaande posts wel zichtbaar, maar het zal niet mogelijk zijn om nieuwe posts toe te voegen of om nieuwe accounts te registreren. Ook zal er op de front-page van SmashNL niet meer gelinkt worden naar het forum. Ik sluit daarnaast niet uit dat ik ergens in de toekomst het forum helemaal van de server zal verwijderen en de inhoud alleen nog als downloadbaar bestand aan zal bieden. Voor wie een alternatief voor registraties zoekt raad ik smash.gg aan (ook voor kleine toernooien), het is niet perfect, maar heeft wel de toekomst. Een Google Form kan natuurlijk ook altijd nog.

Rest mij alleen nog iedereen te bedanken die de afgelopen jaren bij heeft gedragen aan het succes van het forum. Vooral aan de maffia-games bewaar ik goede herinneringen. Winnaar van het forum is Marc met bijna 4000 posts (tenzij Guus in de komende weken nog 1600 posts goed weet te maken). Het forum stopt hier, maar Smash uiteraard niet, dus blijf vooral social media in de gaten houden, voor zover jullie dat nog niet deden.

:ace:

Reacties

• Thanks voor het forum man, gooooeeeeeie tijden. Laat het me graag van te voren weten als je het wil verwijderen en als downloadbaar bestand wil vrijgeven, ik gebruik dit forum nog steeds wel eens om door oude results heen te gaan of om oude memes op te rakelen.

:ace:
Log In of Registreer om te reageren.