Melee Power Rankings

October 2010 aangepast in Competitieve discussie
Geschiedenisles: Zoals zoveel landen had Nederland een tijdje een panel voor power rankings, bestaande uit Amsah, Dave, Ivo, Remen en mijzelf. In Amerika raakte het op den duur in onbruik omdat het te veel gezeik opleverde. Hoewel het hier nooit zo erg is geweest, was met name ik van mening dat het meer kostte dan het opleverde. Dit onder andere omdat we een moment moesten vinden voor een lange discussie met alle vijf de panelleden en er sowieso altijd wel geklaagd werd. Tel daarbij op dat een rangorde sowieso moeilijk is (zeker voor de lagere spelers) en ik denk dat het wel duidelijk is.

Ik heb recent de wens gehoord voor Brawl power rankings en misschien toch ook wel weer Melee power rankings, dus heb ik een systeem bedacht dat geen hinder ondervindt van de hierboven geschetste problemen. Ik wil het in eerste instantie testen voor Melee, daarna kunnen we het ook voor Brawl gaan doen.

-Een onderverdeling in tiers, geen volgorde binnen de tiers.

SS
Amsah

S
Adam, Faab, Remen, Zgetto

HIGH

A
Biscuit, Dave, Enig, Fernandez, Jeapie, Marc, Utto

MID

B
Ace, Captain McCloud, GOAT, Gongo, Happosai, mind trick, Ser, UchihaJP

C
Exalador, Jumpman, Rebaz, Ryuker, Shino, T, Thomaz, trickerL

LOW

D
Bozo, Jeffz0r, Jimmy, Mizar, Mr-R, Quic, Requiem, Rian, Yuki

E
Flying Dutchman, Guus, The Paprika Killer, Thimo, Vyomesh

Dit zijn de laatste power rankings van mijn hand. Ik heb een hoop mensen uit de lijst gehaald en de lijst bevat relatief veel waardeoordelen, omdat er op basis van resultaten vaak te weinig beschikbaar is. Wees dus redelijk in je reactie.
«134567

Reacties

• Je bent er een vergeten

E
    Flying Dutchman

...

:cry:
  • Echter, heb jij meegedaan aan een Melee toernooi in de laatste 3 maanden?
  • Nadeel van dit systeem is wel dat er ook daadwerkelijk regelmatig toernooien moeten zijn om hem actueel te kunnen houden. We hebben nu het voordeel dat we in vier weken tijd vier toernooien hebben waar veel Nederlanders aan meedoen, maar wie weet hoe het hierna gaat. Tussen RCT3 en MRAS2 zat ook drie maanden. Als je dan een keer niet kunt, verdwijn je snel van de lijst.

Dus misschien moet het bereik iets vergroot worden, maar nog liever heb ik natuurlijk dat er één keer per maand een toernooi georganiseerd wordt.

Edit: Jeffre is overigens gewoon Jeffrey aka Jeffz0r, typefoutje in de resultaten.
  • Was te verwachten :'D. Mijn doel blijft Relics verslaan <3.
  • Marc schreef:
    Echter, heb jij meegedaan aan een Melee toernooi in de laatste 3 maanden?

No'p, daarom ook E

>_>

<_<
  • 'pakt controller en gaat shit/tech skill oefenen'
  • Vind het een heel goed initiatief, werkt enorm motiverend voor mij persoonlijk. Ik wil best bewijzen dat ik een tier hoger hoor te zijn :twisted: .

Maaruh, hoe denken jullie erover om dit niet te beperken tot tournooien? Stel je voor het panel bestaat uit speler a, b, c, en d. En speler z gaat een dag naar a, b, c om friendlies te spelen en hij blijkt hoger te horen. Kan je dan op die manier ook omhoog gaan?
  • Tja, dan gaan je weer meer naar hoe het was. Friendlies zeggen IMO niet alles en zo zijn mensen ook gedwongen om naar toernooien te gaan. Ik kan de lijst makkelijk aanvullen met 30 spelers die al lang gestopt zijn en zo blijf je bezig.
  • Nee dat snap ik ook wel, maar er was een heeeeleeee lange periode waarin er geen tournooien waren. Ik hoop dat er weer snel wat tournooien binnen NL zijn iig.
  • Tja, dat is inderdaad maar afwachten.
  • potverdrie
  • Lol, ik dacht eerst dat je me vergeten was, ik ben nu echter wel nieuwsgierig wanneer m'n laatste toernooi was, geen flauw idee meer.

Lol, laatste toernooi was denk ik esa2 een jaar geleden O_O
  • April 2009 aangepast
    Marc schreef:
    S
    Adam, Amsah, Faab, Remen, Zgetto

A
    Biscuit, Dave, G.O.A.T., Linkje, Marc, Okan

B
    Captain McCloud, Happosai, Trained n00b, UchihaJP, Utto

C
    Chibi, Dao, Hassan, Jeffz0r, Lawrencelot, Masterser, Relics, Ryuker, Veen

D
    Ace, AlexO, Enig, Gongo, Jumpman, Kai, Nuke, Pr3Y, Requiem, Sinful, Sino, Vyomesh, wisl, Yuki

Hahahahahaha en ja die heette Mizzar.
  • grappig.. ben ik B-rank?
  • de belgische indringer, cool. en bedankt.

goed idee de nieuwe powerranking. stimuleert competitie hopelijk/denk ik.

edit: eerder een sticky voor bij 'toernooien'?
  • Hoe kom ik in klasse S ?^_^
  • Okan schreef:
    Hoe kom ik in klasse S ?^_^

Nog vaker Faab verslaan :'D
  • AlexO schreef:
    Okan schreef:
    Hoe kom ik in klasse S ?^_^

Nog vaker Faab verslaan :'D

nooo.. Damnitt >.<! hahah ik zie wel wat er van komt =p.. alleen er moeten meer tourneys georganiseerd worden =X!
  • S-ranked Ninja
    ik voelme Akatsuki :twisted:
  • *maakt aantekeningen in Bingo Book*
  • Zeer goed idee, voor een eerste lijst is hij ook wel accuraat genoeg denk ik. Als iemand erop wil of in een hogere tier wil komen dan moet hij gewoon hier posten met toernooiresultaten ofzo. En ik zou de tijdspanne iets groter maken inderdaad, soms zijn er gewoon veel toernooien en soms weinig.
  • Aight, tijd om te oefenen en op zn minst D te halen. Rest komt later (hoop ik xD)
  • Zeer goed initiatief dit. Zoals Wisl al zei, zal dit vele Smashers motiveren om beter te worden.

Oh ja, kan mijn naam ff veranderd worden in Shino. :ace:
  • Nice, nieuwe power rankings :)

Een dingetje zou ik wijzigen, kzie binnen de seeds B en C best aardige verdeeldheid qua skills lijkt me. In C, enige waarvan ik ooit een toernooimatch van heb verloren is rukker, ik zou zeggen dat wij allebei een tier hoger zouden horen en dan die tier (B) eventueel nog splitsen.
    Ik zou die dan splitsen in Jens, My, Utto en vervolgens Freek, JP, Rukker, ik.

Over de rest van C en D kan ik weinig zeggen, velen ervan ken ik nie zo goed. Al denk ik dat D ook nog wel te splitsen is.

S en A lijken me goed.
  • i'll be back bitches
  • zoals jeffrey zegt, kan D misschien gesplitst worden. voor mezelf weet ik bijvoorbeeld dat ik van niemand van mijn groep heb gewonnen. (jaja :( )
  • Na TNOT3 (of een ander melee toernooi waar ik heen kan) zal ik met trots de bottom van de D tier betreden! 8-)
  • Ben je beter, tiersie?

Laatste keer melee tegen jou, uberhaupt laatste keer melee was wel grappig. En edgeguarden in melee is te vet
  • eens kijken (tijdens TNOT3 ofzo) of ik uberhaupt goed genoeg ben om onderaan de lijst te staan :P
  • Sino schreef:
    Ben je beter, tiersie?

Laatste keer melee tegen jou, uberhaupt laatste keer melee was wel grappig. En edgeguarden in melee is te vet
    Was de laatste keer melee tegen jou niet rest training met Jiggs? :P . Anyway Yeah ik denk wel dat ik beter ben dan toen. Nog steeds niet goed genoeg om niet laatste te worden though :ace:
  • Jeffrey schreef:
    Nice, nieuwe power rankings :)

Een dingetje zou ik wijzigen, kzie binnen de seeds B en C best aardige verdeeldheid qua skills lijkt me. In C, enige waarvan ik ooit een toernooimatch van heb verloren is rukker, ik zou zeggen dat wij allebei een tier hoger zouden horen en dan die tier (B) eventueel nog splitsen.
    Ik zou die dan splitsen in Jens, My, Utto en vervolgens Freek, JP, Rukker, ik.

Over de rest van C en D kan ik weinig zeggen, velen ervan ken ik nie zo goed. Al denk ik dat D ook nog wel te splitsen is.

S en A lijken me goed.
    Hier wil ik trouwens nog aan toevoegen, dat Jens in B staat en Steven in A, terwijl hij er nog nooit heeft verloren (behalve jaren geleden misschien een keer) en normaal gesproken ook wel hoger eindigt voor zover ik weet XD
  • Ik hoor duidelijk in E.
  • Tiersie schreef:
    Sino schreef:
    Ben je beter, tiersie?

Was de laatste keer melee tegen jou niet rest training met Jiggs? :P . Anyway Yeah ik denk wel dat ik beter ben dan toen. Nog steeds niet goed genoeg om niet laatste te worden though :ace:

Ik had niet echt een jiggly voorbij zien komen, misschien eentje maar dan waarschijnlijk ook wel een rest. Ik sta gewoon ook op deze lijst. Dus!Volgende week misschien als je er dan bent en er melee is. Ik ga dan zo lachen he XD tegn henk enzo
  • Het enige dat ik aan te merken heb is dat toernooiresultaten dankzij seeding niet altijd eerlijk zijn... Als bijvoorbeeld Ace in de eerste ronde tegen Adam moet, en het toernooi is Single Elimination, dan komt Ace niet hoger terwijl hij dat misschien wel verdient.

The point I'm trying to make: als iemand zegt dat hij/zij nipt heeft verloren van een speler in een hoge tier, moet dat ergens goed voor zijn, mits de tegenstander het bevestigt. Of zoals die kerel op SWF het zei: "Het maakt niet wanneer je verliest, maar van wie je verliest".
  • Mja.. daarom is er ook altijd double elimination en haast nooit single elimination. Wanneer je in de 1e ronde tegen een top-tier speler verliest als Adam, dan krijg je een 2e kans. Alle top spelers gaan door, dus kom je tegen iemand van de lagegere ranking. Daar ligt je kans om je zelf te bewijzen voor de D en C secties van de powerranking.

Dus bij deze heb je niks te klagen i guess..
  • ...Vandaar ook dat ik zei, "als het toernooi Single Elimination is".
  • hoe kom ik naar A rank?
  • Kage Me schreef:
    ...Vandaar ook dat ik zei, "als het toernooi Single Elimination is".

Er is nooit single elimination -__________________-
  • -Mizar toegevoegd
    -Sino veranderd in Shino
    -Hoewel ik m'n twijfels heb, heb ik voor nu Jeffz0r's suggestie gevolgd. Ik hoop dat na ESA3 meer mensen zullen reageren (zoals Faab).
    -Ik heb besloten de Brawl power rankings te starten als dit enigszins is afgehandeld.
  • Ik ben het oneens met de suggestie van Jeffz0r.
    Afgelopen toernooien heb ik:

Uit pool C:
    Jeffz0r 2 keer tegen gekomen + beide keren van gewonnen. (MRAS2 + ZgettoMonthly)
    Happosai 2 keer tegen gekomen + beide keren van gewonnen.(MRAS2 + SBFaab)
    Ryuker 1 keer tegen gekomen + van gewonnen. (MRAS2)

Uit pool B:
    Utto 1 keer tegen gekomen + van gewonnen. (SBFaab)
    Captain McCloud 1 keer tegen gekomen + van gewonnen. (MRAS2)

Mag ik terug naar pool B? =O
  • Ben het eens met JP. Naar mijn mening is JP op dit moment zeker goed genoeg om in mijn tier thuis te horen en waarschijnlijk Freek ook (alhoewel ik zelf al een tijd niet tegen hem gespeeld heb). Alhoewel onze match niet veel closer had kunnen zijn, denk ik dat mijn Peach toch nog wel een redelijk taaie tegenstander is in onze nagenoeg Peach-loze community. Mijn niveau ligt op dit moment dan wel wat lager dan het kan en moet zijn, maar het getuigt nog steeds van een sterke vooruitgang aangezien ik JP een jaar geleden nog redelijk hard sloopte.

Vond de vorige indeling wel goed eigenlijk. :ace:
  • Ik zal het maar niet hebben over onze belachelijke matches. :P
  • Hm, wat vinden mensen van deze tier C? Als ik dit zo zie vond ik de oude indeling ook beter. In mijn hoofd is Happosaap iig vergelijkbaar met JP, rest de vraag wat we met Rukker en Jeffz0r doen.
  • Utto schreef:
    Ben het eens met JP. Naar mijn mening is JP op dit moment zeker goed genoeg om in mijn tier thuis te horen en waarschijnlijk Freek ook (alhoewel ik zelf al een tijd niet tegen hem gespeeld heb). Alhoewel onze match niet veel closer had kunnen zijn, denk ik dat mijn Peach toch nog wel een redelijk taaie tegenstander is in onze nagenoeg Peach-loze community. Mijn niveau ligt op dit moment dan wel wat lager dan het kan en moet zijn, maar het getuigt nog steeds van een sterke vooruitgang aangezien ik JP een jaar geleden nog redelijk hard sloopte.

Vond de vorige indeling wel goed eigenlijk. :ace:

<3 ~!

Happo lijkt me wel B-rank waardig yeah.

Laten we de Ruk-z0r tier maar een eigen C-rank geven.
    Is een goede streefpunt voor de lagere klassen denk ik.

Zo heb ik van een aantal mensen verwachtingen dat zij richting de C-rank gaan.
  • Ik heb iemand uit poul B verslagen op MRAS2 :P. Het was Jens, hij speelde niet serieus maar t was wel een toernooimatch :O.

Hm ik moet nog eens tegen Freek spelen, laatste keer dat ik tegen hem speelde had ik echt niet het idee dat hij een tier hoger is dan ik, laat staan twee.
  • April 2009 aangepast
    Faab vond dat ik beter was dan Rukker, mag ik hoger? :P
  • -Happosai een tier omhoog gezet.

Laurens, hoe doe je het tegen Rukker en Jeffz0r?
  • Marc schreef:
    -Happosai een tier omhoog gezet.

Laurens, hoe doe je het tegen Rukker en Jeffz0r?
    Laatst tegen Rukker in Duitsland won ik de meeste friendlies (hij speelde fox), toen speelde ik op mn best (daarvoor minstens 2 dagen achter elkaar gesmasht), ik weet niet hoe hij toen speelde. Tegen zijn marth is het altijd close geweest, maar won hij meestal wel in toernooimatches. Ik heb lang niet tegen Jeffrey gespeeld, alleen samen met hem in teams. Geen idee hoe goed hij nu is eigenlijk, maar in teams zijn we beide wel goed. Ik denk dat deze twee net iets beter zijn dan ik, maar veel zal het niet schelen.
  • Lawrencelot schreef:
    Ik heb iemand uit poul B verslagen op MRAS2 :P. Het was Jens, hij speelde niet serieus maar t was wel een toernooimatch :O.

Hm ik moet nog eens tegen Freek spelen, laatste keer dat ik tegen hem speelde had ik echt niet het idee dat hij een tier hoger is dan ik, laat staan twee.
    weet jij toevallig welke char happosai gebruikte op mras2?
    of gebruikt hij maar één char ofzo? ik heb eigenlijk hem nog nooit zien spelen..
  • wisl schreef:
    Lawrencelot schreef:
    Ik heb iemand uit poul B verslagen op MRAS2 :P. Het was Jens, hij speelde niet serieus maar t was wel een toernooimatch :O.

weet jij toevallig welke char happosai gebruikte op mras2?
    of gebruikt hij maar één char ofzo? ik heb eigenlijk hem nog nooit zien spelen..
    Waarschijnlijk sheik of jiggly, ik weet het niet.
Deze discussie is gesloten.