SmashNL V1.1 online

November 2009 aangepast in SmashNL
Hallo allemaal,

In de afgelopen maanden heb ik gestaag aan een verbeterde versie van SmashNL gewerkt en vanaf vandaag is die versie ook daadwerkelijk online. Dit was min of meer de site zoals ik hem voor me zag toen ik begon, dus ik noem dit versie 1.0. Zoals jullie kunnen zien is de lay-out iets aangepast, alhoewel de veranderingen niet heel ingrijpend zijn. Vooral op technisch gebied is er behoorlijk wat veranderd, alhoewel de meesten onder jullie geen verschil zullen merken in dat opzicht. In ieder geval is het allemaal wat efficiënter en wat beter vindbaar voor zoekmachines.

De belangrijkste toevoeging is de spelerslijst met profielen. In principe kun je resultaten en statistieken zien van gevestigde spelers. Ik heb een stuk of 50 smashers zelf toegevoegd als test. Als je nog iemand mist, post het dan hier en dan zal ik kijken of die persoon de moeite van het toevoegen waard is (gaat er voornamelijk om of er meer dan een paar toernooien gevonden kunnen worden). Daarom zitten er overigens op dit moment ook nog voornamelijk oude Melee-spelers in de lijst; die leveren veel resultaten op.

Mocht iets niet werken, of mocht je andere feedback hebben, dan hoor ik het graag.

:ace:

Reacties

• Zier er wel nice uit ja ^^.

Header doet t bij mij niet, weet nie hoe t met andere zit
  • Respect :biertje:
  • Die spelerslijst ziet er wel nice uit ook hoe je dat bij de tourneys heb geïntegreerd. Beter dat ik er niet op sta met me gemiddelde laatste :'D
  • Zoveel respect voor Utto =o

Geweldige shit. ^^

:ace:
  • UchihaJP schreef:
    Geweldige shit. ^^
    wat hij zegt en raise naar gruwelijke shit :O

@feedback:
    zoveel significantie voor gemiddelde rankings lijkt me beetje overbodig, afronding naar geheel of 1 decimaal is voldoende in mijn ogen
  • Je kan de spelers lijst niet zien als je bij "Forum" bent. Bij de rest kan dit wel
  • Bedoel je dat de link dood is? Je kunt proberen je cookies te verwijderen, dat lost misschien ook je header-probleem op (als dat nog niet opgelost was, ik heb nog iets veranderd daar). Post ook even welke browser je gebruikt, Explorer faalt over het algemeen, vooral IE6.

De rest: Bedankt. :biertje:

Edit: @Marcel: ik vind dat persoonlijk wel leuk om te hebben, maar als anderen ook liever wat minder cijfers achter de komma hebben, wil ik het wel veranderen.
  • Als je bij Home, Toernooien, an Artikelen bent kan je "Spelers" zien, maar als je bij "Forum" bent, kan ik iig geen "Spelers" zien. Ik maak gebruik van IE explorer ja (weet nie welke versie though). En ik kan nog steeds de header niet zien (cookies verwijderd).
  • Hey een gradient o:
  • Header is ook dood op Google chrome Utto. en nog iets, als ik in "Forum" ben en ik druk op Artikelen of Toernooien (Spelers kan ik hier niet zien :p) zijn die links dood.
  • Gmoney schreef:
    Header is ook dood op Google chrome Utto. en nog iets, als ik in "Forum" ben en ik druk op Artikelen of Toernooien (Spelers kan ik hier niet zien :p) zijn die links dood.
    Als je bij Home, Toernooien, an Artikelen bent kan je "Spelers" zien, maar als je bij "Forum" bent, kan ik iig geen "Spelers" zien. Ik maak gebruik van IE explorer ja (weet nie welke versie though). En ik kan nog steeds de header niet zien (cookies verwijderd).
    Deze problemen heb ik niet bij firefox, niet bij opera, en niet bij internet explorer 8.
  • Dan ligt t aan me IE xD.Dan maar ff IE8 downen
  • Ik heb ook nog van niemand anders gehoord dat die er last van heeft, dus ik denk dat het probleem inderdaad ergens bij jou zit.
  • wat is de meest up to date ie explorer ??

EDIT: Kheb IE versie 8 nu, en heb nog steeds zelfde probleem :
  • Firefox al geprobeerd? Zal het probleem wel niet oplossen, aangezien je het in Chrome ook had, maar wie weet. Anders heb ik er helaas geen oplossing voor.

For the record, hiervoor had je geen problemen met de site?
  • nope hiervoor was alles gwn goed en nope firefox nog nie geprobeerd. Maar is dat wel zo goed, want ben al gewend met IE eigenlijk :p
  • Misschien is de oude header nog in jouw IE cache opgeslagen. Met CTRL + F5 kan je volgens mij in IE je cache verversen.

Mooi spelerssysteem met zulke diepgang :)
  • Volgens mij zijn de resultaten van dt5 niet compleet.

Maar ik zal zo ff kijken of ik dat zelf kan aanpassen :P

edit: hmm, minder.

resultaten staan niet meer online want mrsilvers ranking page is weg gehaald :(

Heb jij ze nog utto?
  • Ik heb helaas niet meer dan wat nu ingevoerd is. Silver postte meestal niet de volledige resultaten helaas. Ik kan me herinneren dat jij negende was en ik zeventiende, dus die twee heb ik nog toegevoegd.

Als iemand nog meer results weet van toernooien die niet doorgevoerd zijn, post het hier en dan voert iemand van de crew het door.
  • rens en marc waren 13de
  • haha staat toch mooi die 2 eerste plekken in mn overzicht :P

low tier teams: Exalador en Utto - 1e
    Teams: Exalador en Adam - 1e

ging het ook maar zo op grote toernooien :p
  • Ik zie geen lijst.

EDIT: Ik zie het al, bovenaan staat een nieuwe tab: Spelers.

Bedankt voor deze lijst, ik was een hele hoop vergeten.

Utto, heb jij deze lijst gemaakt? Je krijgt van mij 1 random drankje op ZEST4.
  • De lijst van DT5, de characters van Mr.Silver en Lance moeten met elkaar om worden gewisseld.
    Ik las dat je er nog mee bezig bent maar mocht je er aan toe komen...
  • Reffie schreef:
    De lijst van DT5, de characters van Mr.Silver en Lance moeten met elkaar om worden gewisseld.
    Ik las dat je er nog mee bezig bent maar mocht je er aan toe komen...

Aangepast :)

Ik heb de techniek achter deze lijsten gemaakt en de resultaten gedeeltelijk ingevoerd. wisl heeft een groot deel van de resultaten ingevoerd en Marc en Ivo hebben hier en daar ook het één en ander gedaan.

Ik kijk uit naar mijn drankje.
  • Ok, de rest ook goed werk, maar ik ben een biatch en geef alleen Utto gratis stuff vanwege de Sam & Max combo :p
  • Ik heb weer een aantal dingen toegevoegd en een hoop bugs gefixed. Belangrijkste veranderingen.
    • Een sign-upsysteem voor toernooien. Het resultaat kun je hier al zien (registreer je wel alleen als je ook echt komt ;) ). Je kunt ook de deelnemerslijst bekijken onder het tabblad deelnemers.
    • Bij een toernooi kan nu een .tio-bestand geupload worden zodat anderen die kunnen downloaden.
    • Informatie over toernooien kan nu ook in het Engels bekeken worden (voornamelijk voor de buitenlanders uiteraard).
    • Hosts kunnen nu e-mails versturen naar diegenen die voor hun toernooien geregistreerd zijn. Deze worden alleen in belangrijke gevallen gebruikt, zoals wanneer de datum of locatie van een toernooi verandert. Een host kan ook een automatisch gegenereerde mail sturen als de confirmations begonnen zijn.

Al die veranderingen zijn, zoals je kunt zien, alleen van toepassing op de toernooipagina. Er zit nog wel wat meer in, maar dat is te klein en boeit dus niet zo. Kortom: de update is voornamelijk interessant voor hosts.

Daarnaast ga ik binnenkort de forumindeling wat veranderen. Games Algemeen gaat samen met Off-topic omdat in de eerste niet genoeg gepost wordt, plus nog wat andere kleine dingen. Dat jullie het weten.

Het versienummer van SmashNL is nu 1.1. Als je bugs tegenkomt, hoor ik dat uiteraard weer graag.

Edit: Dit is overigens de laatste grote update voorlopig. Ik moet eerst mijn PHP-skills verbeteren voordat ik verder kan, maar het ziet er niet echt naar uit dat ik daar veel tijd voor ga hebben het komende half jaar.
  • Dat heb je weer eens netjes gedaan Utto :).
    Meteen ff een vraagje voor je. Mensen kunnen zich nu voor een toernooi registreren via "Toernooi". Ik heb meteen gezien dat het maximale deelnemers ook mooi erbij staat. Als het maximale deelnemers behaald wordt, komt er een deel bij met reserves ? En zo ja, is er ook voor de tourney host om deelnemers van de reserve naar de main list te zetten als deelnemers opeens neit meer komen of nog niet geconfirmed ofso ?
  • Goed dat je het vraagt. Als het maximaal aantal deelnemers behaald is, zal inderdaad op de deelnemerslijst aangegeven worden welke deelnemers op de reservelijst staan. Dus als je een maximum hebt van 50 deelnemers en voor de eerste dag hebben zich 40 mensen ingeschreven en de tweede 60, dan zijn op de eerste dag nog tien plaatsen vrij en op de tweede dag staan er tien mensen op de reservelijst. Probeer het maximum aantal deelnemers voor BIA maar eens op 2 te zetten of zo, dan zul je zien dat er een R verschijnt op de deelnemerslijst.

Wat je tweede vraag betreft; ik moet nog een optie maken waarmee je handmatig deelnemers uit een lijst kunt verwijderen. Ik zal ook kijken naar een optie waarmee simpelweg alle niet bevestigde deelnemers uit de lijst worden gegooid. Als een niet-reservespeler uit de lijst verwijderd wordt en er staan mensen op de reservelijst, wordt automatisch de reservespeler die zich het eerste heeft ingeschreven op de lijst van deelnemers gezet. Vriendjespolitiek is dus niet mogelijk. ;)
  • Dan heb ik meteen ook een ideetje voor je. Ik neem ff mijn tourney als voorbeeld. Stel ik zeg dat je moet confirmen voor 20 okt (tourney is 25), max deelnemers zijn 56. Op 20okt hebben er 50 confirmed (main list), mensen die in de reserve op confirmed staan, kunnen naar boven verschoven worden (natuurlijk de gene die bovenaan de reserve staan met degene die helemaal onderaan staan qua inschrijven bij main list). Stel nou dat 50 man confirmed staan en 20okt is er en er niemand op de reserve op confirmed staan, er dan ook nix gebeurt op de main list (behalve dat je dan de niet confirmede mensen helemaal ondeaan zien op de lijst)

Hopelijk begrijp je wat ik bedoel en laat maar weten wat je er van vindt
  • Waarom staat Pakistan niet bij de landen?
  • Even iets anders: kunnen melee en brawl gescheiden worden in de tourney section? Anders zie ik steeds dat er een nieuwe post is in de tourney sectie en dan is het weer een topic dat ik niet interessant vind.
  • Gregs schreef:
    Dan heb ik meteen ook een ideetje voor je. Ik neem ff mijn tourney als voorbeeld. Stel ik zeg dat je moet confirmen voor 20 okt (tourney is 25), max deelnemers zijn 56. Op 20okt hebben er 50 confirmed (main list), mensen die in de reserve op confirmed staan, kunnen naar boven verschoven worden (natuurlijk de gene die bovenaan de reserve staan met degene die helemaal onderaan staan qua inschrijven bij main list). Stel nou dat 50 man confirmed staan en 20okt is er en er niemand op de reserve op confirmed staan, er dan ook nix gebeurt op de main list (behalve dat je dan de niet confirmede mensen helemaal ondeaan zien op de lijst)

Hopelijk begrijp je wat ik bedoel en laat maar weten wat je er van vindt

Ik denk dat ik snap wat je bedoelt en dat zou op zich wel handig zijn, maar ik moet even kijken of ik dat precies zo kan maken. Als ik de tijd ervoor kan vinden, zal ik ernaar kijken.

@Remen: Sorry, ik was die enorme Smash-community in Pakistan vergeten.

@Lawrencelot: Die sectie is nou niet bepaald groot, dus dat lijkt me niet echt nodig. Beter zou zijn als voor elke topic aangegeven wordt of het over Melee of Brawl gaat en dat iedereen dan gewoon actieve onderwerpen gebruikt.
  • Jawel, na diverse pogingen is het me dan eindelijk gelukt de MOD te installeren waarmee je kunt zien wie op welke optie heeft gestemd bij een poll. Check het resultaat hier:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.smash-bros.nl/phpbb/viewtopic.php?f=33&t=327" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=33&t=327</a><!-- l --> (wel even naar de resultaten kijken natuurlijk als je nog niet gestemd hebt)

Ik own. :ace:
  • Wow. Mooie lijst, Utto. Ziet er vet uit. :) lol, daar komt echt uit hoe ongelofelijk slecht ik in dit spel ben. XD Wist niet dat ik al naar zoveel toernooien was geweest.
Log In of Registreer om te reageren.