Fouten en suggesties melden

February 2012 aangepast in SmashNL
In deze topic kun je fouten melden die je op het forum of de site tegenkomt. Wat betreft het forum ben ik voornamelijk geïnteresseerd in:
  • Fouten in de Lay-out
  • Fouten met de buttons (zoals de "new topic" en "edit" button)
  • Fouten in de vertaling (je kunt de taal ook veranderen naar Engels)
  • Vervelende instellingen (zoals dat je avatar of sig te groot is om te uploaden)

Alle overige foutmeldingen ben ik uiteraard ook in geïnteresseerd.

De buttons zijn nu nog in het Engels. Die kan ik wel aanpassen, maar dan moeten er wel fatsoenlijke Nederlandse buttons zijn. Ik kan die zelf niet maken, omdat ik zuig qua design. Als iemand denkt dat hij of zij mooie buttons kan maken, meld het dan in deze topic, dan geef ik je aanwijzingen.
«134

Reacties

• Het lijkt mij verstandig als je sub forums maakt voor melee 64 en brawl ?

niet dat het een fout is ofzow maar suggestion
  • Gaki schreef:
    Het lijkt mij verstandig als je sub forums maakt voor melee 64 en brawl ?

niet dat het een fout is ofzow maar suggestion

Op zich zou ik daar geen problemen mee hebben, maar op dit moment is er in dat hele board nog niets gepost. Zodra er echt veel threads over één bepaald spel verschijnen, ga ik dat wel doen waarschijnlijk.
  • kan je de banner bovenin zo maken dat wanneer ik er op klik ik naar de homepage ga,
    want via de forums kom je anders onmogelijk terug. Behalve als ik de site opnieuw in type.
    Wij weten beide dat ik daar te lui voor ben.

Simpel op te lossen, gooi er gewoon een hyperlink op.

Edit: lol het staat erboven. Toch lijkt het me handiger om het via de banner te doen.
  • Linkje schreef:
    kan je de banner bovenin zo maken dat wanneer ik er op klik ik naar de homepage ga,
    want via de forums kom je anders onmogelijk terug. Behalve als ik de site opnieuw in type.
    Wij weten beide dat ik daar te lui voor ben.

Simpel op te lossen, gooi er gewoon een hyperlink op.

Edit: lol het staat erboven. Toch lijkt het me handiger om het via de banner te doen.

Ik zal dat zo even aanpassen 8-)

Edit: Done.
  • Ik heb in de spam topic al gepost maar hier lijkt me ook ff handig. Ik heb de banner ff snel van wat tekst voorzien zodat de site door bezoekers snel onthouden wordt ( elke keer met die banner geconfronteerd worden moet hun geheugen toch prikkelen). Hij is tijdelijk lijkt me want ik dacht dat iemand al bezig was met een wat sjiekere banner.
    Het zijn 2 bestanden genaamd: header.jpg en headersmashnl.jpg
    Je moet zelf maar ff zien welke je gebruikt. Ik dacht smash-bros.nl omdat de url zo is maar je gebruikt smash nl als naam dus tja.
    http://hosted.filefront.com/Rejuker
  • Het zou handig zijn als bij 'Toernooien' ook meteen datum en locatie erbij staat, zodat je niet eerst hoeft te klikken om te kijken waar en wanneer het is.
  • VDZ schreef:
    Het zou handig zijn als bij 'Toernooien' ook meteen datum en locatie erbij staat, zodat je niet eerst hoeft te klikken om te kijken waar en wanneer het is.

Het zou zeker handig zijn als iedereen dit zou doen, voor zover ik weet doen de meeste het al wel.
    Als je doelt op de RCT3 thread dan is het omdat de host geen definitieve datum heeft.
  • Ik neem aan dat hij niet op et forum doelt maar hierop:
    http://www.smash-bros.nl/toernooien.html
  • Dat denk ik ook, en ik ga dat zeker nog fixen. Ben deze week alleen even druk met IBD.
  • October 2008 aangepast
    Suggestie 1: heel coole websites hebben in het url-veld van je browser zo'n origineel icoontje dat de website reprezent. Misschien kan iemand beginnen nadenken over zo'n icoon?
  • Suggestie 2: inhoud voor de 'Toernooien'-sectie op de homepage:

Ik bedenk net dat daar naast de toernooi-agenda misschien ook enkele andere dingen kunnen komen:
    - aangerade regels voor toernooien (ssbm/ssbb)
    - power rankings (ssbm/ssbb)
    - (tier list volgens SmashNL)
    ...
    Aangerade regelset is een handig richtpunt voor hosts. Power rankings en tier list geeft interessante mogelijkheden tot discussie. Een eigen tier list is misschien wel een te gevoelige zaak.
    Die dingen vereisen natuurlijk wel dat enkele slimmerikken hierover overleggen.

Dit zijn maar wat voorbeelden, gewoon al om aan te duiden dat het daar misschien niet enkel en alleen een agenda moet zijn?
  • - aangerade regels voor toernooien (ssbm/ssbb)

Wat dat betreft doen we daarin ons eigen ding, zoals we dat altijd gedaan hebben. Hoewel ik zelf meegestemd heb over de SBR ruleset, vind ik hem veel te liberaal. Ik vind het een goed idee en wil me daar wel mee bezig gaan houden.

Hebben we gehad voor Melee. Op zich beviel het wel, maar het is veel werk en pas te doen als alles een beetje gestabiliseerd is. Op het moment hebben we pas een paar Brawl toernooien gehad en is het moeilijk om een rangorde aan te brengen. Iets voor later misschien. Overigens zit de kans erin dat de focus op 2 vs 2 komt te liggen en dan is zoiets al helemaal moeilijk.

Ik heb al wat over tier lists geschreven wat binnenkort op de site komt, daarbij heb ik voor Melee zowel naar de PAL als de NTSC tier list verwezen. Ik zie op het moment geen reden om in Brawl een eigen tier list te maken. Let ook op dat "volgens SmashNL" op dit moment betekent "volgens Utto en Marc". Leuk dat je zoveel waarde hecht aan mijn mening, maar ik ben niet zo vol van mezelf dat ik m'n eigen tier list hier als de waarheid op de site ga plaatsen. =p
  • Marc schreef:

Hebben we gehad voor Melee. Op zich beviel het wel, maar het is veel werk en pas te doen als alles een beetje gestabiliseerd is. Op het moment hebben we pas een paar Brawl toernooien gehad en is het moeilijk om een rangorde aan te brengen. Iets voor later misschien. Overigens zit de kans erin dat de focus op 2 vs 2 komt te liggen en dan is zoiets al helemaal moeilijk.
    Kan de melee-versie niet worden verdergezet? Zolang er toernooien zijn is dat gerechtvaardigd, denk ik?

Marc schreef:
    Ik heb al wat over tier lists geschreven wat binnenkort op de site komt, daarbij heb ik voor Melee zowel naar de PAL als de NTSC tier list verwezen. Ik zie op het moment geen reden om in Brawl een eigen tier list te maken. Let ook op dat "volgens SmashNL" op dit moment betekent "volgens Utto en Marc". Leuk dat je zoveel waarde hecht aan mijn mening, maar ik ben niet zo vol van mezelf dat ik m'n eigen tier list hier als de waarheid op de site ga plaatsen. =p
    Ja, ik veronderstel wel dat er voor zo'n dingen overleg is tussen gerespecteerde spelers en hosts enzo. :)
  • Voor de Melee power rankings hadden we een panel van 5, maar het was vrij lastig om steeds iedereen bij elkaar te krijgen. Melee is stervende en we weten nu wel hoe de verhoudingen liggen. Power rankings zijn er om competitie te stimuleren, maar ik verwacht niet dat het nu nog nieuwe mensen trekt. Tel daarbij op dat power rankings altijd controversieel zijn en het is IMO de moeite niet meer waard. Overigens is vooral dat laatste de reden dat veel panels in de US ermee gestopt zijn, te veel negatieve reacties.
  • Ok, bedankt voor de toelichting.
  • Ik weet niet waar ik het anders moet zetten maar die forum naam "de games" laat me elke dag weer the game verliezen. :(
  • Suggestie 3: uitslagen toevoegen aan toernooien die afgelopen zijn.
  • keyy schreef:
    Suggestie 3: uitslagen toevoegen aan toernooien die afgelopen zijn.

Geloof me, dat soort dingen staan op de planning. ;) Net als artikelen, video's, een beter resultatenarchief, spelersprofielen en meer voor de hand liggende zaken.

Voor de suggesties doelde ik eigenlijk meer op het forum, ik weet dat er nog een hoop moet gebeuren aan de site. Niet dat het erg is als je het hier meldt, maar dingen als resultaten komen er vanzelfsprekend op te staan.
  • Ok, sorry, ik snap het.
  • Suggestie: een subforum voor forumgames (eventueel binnen het off-topic gedeelte)
  • Eerst maar eens kijken hoe goed Mafia loopt en of mensen zin hebben om meer te spelen.
  • Ik heb de lay-out van de website veranderd. Het lijkt nu iets meer op een fatsoenlijke website. Fouten en suggesties kunnen nog steeds in deze topic.

Helaas faalt de site nog hard in Explorer. Ik zal daar binnenkort naar kijken.

Voor zover ik weet was iStudying bezig met een header. De afmetingen daarvoor zijn iets veranderd. De afmetingen zijn nu 850*120. Joeri's header gebruik op dit moment alleen nog op het forum.
  • Ziet er zeker goed uit, maar als ik op artikelen en toernooien klik is ie balk dikker dan normaal. Verder ziet het er top uit 8-)
  • Sino schreef:
    Ziet er zeker goed uit, maar als ik op artikelen en toernooien klik is ie balk dikker dan normaal. Verder ziet het er top uit 8-)

Gebruik je FireFox of Explorer?
  • Utto schreef:
    Sino schreef:
    Ziet er zeker goed uit, maar als ik op artikelen en toernooien klik is ie balk dikker dan normaal. Verder ziet het er top uit 8-)

Gebruik je FireFox of Explorer?
    Ik heb dat ook bij IE, niet bij FF
  • Ga weg met je FF propagande, IE ftw. =p
  • Als het goed is werkt het in Explorer nu beter.

Van mij mag Explorer trouwens tyfus krijgen.
  • Op de wedsite staat dat het Brawl toernooi van 11 oktober QBD heet, maar het heet QGB.
  • Marc schreef:
    Ga weg met je FF propagande, IE ftw. =p

?? Dit is sarcasme ofzo?
  • Nu doe ik het weer, sorry dus, maar:
    in verband met de nieuwe homepage: ik zou de link naar SWF niet zomaar wegdoen, dat is redelijk belangrijk voor nieuwe mensen. Misschien korte vermelding in de FAQ ofzo?
  • Nee, Empy, ik gebruik al sinds ik internet heb IE en ik heb niets te klagen.
  • Ik gebruik ook IE en heb op deze site nergens last van. Heb ook FF gebruikt maar heb geen zin om dat te instaleren.

Alleen zitten er wel veel bugs in als je met meerdere tabbladen werkt.
  • Die nieuwe IE vind ik wel al stukken beter, het gebrek aan tabbladen was bij oudere versies vooral een probleem.

Nu gebruik ik firefox en laat ik hem altijd aan staan als ik m'n pc uitzet. Dan zegt ie de volgende keer dat het niet goed is afgesloten en of ik m'n sessie wil herstellen en krijg ik alle tabbladen inclusief vorige en volgende enzo weer helemaal terug. :) Geweldig.
  • Als het goed is zou de site inmiddels ook beter moeten werken in IE.

Ik wil eigenlijk best graag die header hebben. iStudying?
  • Wat een geweldige site heb je ook gemaakt utto :O.
    Het forum is heel actief en er zitten wat hele leuke topics tussen. Enige nadeel is dat we wat meer mensen moeten ronselen die ook rondhangen op smashboards, ook moeten we de "random" vrienden van smashers laten registreren om een beetje groot te worden.

Lang leve SmashNL
  • De abboneer op onderwerp functie werkt heel brak, ik word niet meteen gemaild als iemand gepost heb maar krijg soms gewoon een trosje emails.
  • Misschien is het handig om een reageer-functie bij artikelen te maken, of misschien makkelijker: een link naar een topic waar over dat artikel gediscussierd kan worden.

(Idee na artikel van Marc)
  • Renji schreef:
    Misschien is het handig om een reageer-functie bij artikelen te maken, of misschien makkelijker: een link naar een topic waar over dat artikel gediscussierd kan worden.

(Idee na artikel van Marc)
    ik second dit.
  • Staat op de lijst, kan ik momenteel alleen nog niet realiseren.

Dus nog even geduld aub. :)
  • Reageren kan natuurlijk ook gewoon op het forum.
  • Ja, dat zei ik.
    Aan het einde van het artikel bijv. een link naar het topic waarin gereageerd kan worden. (totdat we een echte reageer-functie hebben)
  • Iets in die richting kan ik wel vrij snel realiseren. Ik zal er binnenkort naar kijken.
  • is het misschien mogelijk om de namen van een topic bij de button rechts te plaatsen ?
    dan weet ik tenminste waar ik naar toe ga vanuit het hoofd forum.

anders klik ik op de nieuwe post van Utto, bij een onderwerp die ik:
    1. of niet door gelezen heb
    2. die mij niet interesseert
    3. wat nergens over gaat
    4. Ik er een kwartier geleden mijn mening heb gepost van 3 pagina's en ik de reacties nog niet wil lezen.

etc. :P

kijk even of dat lukt ^^
  • Ik kan daar misschien wel voor zorgen, maar de code is voor mij op dit moment nog te ingewikkeld. Ik zit het op het lijstje en als ik tijd heb zal ik me erin verdiepen.

Edit: Ik gebruik trouwens bijna nooit iets anders dan 'toon actieve onderwerpen', dan kun je tenminste zien welke topics je opent.
  • character discussion enzo beetje de forums overnemen van smashboards ? :)
  • Heb ff nieuwe header gemaakt, kijk maar of je hem wilt gebruiken, hij is misschien een beetje amateuristisch, ik denk dat ik er nog aan ga werken of een totaal nieuwe ga maken.
    smashnlheadertl2.th.jpg

Verbeterde versie, deze blend wel in met de kleur van je site :lol:

smashnlheader2ij8.jpg
  • Misschien nog iets van een discussie forum voor serieuse topics die niks met smash enzo te maken hebben.
  • Empy schreef:
    Misschien nog iets van een discussie forum voor serieuse topics die niks met smash enzo te maken hebben.
    Dat gaat toch gewoon in off-topic?
    Grappige en serieuze topics kunnen best naast elkaar leven. Broederliefde etc.
  • klaardd0.jpg

Nieuwe header gemaakt, check m'n logo links 8-)

Verbeterde versie: (behalve dat ie automatisch de letters verneukt -_-)
    klaar4nr1.jpg
  • Effe melden/helpende hand: misschien zijn er een paar detail-site-updates over het hoofd gezien:
    - home pagina, rechterzijde: 'laatste artikel' wordt niet mee geupdate met recent artikel van Marc?
    - http://www.smash-bros.nl/toernooien.php hier staat nog 'toernooi vlissingen' in plaats van 'MRAS' zoals het wel in de rechterkant van de home pagina staat.
Log In of Registreer om te reageren.