Het grote stel jezelf voor topic

August 2015 aangepast in Lokale scenes
Aangezien dit een forum voor alleen de Nederlandse smash community is leek het mij een leuk idee om een topic te maken waarin je je voor kan stellen. Dit is vooral handig voor de nieuwe leden van de community of mensen die van plan zijn naar een toernooi te gaan maar eerst wat sfeer willen proeven. Ook is het wel interresant om te weten hoe je op deze site terecht bent gekomen.

Dus laat ik maar direct als eerste gaan:

Naam: Marco Kramer
Nickname: Empy
Stad: Zoetermeer
Leeftijd: 22
Geslacht: man
Favoriete character (main): Ike
Hoe heb je deze site gevonden: Via het topic op SWF
Overig: ik heb Melee een lange tijd gespeeld, eerst vooral ffa met items enzo en ben toen een paar jaar gestopt. Toen ik het spel weer oppakte ben ik 1 vs 1 gaan spelen en wavedashen enzo geleerd. Ik heb echter nooit aan toernooien mee gedaan, vooral omdat ik het idee had dat ik hier niet goed genoeg voor was. Ik was ook van plan om Brawl vanaf dag 1 diehard te gaan spelen. Dit is een beetje tegen gevallen, vooral omdat de gameplay toch wat minder is dan in Melee en er niet echt adv. techs zijn om in het spel te implementeren. Toch vind ik het 1 van de leukste spellen op dit moment, ondanks de mankementen (slechte balance, trippen etc...). Verder speel ik een beetje Soul Calibur 4 en Diamond.
«13456715

Reacties

• November 2008 aangepast
    Naam: Dimitri
    Nickname: keyy
    Stad: Leuven (België)
    Leeftijd: 24
    Favoriete character (main): onbeslist
    Hoe heb je deze site gevonden: topic op SWF

Ik heb nog niet zo lang geleden smash leren kennen, via het interview met Nealdt, Gimpyfish en Hugs op 1UP.com. Vervolgens Wii gekocht, Brawl gekocht, hele hoop andere wii-games gekocht... Uiteindelijk tot de conclussie gekomen dat een wii en de games die worden uitgebracht niet mijn ding zijn.
    Heb vervolgens een Gamecube gekocht en Melee, en ben nu enthousiast (maar beetje laat :)) begonnen.
  • Eh...

Naam: Witold (Ja ik weet het -_- Poolse naam, als het je interesseert. Nee mijn ouders zijn niet Pools.)
    Nickname: Weed (Het was te verwachten)
    Stad: Haarlem, Utrecht. Doordeweeks in Haarlem, in het weekend in Utrecht.
    Leeftijd: 16 (<_<)
    Geslacht: Man
    Favoriete character (main): Olimar
    Hoe ben je op deze site gekomen: MSN spam van Empy.
    Overig: Ik heb altijd een gloeiende hekel aan dit soort "overig" categorieën omdat ik geen flauw idee heb wat ik erin moet zetten. Hoe dan ook, ik speel Smash Bros. al sinds 64 uitkwam (dat is ongeveer de helft van mijn leven eh? :/ ) maar ontdekte pas rond 2005 de hele community. Nog nooit naar een toernooi geweest maar misschien kom ik wel een keer als er eentje dichtbij is. We zien wel.

Okay <_<
  • Naam: Marc Hagen
    Nickname: Marc (...)
    Stad: Den Haag
    Leeftijd: 20 jaar (1 augustus 1988)
    Main: Sheik & Peach (Melee), Snake (Brawl)
    Hoe ben je op deze site gekomen: Rutger viel me lastig.
    Overig: Ik speel Melee competitief sinds 2002 en richt me op het moment vooral op Brawl.
  • Naam Steven van Driel
    Nickname Linkje
    stad Almere
    leeftijd 18
    Geslacht M
    MainFalco en Ganon in melee. Pit, Ike en Marth in Brawl
    Hoe ben ik op site gekomen Rutger is mijn homeboy toch ;) ik zit al een aantal jaar op Smashboards
    Overig Ik speel al een aantal jaar melee op hoog niveau. En doe samen met Utto wat all-round en smash toernooien organiseren.
    Smashbros melee is op mijn verjaardag uitgekomen, en daarom heb ik vorig jaar een soort van biografie geschreven. Genaamd 17 jaar aan games en friet. het staat op smashboards, zoek het op :).

Ik kan soms grof uit de hoek komen, live with it,
  • Snail schreef:
    Overig: Ik heb altijd een gloeiende hekel aan dit soort "overig" categorieën omdat ik geen flauw idee heb wat ik erin moet zetten.

Eigenlijk was dat van mij als voorbeeld bedoeld en niet als copypasta. :p Mensen mogen best creatief zijn enzo ik had alleen wat dingen verzonnen die me zelf leuk leken om te vertellen.
  • Naam: Jelle van Doorne
    Nickname: Flying Dutchman
    Stad: R'Dam
    Leeftijd: 17 jaren
    Main: Falcon (64) Ganondorf (Melee & Brawl)
    Hoe ben je op deze site gekomen: Empyempyempyempy
    Overig: Zie boven
  • Empy schreef:
    Snail schreef:
    Overig: Ik heb altijd een gloeiende hekel aan dit soort "overig" categorieën omdat ik geen flauw idee heb wat ik erin moet zetten.

Eigenlijk was dat van mij als voorbeeld bedoeld en niet als copypasta. :p Mensen mogen best creatief zijn enzo ik had alleen wat dingen verzonnen die me zelf leuk leken om te vertellen.

Oh :/ Nou ja, heb me nu toch al voorgesteld dus ach xD
  • Naam Jens

Nickname Jumpman/ zie wel

stad Diemen

leeftijd 14 (ja, veertien)

Geslacht M

Main Ik heb nooit Melee op hoog niveau gespeeld (wel wavedash, maar kom op, dat werkt niet als je twaalf bent)btw: Melee: Young Link, Mario, Brawl: Meta Knight

Hoe ben ik op site gekomen Ik ben op deze site gekomen via SWF
    Overig: Ik was geen groot succes in Melee, maar mijn idee was om meteen zo goed mogelijk te worden in Brawl. Ik heb vele nieuwe ideeën bijgehouden en meteen alles uitgeprobeerd. Ik ga de 27e naar mijn eerste (!) toernooi.

Verder is er denk ik niet veel te zeggen. Als je vragen hebt stel je ze maar.
  • Naam: Toby van der Veen
    Nickname: Veen
    Stad: Heemstede (naast Haarlem)
    Leeftijd:16 jaar
    Mains: Marth, Falco (Melee)
    Hoe ben je op deze site gekomen: Via Smashboards
    Overig: Ik speelde vroeger erg veel op de gamecube en kocht Melee rond 2004. Na het een jaar gespeeld te hebben stopte ik weer. Weer opgepakt rond 2006 en alle AT's geleerd. Toen de community leren kennen en nu ga ik naar alle smashfests en toernooien om beter te worden.
  • argh kutforum shit verloren gegaan nadat ik het had getypt naja iedereen kent me toch wel.
  • Wie ben jij?
  • Naam: Moreno Ettema
    Nickname: Gaki
    Stad: Amsterdam
    Leeftijd: 19 jaar bijna 20 though
    Main: Toon Link , Marth , Wolf , Pikachu , Sheik
    Hoe ben je op deze site gekomen: Smashboards en Rutger
    Overig: Host van IBD , Ik speel voornamelijk Brawl vind melee awesome maar kan het helaas niet meer spelen , Ik wil graag beter worden in brawl dan dat ik nu al ben dat was em zo een beetje ,

The Game ,

Als je vader net naar werk is en jij opstaat en ik met je moeder op de bank zit thee te drinken.

Klaar je weet genoeg.
  • Naam: Faab
    Nickname: Faab
    Stad: Zaandam
    Leeftijd: 27 september wordt ik 20 :O
    Main melee: Fox nd falco
    Main brawl: Donkey kong, wolf en ike
    Hoe ben je op deze site gekomen: Smashboards
    Overig: random stuffz, jullie zien me wel weer op toernooien <3
  • Naam: Gregory
    Nick: Gregs/Gmoney
    Stad: Ally
    Leeftijd: 17
    Geslacht: M
    Melee Mains: Fox en Mario
    Brawl Mains: Falco, Fox, Toon Link
    Hoe ben je op de site gekomen: Smashboards
    Overig: Was een noob in melee lol. Kwam veelste laat achter die techs etc. anders was ik zeker wel competitief gaan spelen. En tja dat was t zo'n beetje xD
  • Naam: Laurens Bliek
    Nickname: Lawrencelot
    Stad: Rotterdam (kamers), Terneuzen (ouders)
    Leeftijd: 18
    SSB main: Pikachu
    SSBM main: Sheik
    SSBB main: Diddy
    Hoe heb je deze site gevonden: Via de topic op Smashboards.
    Overig: Ik speel melee sinds 2006, Sheik is eigenlijk altijd al mn main geweest. Ik speelde vooral tegen dezelfde vriend uit Terneuzen steeds, en samen hebben we ontdekt dat melee meer is dan een partygame. Op ons eerste toernooi (ZEST1) werden onze chars gewoon dood gemaakt, daarna ben ik blijven trainen en ben ik steeds vaker naar toernooien gegaan, terwijl hij steeds iets minder ging spelen. Ik heb zelf ook 3 kleine toernooien gehost.
    Eind 2006 heb ik SSB64 ontdekt, op de emulator. Ik ontdekte dat de online gameplay geniaal was, en ook al gebruikte ik geen controller maar keyboard, ik werd steeds beter, en momenteel ben ik beste van europa wat betreft online spelen (en ja, je kan zonder lag spelen, en ja, het is mogelijk om met een N64 controller te spelen maar ik weet niet hoe en heb er geen behoefte aan want ik heb het nooit op de N64 gespeeld). Ook bij SSB speel ik al sinds het begin met de char die het hoogst op de tier list staat, maar niet om die reden.
    Sinds 2006 volgde ik de ontwikkelingen van Brawl op de voet, ik keek op een gegeven moment zelfs live hoe Japanners het spel aan het spelen waren. Eenmaal met de amerikaanse versie in handen bleek toch dat de learning curve en technieken veel beperkter waren dan bij melee, en de online play was veel slechter dan die van ssb64 op de emulator. Ik speel eigenlijk helemaal geen brawl meer, maar in de vakantie wel bijna dagelijks ssb64 en als er een melee toernooi in de buurt is en ik kan dan kom ik altijd wel.
  • Naam: Edwin Dopper
    leeftijd 20
    Nickname: Shadow
    mains melee: peach & sheik
    mains brawl: Sonic & Wolf
    sta bij sommige bekend om mn auto
    captain van The New Order. op het moment erg dood.
    Cypher komt niet meer naar toernooien, Adam en Zgetto zijn door Darth Vader overgehaalt naar the dark side.
    op t moment alleen ik en Mo. hij zuigt in melee, maar in brawl kan ie het nog goed maken. iig gaat het nu wat meer gelijk op.

zelf ooit een toernooi (TNOT) gehost. punten van kritiek zijn in acht genomen, en dit jaar staat er een nieuw toernooi op de planning

-The New Order Tournament 2-
    --The revival of the order--

gaat naar toernooien sinds ATM... 2 of 3 geloof ik.
    2x naar parijs geweest met 4 andere, vooral atm mensen.
    geen brawl hater, maar ook geen melee desateur ;)
  • Naam: Bobbie
    Leeftijd: 19
    Stad: Delft

Vanaf dat ik voor de eerste keer SSB64 heb ik het een geweldige serie gevonden. Speelde melee vooral met vrienden en kwam er pas achter dat het ook op hoog niveau gespeeld werd toen het al oud begon te worden. Heb nu brawl opgepakt en ben van plan om er iets meer mee te doen dan dat ik met melee deed (speelde alleen tegen dezelfde 6 mensen) en dus ook aan toernooien mee te gaan doen. Ik ben nog steeds zoekende naar een vaste main voor brawl, hoewel ik het liefst met lucas en bowser speel ben ik waarschijnlijk het best met snake. Melee speel ik met falco en marth maar ik ben maar vrij matig erin omdat ik het nooit op niveau gedaan heb.
  • Naam: Caju
    Nickname: Kai
    Stad: Oost-souburg(vlakbij middelburg,zeeland :P)
    Leeftijd: 23
    Melee main: Falcon
    Brawl main: Metaknight
    Hoe heb je deze site gevonden: Via het topic op smashboards
    Overig: Speel melee al sinds het 1e jaar,maar heb pas sinds een jaar of 2 de competitive scene ontdekt.
  • Naam: Robert
    Nickname: Rizul
    Stad: Zaandam

Speel de series al sinds de eerste en ben een redelijke brawler. Ik zie dat hier aardig wat goeie mensen zitten die mij misschien wat bij kunnen leren. Ik zwerf een beetje de hele cast rond op zoek naar een main maar dat lukt nog niet aardig.
  • Naam: Harm van Haeren
    Nickname: Shima
    Stad: Best (dicht bij Eindhoven)
    Leeftijd: 16
    Ssbm main: Fox
    Ssbb main: Falco, toon link of meta knight, ben er nog niet helemaal uit
    Hoe heb je deze site gevonden: Via smashboards
  • Wajooooo iemand woont gewoon in zaandam 0_o waar woon je precies, twiskeweg hier randje poelenburg
  • Ik woon op de botterlaan dicht bij de gedempte gracht.
  • Voeg me maar toe op msn dan, Faab-@hotmail.com
    Kan je melee leren als je al advanced techniques kan of anders gewoon brawlen, laat me weten
  • Naam: Joeri
    Nickname: Ryuker
    Stad: Den Haag
    Leeftijd: 24 oktober wordt ik 21
    Main Melee: Marth, sheik
    Main Brawl: Pit, Diddy, Marth (ook al is ie niks vergeleken met zijn melee versie)
    Hoe ben je op deze site gekomen: Via smashboards natuurlijk

Overig: Ik speel sinds 2004 mee aan toernooien in NL en Europa. Ik ben al jaren geboeid door dit spel en heb er al veel tijd in zitten zoals de meeste veteranen. Ik vind het leuk om mensen dit spel te zien spelen, leren en er voortgang in te zien maken. Ik ben een analyserend type en heb dit spel veel ge bestudeerd. Anderen geef ik graag advies als ze er om vragen. Gemotiveerde toegewijde spelers staan bij mij hoog in het vaandel ^^. Ik tape vaak matches van Nederlandse toernooien. Als je je matches op een toernooi wil laten vastleggen moet je het maar gewoon vragen en dan kijk ik of er tijd voor is.
    Het leukste aan dit spel vind ik de community er om heen en reizen naar buitenlandse toernooien. Ik heb mensen leren kennen die ik anders nooit had leren kennen en daar ben ik dankbaar voor ^^. Ik raad nieuwe spelers het van harte aan om een mee te doen of zelf iets te starten ^^.

Verder doe ik de opleiding Gamedesign en Development op het HKU in Hilversum.
  • Naam: Zeno van Ditzhuyzen
    Nickname: Z_N-Freak
    verder ook wel; ZNFreak, MrZNF, ZNF (en Z-N_Freak op Smashboards door typefout tijdens het account aanmaken)
    Stad: Bilthoven
    Favoriete character (SSBM): Sheik, Doc, (beetje Falco), Kirby, (beetje Link).
    Favoriete character (SSBB): BOWSER FUCK YEAH (kspeel het nauwelijks...)
    Hoe heb je deze site gevonden: Topic op Smashboards
    Overig; Ben net weer beetje begonnen met Melee spelen and I like it. Ben wel roestig na ruim een jaar niet spelen + af en toe wel Brawl. Echt goed was ik niet, maar hopelijk ben ik snel weer op niveau zodat ik weer door de poules kan komen op het eerste beste echte Melee toernooi =)
    SSB terzijde; Ik studeer Informatica in Utrecht, Uithof, 1e jaars (of course) en het bevalt me goed. Kga waarschijnlijk de richting van GameDevelopement op, maar er zijn genoeg mogelijkheden dus ik ga nog even goed rondkijken.
  • Faab schreef:
    Voeg me maar toe op msn dan, Faab-@hotmail.com
    Kan je melee leren als je al advanced techniques kan of anders gewoon brawlen, laat me weten

In melee ben ik helemaal niet zo goed aangezien brawl een stuk trager is en al die advanced techniques heb ik wel van gehoord maar ik bezit ze zeker niet. Ik zal je adden op msn.
  • Naam: Dave van Luttervelt
    Nickname: Shizuka... Ok ok Kirby Squad
    Stad: Almere
    Leeftijd: 21
    Main Melee: Doc en Kirby
    Main Brawl: MetaKnight en Kirby
    Hoe heb je deze site gevonden: Smashboards
    Overig: Sound Designer voor games in het dagelijks leven.
  • Dave waar heb jij les btw? Ik ben je nog geen 1 keer tegen gekomen. 3e jaars zijn toch al begonnen?
  • Naam; lulz
    Nickname; Requiem, Wingz35 op SWF
    Woonplaats; Middelburg, zeeland
    Mains; Geen main atm in melee, peach was altijd m'n main maar zij is kut en gay

Over mij; Ik houd van melee, gamen in general, maar ik doe het niet zo heel veel, geen tijd, tekenen, schrijven (geen emo gay gedichtjes) Grafisch werk, character design.

Ik doe mediavormgeving op het ROC in vlissingen, zeeland.
  • Woow, check al die nieuwe mensen al :shock: Site is nu al een succes 8-)
  • Joeri schreef:
    Dave waar heb jij les btw? Ik ben je nog geen 1 keer tegen gekomen. 3e jaars zijn toch al begonnen?

Ik ben 4e jaars, dus als ik op school ben (als XD) dan zit ik een etage hoger.

4e jaars werken de eerste helft van het jaar aan een project met mensen van andere opleidingen en de tweede helft aan een eigen project. Dus iedere groep heeft zijn eigen lokaal met eigen spullen enz, dus dat is wel chill. Maar als je een keer les hebt moet je me maar een smsje sturen ofzo :p. Ik ben er niet op dinsdag en woensdag.

0626730692
  • Naam: Jeffrey
    Leeftijd: 21
    SSB main: Pikachu
    SSBM main: Peach
    SSBB main: ...lol, schijtspel XD

Verder kent iedereen me wel, dus niet zin verder voor te stellen XD

PS: DDR ownt.
  • Shizuka schreef:
    Dave's response

Is goed ik stuur wel een sms of zo. Ik ben meestal zowat elke dag de hele dag aanwezig.
  • Je zou hem natuurlijk ook gewoon normaal kunnen quoten, ipv er ''Dave's Response'' neer te zetten :?
  • je kan ook gewoon DDR gaan spelen en brawl haten :roll:
  • Niet spammen jongens :lol:
  • Soms is spam noodzakelijk
  • Jeffrey schreef:
    Je zou hem natuurlijk ook gewoon normaal kunnen quoten, ipv er ''Dave's Response'' neer te zetten :?
    En iedereen weer met een hele lap tekst confronteren? Nee dank je.
  • Faab schreef:
    Soms is spam noodzakelijk

Het brengt je wel tiers omhoog.
  • Naam: Paul
    Nick: ExZero
    Stad: Utrecht
    Leeftijd: 20
    SSB Mains: Pikachu, Link
    Melee Mains: Pikachu, Link
    Brawl Mains: Kirby, Wolf
    Hoe ben je op de site gekomen: Smashboards
    Overig: Speel de Smash Bros serie al sinds 1999 maar ben nooit echt competitief actief geweest. Wil dat graag wel worden. Speel naast de Smash Bros serie nog vele andere games.

Ik doe een opleiding systeem beheer op ROC Midden Nederland (Rot school =) en zit momenteel in me 2e jaar Niveau 4.
  • Naam: Duncan
    Nickname: Shino
    SSB mains: Pikachu
    SSBM mains: Peach, Jigglypuff en Ice Climbers
    SSBB mains: Geen, ik heb het niet zo op party games.
    Hoe heb je deze site gevonden: Smashboards
    Overige: Ik speel Melee al sinds de release. Echter competitief spelen doe ik pas sinds een jaar, aangezien ik daarvoor Smashboards niet kende en dus niet wist waar al die toernooien werden gehouden. Ook had ik toen nog werkelijk geen benul over advanced tactics. Gelukkig is dat door de maanden heen veranderd en kan ik al aardig overweg met diverse characters.
  • Naam: Jens
    Nickname: captain mc cloud
    Stad: Waalwijk, emo-stad!
    Favoriete character (melee): fox
    Favoriete character (brawl): eddie!
    Hoe heb je deze site gevonden: Faab op msn die zei dat me plaatje GAY was en dat ik me hier moest aanmelden.
    Overig: ik ben te emo, vraag aan adam! :"D en voor de rest wil ik moar melee! <3
  • Naam: Thomas Barkey
    Nickname: Biscuit
    Stad: Waalwijk (Faalwijk, yehyeh)
    Geslacht: Man!
    Favoriete character (main): Jigglypuff
    Hoe heb je deze site gevonden: Happosai die begon over Faab's vragen topic ;p

Nou ik ben dus Biskwietje o_o ik ben emo, ik ben kankeremo, ik ben kankerghey xD ik ben alles! Ik vind Brawl eigenlijk helemaal geen leuk spel, maar toch speel ik het omdat Snake erin zit en omdat de toernooimensen gewoon keihard zijn.
    Meer Melee plx!
  • Naam: Freek
    Nickname: Happosai
    Dorp: milheeze, een gat in de buurt van eindhoven
    Favoriete character (main): sheik, beetje fox/jiggly erbij
    Hoe heb je deze site gevonden: faab die zei dat iedereen naar deze site moest

more melee :o pl0x
  • Naam: guus wiggers

stad: zevenaar

Leeftijd: 17 jaar (10 april 1991)

Main: g&w

Hoe ben je op deze site gekomen: via smashboards

Overig: speel sinds ssb64, pas een maand voordat brawl kwam aan melee tournaments meegedaan.
  • Nick: Thomaz
    Naam: Thomas (dat had je niet verwacht hae?)
    Stad: Leiden
    Melee Mains: Falcon, want hij's te mannelijk. Yes. En verder ongeveer tien anderen.
    Hoe ben je op de site gekomen: Smashboards, duh.
    Overig: uh, ik duik vast wel weer een keertje op in een Melee toernooi, want Brawl is bleh. :(

I second the moar melee plox.
  • Naam: Mounir (spreek et uit als "Moe-nier") Hamza
    Nickname: Boku / Garsu / SR (SugarRiddim)
    Stad: Lelystad
    Geslacht: Te mannelijk
    Main: Donkey Kong, Marth, Snake, Olimar, Kirby, Wario, Toon link... of gewoon random O.o

Hoe ben je op deze site gekomen: Smashboards & Rutger
    Overig: Ik speel verder DDR, Freestyle DDR, en verder RTS games
  • Naam: Dennis Kwarteng
    Nickname: istudying
    Stad: Almere
    Leeftijd: 15 ( 29 augustus 1993 )
    Main: Marth Falco ( melee ) Marth Fox Snake DK (brawl
    Hoe ben je op deze site gekomen: Via de topic op SWF
    Overig: Ik was vroeger een niet zo bekende melee speler, sinds brawl uit is concentreer ik me meer op het spel.
  • Naam: Patrick
    Nickname: Sino
    Stad: Hoofddorp
    Leeftijd: 21 jaar (Tja weet het, zie eruit als 16 XD)
    Main: Kirby
    Hoe ben je op deze site gekomen: Smashboards enzo
    Overig: Miindgames patrick, mindgamesss
Log In of Registreer om te reageren.