Update van het forum

April 2010 aangepast in SmashNL
De afgelopen twee dagen heb ik het forum een grote update gegeven. Waarom? Omdat het nodig was. In principe heb ik de code sinds het forum anderhalf jaar geleden geïnstalleerd is op nagenoeg elke mogelijke manier vernield zonder rekening te houden met de gevolgen en zonder iets op te ruimen. Hierdoor liep ik, als ik iets wilde installeren, vaak tegen problemen aan. Daarom heb ik een aantal mods die op het forum stonden verwijderd, de code volledig opgeschoond en ben ik opnieuw begonnen met het installeren van mods, dit keer op een meer gestructureerde manier. Dat zal jullie allemaal wel niet zoveel boeien, dus hier is een lijst van dingen die veranderd zijn:
  • Het tijdzone/zomertijd-systeem dat eerst niet al te goed werkte, werkt nu wel. Iedereen heeft nu als het goed is de tijdzone 'Europa/Amsterdam' (tenzij je dat alweer veranderd hebt) en de tijd wordt automatisch aangepast aan zomertijd of wintertijd (alhoewel we er pas achter zullen komen of dit echt werkt als de zomertijd weer ingaat).
  • Nieuwe BBcodes: center, strikethrough, spoiler, YouTube. De eerste drie spreken voor zich lijkt me, de vierde is simpelweg
  • Op de index zie je in de kolom 'laatste bericht' nu ook de titel van de topic waarin het laatst gepost is. Als je op deze link klikt, ga je naar de eerste post in die topic die nog ongelezen is. Als alle posts gelezen zijn, word je naar de eerste post van de topic gestuurd.
  • Afbeeldingen die te groot zijn, worden automatisch verkleind. Bij zulke afbeeldingen kun je in de linker bovenhoek op het vergrootglas drukken om de grotere versie te zien.
  • Afbeeldingen in quotes worden nu automatisch verwerkt tot link, zodat je niet tien keer dezelfde afbeelding ziet.
  • Het is nu mogelijk naast de standaardstijl van dit forum, de standaardstijl van phpBB, genaamd prosilver, te gebruiken. Deze is wat mooier dan onze huidige stijl, maar sluit uiteraard minder goed aan op de rest van de site (RedSilver blijft dan ook de default stijl). Ik ben aan het kijken of ik een eigen stijl kan maken gebaseerd op prosilver, met kleuren die beter aansluiten op het kleurenschema van SmashNL. Dit zal het voor mij makkelijker maken in het vervolg updates te installeren, en het zal het forum over het algemeen wat mooier maken. Het zal alleen nog wel even duren voordat ik die stijl af heb.
  • Voor mods is het nu mogelijk posts de soft deleten, wat betekent dat verwijderde posts meestal weer teruggehaald kunnen worden, mocht er iets fout gaan.
  • Crew kan een eigen ondertitel instellen (de titel die boven je avatar staat). Voorlopig is dit alleen voor crew, misschien dat ik later members met veel posts oid de optie ook geef.

Volgens mij waren dat alle veranderingen die er toe doen. Ik zal waarschijnlijk in de loop der tijd nog wel wat meer updaten, maar dat merken jullie dan wel weer.

Mocht je een fout tegenkomen, dan hoor ik dat graag in deze thread. :) Het zou overigens ook kunnen dat je hier en daar nog een zin in het Engels tegenkomt, dat betekent dat dat gedeelte van een mod waarschijnlijk nog niet vertaald is.

Reacties

• Ik zag de hele forum in een blauwe kleur en in een hele andere stijl 2 of 3 dagen geleden. Toen ik inlogde, werd het weer zoals het gebruikelijk is.
    De volgende dag had ik er geen last meer van.
    Misschien ligt dat aan een probleem, die je net had genoemd ofzo.
  • En er is nog steeds een citaat limiet?
  • Xonar schreef:
    En er is nog steeds een citaat limiet?

Ja, en dat blijft ook zo.

@ enig: Zou kunnen, ik heb de afgelopen twee dagen best veel zitten sleutelen.
  • January 2010 aangepast
    mooi, die update van BBcode is zeer nice (miste strikethrough tijdens mafia game).
  • Ik hou hem toch bij RedSilver, die is beest.
  • Ik heb weer het één en ander toegevoegd. Je kunt nu gebruik maken van een nieuwe stijl die 'SmashNL' heet. Dit is de standaardstijl (prosilver) waarvan ik de kleuren heb veranderd om beter aan te sluiten bij de site (naast een paar kleine andere aanpassingen). Deze stijl zit nog wel in de testfase, daarom maak ik het nu ook nog niet de standaardstijl, maar ik hoop dat jullie hem alvast willen uitproberen en laten weten wat er beter kan. Bij deze nieuwe stijl horen een paar nieuwe functies.
    • Op je profiel staat nu een vriendenlijst. Voorheen kon je iemand als vriend toevoegen en dan gebeurde daar eigenlijk niets mee, maar nu kan iedereen dus zien wie je vrienden zijn. Het toevoegen van vrienden kan oa door naar het profiel te gaan van de persoon die je als vriend toe wilt voegen en daar op 'Toevoegen als vriend' te klikken. Het is helaas nog niet mogelijk om iemand uit te nodigen om vrienden te worden; daar is een MOD voor in ontwikkeling, maar die is nog niet bruikbaar op dit moment.
    • Je kunt nu reacties achterlaten op profielen, net als op vBulletin Boards (zoals Smashboards).
    • Een andere functie die vergelijkbaar is met vBulletin is dat je in een lijst met topics over de titel kunt gaan met de muis en dan direct de eerste paar regels van desbetreffende topic kunt lezen.
    • Een aantal opties is helemaal naar de onderkant van de pagina verplaatst. Dit zijn voornamelijk functies zoals 'Toon onbeantwoorde berichten' waarvan ik niet de indruk heb dat die vaak gebruikt worden. Ook informatie zoals de huidige tijd en de tijdzone kun je er zien. Daarnaast kun je in de rechterkolom snel de taal en stijl van het forum wijzigen, dus als je een buitenlander doorverwijst naar het forum is het voor die persoon nu makkelijker om de taal te veranderen. Je kunt ze overigens ook direct naar een bepaalde taalversie sturen door de links die onder de vlaggetjes rechtsboven staan te gebruiken.

Een andere functie die niet afhankelijk is van de stijl is dat wijzigingen nu altijd worden weergeven, ook als je de laatste posters was of als het een moderator betreft. De overige functies zul je in RedSilver niet terugzien. De reden hiervan is dat RedSilver gebaseerd is op een oude forumstijl die niet meer geüpdatet wordt door phpBB, waardoor het voor mij steeds irritanter wordt om RedSilver bij te houden of er MODs voor te installeren; dat kost een hoop extra werk. Bovendien gebruikt RedSilver tabellen om een lay-out op te stellen, wat nogal een zonde is voor de hedendaagse webdesigner. Door deze nieuwe stijl te gebruiken, wordt het bijhouden van het forum makkelijker, dus in de loop van de tijd gaat de nieuwe stijl de standaard worden. RedSilver zal nog wel een tijd beschikbaar zijn, maar het is mijn doel om die stijl uiteindelijk volledig te verwijderen. Daarom hoop ik dat jullie SmashNL zullen testen en feedback geven, dan kan ik de stijl zo mooi mogelijk maken en zal niemand RedSilver missen als die stijl eenmaal verdwenen is.

Om de stijl te veranderen, ga naar Gebruikerspaneel -> Foruminstellingen -> Mijn forumstijl. Selecteer 'SmashNL' en druk op 'Bevestig'.

Vanaf nu update ik RedSilver dus niet meer. Functies die vanaf nu toegevoegd worden, zullen waarschijnlijk niet meer in RedSilver verschijnen. Ik raad iedereen dan ook aan om zo snel mogelijk over te schakelen op 'SmashNL'. Foutmeldingen en algemene feedback betreffende de nieuwe stijl kun je hier posten.

Overigens heb ik ook een nieuw board toegevoegd waarin de topics voor smashfests geplaatst kunnen worden. Ik zal binnenkort de bestaande smashfest-topics daarnaartoe verplaatsen. Daarnaast staat er momenteel even niets in de highlight, dus die categorie is nu niet zichtbaar.

P.S. Je kunt ook nog steeds 'prosilver' (de standaardstijl van phpBB) gebruiken, maar die update ik alleen zolang dat nodig is voor de SmashNL-stijl.
  • me likez.

ziet er goed uit.
    1 vraagje en 2 opmerkingen.
    wat betekent het als het tekentje voor een thread een soort scroll animatie heeft? het lijkt niet direct in verband te staan met laatste post date en aantal posts.

voor een nieuwe topic staat de knop "NIEUWONDERWERP" kan miss een spatie tussen.

de avatars staan rechts! hoogverraad! :P
    (ik zie ze liever links en ik kan er geen optie voor vinden)
  • Reageren in profielen is een mooie toevoeging. Ben benieuwd wat er nog meer volgt :)
  • April 2010 aangepast
    Baas, die VM's :)

En de nieuwe skin is ook heel goed.
    Ik denk wel dat je ook in de Engelse versie de naam van het toernooien-forum kan veranderen in tournaments of zoiets (tenzij het teveel werk is want toernooien - tournaments = pretty obvious lolol)
  • wat betekent het als het tekentje voor een thread een soort scroll animatie heeft? het lijkt niet direct in verband te staan met laatste post date en aantal posts.

Toch wel. Je krijgt dat icoontje volgens mij als een topic meer dan 50 reacties heeft.
    voor een nieuwe topic staat de knop "NIEUWONDERWERP" kan miss een spatie tussen.

Mja, die knoppen zijn in een set gedownload, het was dus al zo. Ik zal wel eens kijken of ik die tekst wat verder uit elkaar kan zetten met mijn uber 1337 Photoshop skills.
    de avatars staan rechts! hoogverraad! :P
    (ik zie ze liever links en ik kan er geen optie voor vinden)

Dat hoort bij de standaardstijl van phpBB. Er is wel een manier om ze weer links te krijgen, maar dan geldt dat ook meteen voor iedereen. Er bestaat ook geen MOD voor helaas, heb ik wel eens eerder naar gekeken. Als ik ooit zelf een MOD kan schrijven, zal een postbit MOD waarschijnlijk de eerste zijn die ik schrijf.
  • Utto schreef:
    Dat hoort bij de standaardstijl van phpBB. Er is wel een manier om ze weer links te krijgen, maar dan geldt dat ook meteen voor iedereen. Er bestaat ook geen MOD voor helaas, heb ik wel eens eerder naar gekeken. Als ik ooit zelf een MOD kan schrijven, zal een postbit MOD waarschijnlijk de eerste zijn die ik schrijf.
    Weet niet of phpBB het ondersteunt, maar misschien met behulp van profielvelden? En dan in de topictemplate een if-statement erin gooien.
    <if condition="$profile[field1] = "links">*code voor avatars links*
    <else />
    <if condition="$profile[field1] = "rechts">*code voor avatars rechts*
    </if>
    </if>

• Goed werk wat betreft de nieuwe functies!

Qua layout moet ik er nog heel erg aan wennen. Het lijkt te druk, als je snapt wat ik bedoel. Postbit rechts is ook nogal merkwaardig.
  • April 2010 aangepast
    Precies wat de Ace fanboy hierboven zegt :D. En good job (y)
  • April 2010 aangepast
    Marc schreef:
    Qua layout moet ik er nog heel erg aan wennen. Het lijkt te druk, als je snapt wat ik bedoel. Postbit rechts is ook nogal merkwaardig.

Ik snap wat je bedoelt, ik zit er zelf ook nog een beetje mee, voornamelijk in de topics zelf. Ik zal er nog aan werken en kijken of ik het wat overzichtelijker kan maken. Ik zal ook nog kijken hoe de postbit aan de linkerkant uitpakt.
    Demonitzu schreef:
    Weet niet of phpBB het ondersteunt, maar misschien met behulp van profielvelden? En dan in de topictemplate een if-statement erin gooien.
    <if condition="$profile[field1] = "links">*code voor avatars links*
    <else />
    <if condition="$profile[field1] = "rechts">*code voor avatars rechts*
    </if>
    </if>

phpBB werkt ongeveer zo, maar toch net even iets anders. Om eerlijk te zijn ken ik de code van phpBB gewoon nog niet goed genoeg om dit nu te kunnen realiseren, maar bedankt voor de suggestie. :biertje:

@Iedereen die een compliment gaf: bedankt!
  • De dag dat ik hier postbit kan veranderen zal komen... T_T
  • Ik wil alleen zeggen:

top postbit voor de win. dat is alles wat ik wil in m'n hele leven ever D:
  • de dag dat top postbit standaard wordt verlaat ik deze community.
  • de dag dat top postbit standaard wordt verlaat ik deze community.

Meer motivatie hebben ze niet nodig :ace:

nee fa2
  • k weet niet of k dit hier moet melden maar kan k i.p.v high tier killi tier zijn.. dat wat er vermeld staat bij je profiel :D
  • April 2010 aangepast
    Nee.

mad.gif
Log In of Registreer om te reageren.