ice climbers

May 2010 aangepast in Competitieve discussie
Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe bij het volgende?

ik probeer de CG van ice climbers te leren, en ben nu bezig met het eindigen van een vijand (nana upsmash) maar telkens als ik em beet heb gooit mijn blauwe mannetje de vijand in de lucht tegelijkertijd met de upsmash waardoor de upsmash of mist, of gedeeltelijk maar met reduced knockback raak

alvast bedankt

Reacties

• ik geloof dat je de upsmash moet inputten tijdens de pummel animation van de grabbende climber, dan gooi je niet maar doe je wel upsmash

inb4istudknowsbetter
  • Als ik dat doe, gebeuren 2 dingen:

- blauwe ice climber blijft slaan, en nana springt als gek omhoog
    - blauwe ice climber blijft slaan, nana gooit samen met blauwe IC omhoog
  • Zulke vragen moet je beter in deze thread zetten: Klik
  • Hou A ingedrukt om je smash op te laden, laat precies los wanneer je tegenstander wordt weggegooid.
  • Allemaal fout. Nana's upsmash moet je inputten met Cstick up + Z. Als je z op het juiste moment input laad nana haar upsmash of elke smash op. Het is eigenlijk gewoon een staande dacus, of in ieder geval hoe ik dacus doe.
  • Cstick up + Z is gewoon normale smash charge, net zoals A + omhoog ingedrukt houden.
  • May 2010 aangepast
    Maar als je omhoog ingedrukt houd dan wordt de opponent gethrowed derp.

"Blauwe Iceclimber" is trouwens Popo.
  • Nee, niet als je eerst pummel input :P

Maar ik snap die mechanics van IC ook niet helemaal, ik lul maar wat.
  • Wat Tiersie zei.
  • Guus heeft gelijk, maar het is wel een bepaalde timing die je even moet weten. Als ik mijn TV hier had, kon ik het even proberen, maar ik ben net vandaag wezen verhuizen met mijn zooi. <___<
  • is het niet gewoon zelfde als melee desynch mechanics? dwz als je pummelt met popo dan doet nana jab en omdat die korter duurt kan je terwijl popo nog bezig is iets inputten voor nana, in dit geval een smash. Als je dan voor opladen kiest kan je dus die smash timen door los te laten en kan je beter laten samenvallen net na een throw als dat nodig is.
  • Oh en wat Tiersie zegt kan ook en is makkelijker.
  • May 2010 aangepast
    Je kunt beter upsmash doen met Popo. Veiliger & betere knockback.

kk dit mogen mensen niet weten.

Maar door naar beneden te DI'en tijdens Nana Upsmash blijf je gewoon op de grond staan xD je krijgt alleen dmg verder geen knockback.

DUS UPSMASH MET POPO, wat ik doe is Z + Cstick up!, of andersom ik doe het gewoon zonder dat ik nadenk xD.
  • istudying schreef:

Maar door naar beneden te DI'en tijdens Nana Upsmash blijf je gewoon op de grond staan xD je krijgt alleen dmg verder geen knockback.

MADNESS!
  • istudying schreef:
    Je kunt beter upsmash doen met Popo. Veiliger & betere knockback.

kk dit mogen mensen niet weten.

.
    is dit niet de reden dat je het vlak na een throw moet doen? je kunt idd iemand 2 keer smashen in een grab, wel goed voor damage

btw, up + A werkt natuurlijk niet als je tap jump aan hebt, tenzij je het fatsoenlijk timet (WTF zeg ik? up en a werkt gewoon wel...)
    als je maar up en a doet terwijl andere climber met pummel bezig is, dan gooit die niet
Log In of Registreer om te reageren.