Poll : Rainbow Ride op toernooien ?

August 2010 aangepast in Competitieve discussie
Stem of sterf
RainbowRide, op toernooien
  1. RainbowRide, op toernooien30 stemmen
    1. Ja , waarom ?
      43.33%
    2. Nee, waarom ?
      56.67%
«1

Reacties

• Hier is al over gevote op swf en het antwoord was vrij duidelijk nee.

w/e
  • July 2010 aangepast
    Xonar schreef:
    Hier is al over gevote op swf en het antwoord was vrij duidelijk nee.

w/e

dat wist k Niet =/
    Zelf vind ik dat deze stage een plek verdient
  • Ja want SWF is enorm representatief.

Mijn mening over de stage is langzamerhand enigszins veranderd, RC mag blijven maar dan zal toch wel echt Brinstar weg moeten :X
  • Ik ben het eens met Chair, RC mag komen, maar Brinstar moet dan wel gaan. Voor wat, komt wat zoals ze dat tegenwoordig zeggen.
  • Haters.
    Brinstar is te goed.
  • RKO schreef:
    Ik ben het eens met Chair, RC mag komen, maar Brinstar moet dan wel gaan. Voor wat, komt wat zoals ze dat tegenwoordig zeggen.
    `
    Na dat niet eens Brinstar Mag blijven
  • Bart, jouw beweegredenen heb je nooit echt fatsoenlijk neergezet. Naar mijn gevoel stem jij puur uit eigenbelang.
  • Yeah RC mag als Brinstar weg gaan. Die 2 stages favoren air based characters zoveel. Normaal hebben we een ban om dat goed te maken, maar met 2 van die stages heb je aan 1 ban bar weinig.

Maarja, wat mij betreft mogen ze beide weg, coming from a future mk main too.
  • Xonar schreef:
    Yeah RC mag als Brinstar weg gaan. Die 2 stages favoren air based characters zoveel. Normaal hebben we een ban om dat goed te maken, maar met 2 van die stages heb je aan 1 ban bar weinig.

Maarja, wat mij betreft mogen ze beide weg, coming from a future mk main too.

Dude als de regel word toegepast , van dat Cpen tegen mk 2 stagen geband mogen worden dan zie ik geen probleem in dit verder is rainbow en brinstar niet alleen goede stages voor mk
  • Frankly my dear i dont give a damn
  • RKO schreef:
    Ik ben het eens met Chair, RC mag komen, maar Brinstar moet dan wel gaan. Voor wat, komt wat zoals ze dat tegenwoordig zeggen.

Brinstar moet blijven en RC mag weg.
  • ja mag.
    In melee
    en brawl ook natuurlijk
  • Chair schreef:
    Ja want SWF is enorm representatief.

Mijn mening over de stage is langzamerhand enigszins veranderd, RC mag blijven maar dan zal toch wel echt Brinstar weg moeten :X

Gooi jezelf weg, echt

Ik neem aan dat het hier over Brawl gaat, dus daar zal ik het dan ook over hebben in deze post. Rainbow Cruise mag gewoon niet legal als counterpick. Het schip is alright, daar kan je nog wat met characters die niet MK zijn of anderzijds gigantische mobility hebben, maar de rest van de stage ruikt gewoon naar een gigantisch wegren festijn. Je hoeft maar één keer te kijken naar de stage om te zien dat MK een gigantisch voordeel heeft op andere characters, zeker op characters die veel met stage control werken, vaste grond nodig hebben of (relatief) weinig mobility hebben. Laten we deze characters maar voor het gemak even Snake, Diddy en Ice Climbers noemen. Dan hebben we het nu alleen over top tier characters, ik zal niet eens ingaan op de low tier characters die misschien niet eens sommige platformen kunnen bereiken zonder een up B te gebruiken.

Er was al gezeik over MK (de consensus was dat MK niet gebanned moet worden), maar als deze stage ooit legal wordt... Dan zie ik het somber in voor MK mains.

Als RC toegelaten wordt, moeten er regels komen dat MK deze stage niet mag counterpicken. Het is velen malen erger dan Brinstar (voor mijn argumenten daarover, zie de Brinstar thread) ooit kan zijn, terwijl Brinstar ook echt daadwerkelijk nuttig is voor andere characters.

tl;dr: De stage legt te veel nadruk op wegrennen, campen en is te goed voor een character die mensen al graag gebanned zien.

Als het hier om Melee gaat... Niet vaak genoeg op deze stage gespeeld/getest om te zeggen of de stage te overheersend voor een bepaald character is. Als mensen dit willen proberen hou ik ze niet tegen.
  • De argumenten die je gebruikt geven er eerder blijk van dat MK broken is op RC dan dat de stage zelf broken is. Als ik zo kijk naar hoe de stage wordt toegepast in de States, dan zie ik zelden dat MUs kapot gemaakt worden vanwege de stage zelf. Ja, MK tegen Olimar op RC is walgelijk. MK tegen Olimar op elke stage is walgelijk, MK tegen Olimar op Brinstar is slechts ietsje minder walgelijk dan op RC, maar vooralsnog beide onmogelijk.

Dit geldt voor vrijwel alle andere MUs waar MK in voorkomt. Verder zijn er weinig characters die ook echt extreem dominant zijn op RC. 'Wario'. Nee, Wario is niet overmatig dominant op die stage vanwege zijn character design. Hij draait om fakeouts en spacing, en als hij daar iets meer ruimte voor krijgt dan breekt dat geen matchups.

Characters met een tether recovery, op Olimar na (en Ivysaur, lol), doen het hier over het algemeen prima. Snake, Diddy en IC worden inderdaad tot op zekere hoogte benadeeld, maar niet genoeg om het broken te noemen. Sterker nog, ik heb wel vaker IC/Diddy/Snake van MKs bijvoorbeeld zien winnen op deze stage. Ja, het linkerstuk wordt wat campy, nee, dit duurt geen eeuw.

Je zegt dat 'er low tier characters zijn die sommige platforms niet eens kunnen bereiken'. Wat? Geef even concrete voorbeelden, ik ken uit mijn hoofd geen low tier characters die zowel zuigen op Brinstar als RC.

Je focust je te veel op MK.
  • July 2010 aangepast
    Chair schreef:
    De argumenten die je gebruikt geven er eerder blijk van dat MK broken is op RC dan dat de stage zelf broken is. Als ik zo kijk naar hoe de stage wordt toegepast in de States, dan zie ik zelden dat MUs kapot gemaakt worden vanwege de stage zelf. Ja, MK tegen Olimar op RC is walgelijk. MK tegen Olimar op elke stage is walgelijk, MK tegen Olimar op Brinstar is slechts ietsje minder walgelijk dan op RC, maar vooralsnog beide onmogelijk.

Dit geldt voor vrijwel alle andere MUs waar MK in voorkomt. Verder zijn er weinig characters die ook echt extreem dominant zijn op RC. 'Wario'. Nee, Wario is niet overmatig dominant op die stage vanwege zijn character design. Hij draait om fakeouts en spacing, en als hij daar iets meer ruimte voor krijgt dan breekt dat geen matchups.

Characters met een tether recovery, op Olimar na (en Ivysaur, lol), doen het hier over het algemeen prima. Snake, Diddy en IC worden inderdaad tot op zekere hoogte benadeeld, maar niet genoeg om het broken te noemen. Sterker nog, ik heb wel vaker IC/Diddy/Snake van MKs bijvoorbeeld zien winnen op deze stage. Ja, het linkerstuk wordt wat campy, nee, dit duurt geen eeuw.

Je zegt dat 'er low tier characters zijn die sommige platforms niet eens kunnen bereiken'. Wat? Geef even concrete voorbeelden, ik ken uit mijn hoofd geen low tier characters die zowel zuigen op Brinstar als RC.

Je focust je te veel op MK.
    DK heeft daar vrij vaak een upB nodig om een platform te kunnen halen en anders belemmert hij alles wat heilig is voor spacing en strategie om zo'n platform te bereiken, just sayin
  • Chair schreef:
    Het is zelfs zo dat Nick Riddle ZSS mains aanraadt om in sommige matchups RC te counterpicken.
    http://www.smashboards.com/showthread.php?t=264215

Verder is Pit ook goed op deze stage, kirby lijkt me vrij goed, DDD ook, hij kan op het schip wel een wallgrab doen wat gay is maar dan moet je gewoon nog gayer doen op de verhoging aan de rechterkant om er voor te zorgendat je niet gegrabbed wordt.

Ik vind dat er niks broken aan is aan deze stage, zelfs ganondorf kan als hij de stage gewoon kent overal makkelijk komen zonder zijn up b te gebruiken. Je moet gewoon weten waar en wanneer je moet jumpen, practise makes perfect. Het geeft terecht een nadeel aan sommige characters, waar een counterpick dus voor bedoeld is. Ik zeg gewoon niet bannen.
  • DK echter is geen lowtier

ik voel me heel erg slim nu.
  • ZSS is hier goed omdat ze mobility heeft. Je forceerd mensen de lucht in te gaan. Oh en ze heeft infinites en walkoff chaingrabs hier.
    Maar MK blijft beter op deze stage :ace:
  • Xonar schreef:
    ZSS is hier goed omdat ze mobility heeft. Je forceerd mensen de lucht in te gaan. Oh en ze heeft infinites en walkoff chaingrabs hier.
    Maar MK blijft beter op deze stage :ace:

Wario is hier mogelijk beter dan MK.
  • Pit is er ook echt goed op, al zeg ik het zelf.
  • Wario haalt weinig concreets uit deze stage, het schip is zelfs meh. Wario leunt meer op het feit dat anderen het iets zwaarder hebben dan dat hij er rape uit haalt. MK is per definitie beter hier. Wario doet aan spacing, niet zoning, en dat is juist waar deze stage om draait.
  • Waarom, dit is een slechte stage.
    Gewoon al dat schip voor 30 seconden van wall infinites en campen op het achterdek.

Daarna kom je op een belachelijk stuk waar noobs (want ja, deze gaan ook naar toernooien en geven hun geld om te kunnen spelen, dus het level moet ook hun niet compleet rapen) onder vast komen te zitten omdat je te laat van de boot afspringt en dan een pis karakter hebt met slechte verticale recovery.

Daarna gaat de stage lekker voor je heen en weer en zit je alleen maar te proberen in het midden te blijven en je opponent die Meta Knight of Marth speelt te ontwijken want anders ga je dood aan de zijkant.
    Na lang genoeg rondspringen kom je op het stuk waar die pendulum uit het niets spawnt. Dat is toch wel het "leukste" stuk, want als je 1x eraf wordt geslagen en je character heeft geen double jump + epic up B ben je toch echt dood WANT DAT PLATFORM ZEGT FU EN SLINGERT WEG.

Dan zie je het stuk vaste grond spawnen. Het is common knowledge dat iedereen gelijk erop springt omdat ze van die kankerslinger af willen, en gaan zo snel mogelijk naar rechts. Dan moet je over het blok heen waar snake's up-tilt mario op 60% KO't , no problem. Dat heb je tegen die tijd wel opgebracht tenzij je belachelijk zit te campen en weg te rennen, waar geen tekort aan is bij deze stage. Dan zit je in de "zone van plafond bij de grond" voor minstens 20 seconden met blokken die random vallen en characters die onder verscheidene platformen campen.

Dan het stukje met de 2 platformen om naar het schip terug te gaan. Iedereen haat dat kutstuk. Weer fijn zo'n muurtje om infinites op te krijgen. Daarna dropt het scherm naar beneden. Sta je voor? Grab je opponent en hou hem vast, beiden dood! Epic funz. Of misschien vallen jullie toch beiden naar beneden. Oh jij wilt er langs? Sorry ik ben MK met U-air en je mag niet, hier tornado glhf.

Dit level is gewoon een fucking obstacle course en een slecht excuus voor een stage. Dat hier nog een verdomde poll over is...

P.S. Zelfs de muziek hier is gaar.
  • July 2010 aangepast
    Nee, niet op toernooien. Het is een kanker stage en totaal unbalanced. Tegen charaters vanaf middle tier naar bottom tier is deze stage is vrijwel auto-lose. Ze worden geforced om hun recovery te gebruiken op de meeste plekken, die door high tiers weer gelijk gepunished kunnen worden. Voor mij een nee, overtuig me maar dat het wel moet op toernooien.

EDIT: En zo'n beetje alles wat Guus net zei.
  • -T- schreef:
    DK echter is geen lowtier

ik voel me heel erg slim nu.
    het is niet echt van belang of hij low tier is, meer dat hij benadeeld wordt door zijn mobility
  • Tbh als je niet high tier bent, ben je low tier.
  • Link is decent daar. Hij kan daar makkelijker killen. Dair heeft daar eigenlijk nut, en killt heel snel. Hij word daar minder makkelijk gegimped. Hij kan wel aangevallen worden in zijn proces van omhoogkomen, maar dat lijd zelden tot gimps. Als je voor je tegenstander blijft kan je campen terwijl de stage door gaat. Link heeft de mogelijk hij zijn camping game zowel verticaal als horzintaal te maken, niet zoals karakters als Falco, dus daar heeft hij een voordeel aan.
    De obstakels zijn nogal.. Raar. Zoals de tapijten, die je "movement" compleet kunnen vernietigen. Daarom is er weinig sprake van, een normale situatie, waarin Link zo slecht is.
    Je moet wel goed zijn in de stage in zijn voordeel te gebruiken.
    Maar als je dat kan, kan Link daar best succes hebben.

Tempest heeft daar bijvoorbeeld Cheese verslagen.
    Het probleem is dat de karakters die Link daar zouden counterpicken daar gewoon altijd beter zijn dan hem en beter hun voordeel uit die stage kunnen halen, zoals MK.
  • Guus schreef:
    Waarom, dit is een slechte stage.
    Gewoon al dat schip voor 30 seconden van wall infinites en campen op het achterdek.

Daarna kom je op een belachelijk stuk waar noobs (want ja, deze gaan ook naar toernooien en geven hun geld om te kunnen spelen, dus het level moet ook hun niet compleet rapen) onder vast komen te zitten omdat je te laat van de boot afspringt en dan een pis karakter hebt met slechte verticale recovery.

Daarna gaat de stage lekker voor je heen en weer en zit je alleen maar te proberen in het midden te blijven en je opponent die Meta Knight of Marth speelt te ontwijken want anders ga je dood aan de zijkant.
    Na lang genoeg rondspringen kom je op het stuk waar die pendulum uit het niets spawnt. Dat is toch wel het "leukste" stuk, want als je 1x eraf wordt geslagen en je character heeft geen double jump + epic up B ben je toch echt dood WANT DAT PLATFORM ZEGT FU EN SLINGERT WEG.

Dan zie je het stuk vaste grond spawnen. Het is common knowledge dat iedereen gelijk erop springt omdat ze van die kankerslinger af willen, en gaan zo snel mogelijk naar rechts. Dan moet je over het blok heen waar snake's up-tilt mario op 60% KO't , no problem. Dat heb je tegen die tijd wel opgebracht tenzij je belachelijk zit te campen en weg te rennen, waar geen tekort aan is bij deze stage. Dan zit je in de "zone van plafond bij de grond" voor minstens 20 seconden met blokken die random vallen en characters die onder verscheidene platformen campen.

Dan het stukje met de 2 platformen om naar het schip terug te gaan. Iedereen haat dat kutstuk. Weer fijn zo'n muurtje om infinites op te krijgen. Daarna dropt het scherm naar beneden. Sta je voor? Grab je opponent en hou hem vast, beiden dood! Epic funz. Of misschien vallen jullie toch beiden naar beneden. Oh jij wilt er langs? Sorry ik ben MK met U-air en je mag niet, hier tornado glhf.

Dit level is gewoon een fucking obstacle course en een slecht excuus voor een stage. Dat hier nog een verdomde poll over is...

P.S. Zelfs de muziek hier is gaar.
  • Doomfire schreef:
    Link is decent daar. Hij kan daar makkelijker killen. Dair heeft daar eigenlijk nut, en killt heel snel. Hij word daar minder makkelijk gegimped. Hij kan wel aangevallen worden in zijn proces van omhoogkomen, maar dat lijd zelden tot gimps. Als je voor je tegenstander blijft kan je campen terwijl de stage door gaat. Link heeft de mogelijk hij zijn camping game zowel verticaal als horzintaal te maken, niet zoals karakters als Falco, dus daar heeft hij een voordeel aan.
    De obstakels zijn nogal.. Raar. Zoals de tapijten, die je "movement" compleet kunnen vernietigen. Daarom is er weinig sprake van, een normale situatie, waarin Link zo slecht is.
    Het is best wel triest dat dat is wat deze stage viable maakt voor een character die kk slecht is.
    Hoe moet erop campen!? Zo van, dat is je enige optie, + het werkt niet omdat je gewoon niet omhoog kan komen, en daarna komt je tegenstander je uit je up-B slaan naar rechts en je bent dood IMO.

Deze stage is boemslecht voor Link, hoe maakt het het goed voor hem? Hij kan verticaal campen met z'n jump die niet hoger komt dan z'n hoofd?
  • Hij kan de stage bannen en weinig tot geen last hebben van de andere stages die de Brawl ruleset biedt.
  • Wanneer geeft iemand een goede reden om deze stage niet te bannen?
  • July 2010 aangepast
    Guus schreef:
    Doomfire schreef:
    Link is decent daar. Hij kan daar makkelijker killen. Dair heeft daar eigenlijk nut, en killt heel snel. Hij word daar minder makkelijk gegimped. Hij kan wel aangevallen worden in zijn proces van omhoogkomen, maar dat lijd zelden tot gimps. Als je voor je tegenstander blijft kan je campen terwijl de stage door gaat. Link heeft de mogelijk hij zijn camping game zowel verticaal als horzintaal te maken, niet zoals karakters als Falco, dus daar heeft hij een voordeel aan.
    Het is best wel triest dat dat is wat deze stage viable maakt voor een character die kk slecht is.
    Hoe moet erop campen!? Zo van, dat is je enige optie, + het werkt niet omdat je gewoon niet omhoog kan komen, en daarna komt je tegenstander je uit je up-B slaan naar rechts en je bent dood IMO.

Deze stage is boemslecht voor Link, hoe maakt het het goed voor hem? Hij kan verticaal campen met z'n jump die niet hoger komt dan z'n hoofd?
    Tempest is daar erg goed, Cheese zijn MK daar verslaan is ook niet niks.
    Maar dat klopt, de stage is goed voor hem tegen karakters die daar minder goed zijn, maar zoals ik al zei, MK en andere chars die er goed zijn rapen hem daar als nog.
    Ik zal het Tempest allemaal eens vragen, het is zijn favoriete CP, ik ben wel benieuwd hoe hij het daar allemaal zo goed doet.

@Edit:
    Oh en, ik denk trouwens wel dat ie gebanned moet worden.
    Ik weet namelijk inderdaad geen goede reden om hem niet te bannen.
  • Nee Cheese zuigt lol
  • Doomfire moet de politiek in.

Om het onderwerp heenlullen en slechte argumenten gebruiken is echt PvdA materiaal.
  • July 2010 aangepast
    lol
    Ik ben trash. Ik hou me er waar weer buiten. ;(
    Sorry voor uhm onnodige verspilling van tijd, ik kijk wel weer toe.
  • Doomfire schreef:
    lol
    Ik ben trash. Ik hou me er waar weer buiten. ;(

word boos, zeg er wat van
  • Nee, jullie hebben gelijk.
  • Doomfire schreef:
    Nee, jullie hebben gelijk.

aids
  • Man, doe niet zo kk emo.
  • July 2010 aangepast
    Ik wou gewoon niet dat iemand boos werd door mij, en ik wil niet egoistisch overkomen. Cheese is echt niet zo slecht. Trouwens, Tempest ging daar ook heel gelijk op met Zucco.
    Link is daar nog steeds slechter tegen Metaknight, G&W en andere karakters die daar goed zijn, maar hij is daar behoorlijk, en tegen karakters die Rainbow Cruise erg hurt is het zelfs een geschikte counterpick voor hem.
    Ja, dit doet niet mee aan de kwestie of hij gebanned moet worden, maar mensen zijden dat alle low tiers en slechtere karakters daar niet goed waren, en ik wou aanwijzen dat het bij sommige nog best wel mee viel.

Ik wil hier niet emo doen, omdat ik denk dat ik best wel eens ongelijk kan hebben besloot ik me er verder buiten te houden.
    Wat nu wel weer mislukt it. -_-
  • Link is decent op deze stage, het feit dat je van veraf verticaal pressure kunt geven is al heel goed.
    Maar iedereen denkt bij RC meteen aan MK, wat niet perse hoeft, want hij is niet de enige die dikke advantage op deze stage heeft. Maar ik ben wel eerder voor een MK-specific rule die het counterpick-autowin voorkomt.
    En mocht er wat gebanned worden, dan wel RC, aangezien ik deze stage niet in de metagame vind passen, lees het verhaal van Guus, dat is basically RC, en geen enkele andere legal verandert het spel zoals RC dat doet. En toch vind ik het een leuke stage, waarom toch :S...
  • Waarom bashen mensen Doomfire.
  • We willed bloed zien, mothafucka :@
  • Doomfire is mijn homey :/
  • Ik wou gewoon geen ruzie maken, want mensen werden altijd boos als ik iets zei dus daarom ben ik nu veel voorzichtiger =/

En het spijt me als het een domme vraag is maar ik zie mensen heel vaak "kk" zeggen, want betekent dat? Is dat van okay okay?
  • July 2010 aangepast
    ^
    Neem het niet persoonlijk, de mensen in de smash community zijn allemaal vriendjes met elkaar. kk = gewoon ok of ok ok idd.
    Ramzehz schreef:
    Doomfire moet de politiek in.

Om het onderwerp heenlullen en slechte argumenten gebruiken is echt PvdA materiaal.

Hij heeft nauwlijks wat gedaan, laat die arme jongen toch.
    ZeroL schreef:
    Man, doe niet zo kk emo.

DAT GELDT VOORAL VOOR JOU!!

Mja, wat Guus zei. Daarnaast, Brinstar > RC, dus RC inruilen voor Brinstar zou ik NOOIT willen. Man, zelfs Pictochat > RC.

EDIT: wrm kun je trouwens op 'en ja 'en nee stemmen?
  • July 2010 aangepast
    ignore
  • Of het betekent kanker.

Ik denk dat het vaker kanker betekent dan okay.
  • Okay bedankt.
  • Yaaay schreef:
    ^
    Neem het niet persoonlijk, de mensen in de smash community zijn allemaal vriendjes met elkaar. kk = gewoon ok of ok ok idd.
    Ramzehz schreef:
    Doomfire moet de politiek in.

Hij heeft nauwlijks wat gedaan, laat die arme jongen toch.
    ZeroL schreef:
    Man, doe niet zo kk emo.

DAT GELDT VOORAL VOOR JOU!!

Mja, wat Guus zei. Daarnaast, Brinstar > RC, dus RC inruilen voor Brinstar zou ik NOOIT willen. Man, zelfs Pictochat > RC.

EDIT: wrm kun je trouwens op 'en ja 'en nee stemmen?

Yaaay hebt mijn chips gegeten, hé! Yaaay was het!
  • En trouwens dat van ZeroL was waarschijnlijk maar een grapje en dat maakt ook niet uit. Sorry voor de problemen maar ik wil geen ruzie ofzo starten.
    En Brinstar brengt veel slechtere karakters ook in het voordeel, Link, Ganon, Lucas, Ike, Ness etc. Inplaats van Rainbow, die maar een klein aantal en erg viable karakters een voordeel geeft.
    Zolang alleen Brinster legaal is kan je die altijd bannen, en zijn de ergste Delfino/Halberd vanwege sharking en Frigate voor betere gimping mogelijkheden, dat valt best wel mee.
Log In of Registreer om te reageren.