Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

MAFIA WINT: Gametopic: Popsterrenmafia

november 2010 aangepast in Forum Games
Welkom bij het nu al grootste concert van de net begonnen eeuw!
Alle popsterren zijn aanwezig!

Dit is een open set-up game.
De set-up is als volgt:

-3 Mafia Goons
-5 Vanilla Townies
-1 One-Shot Vigilante - Mag één keer in het spel iemand vermoorden. Dit kan alleen 's nachts.
-1 Hider - Mag zich 's nachts achter iemand verstoppen. Als hij zich achter iemand die kan killen verstopt, gaat hij dood. Als hij zich verstopt achter iemand die 's nachts doodgaat, gaat de Hider dood i.p.v. diegene.
-1 Hider Tracker - Komt elke avond te weten achter wie de Hider zich heeft verstopt. Weet niet de identiteit van de Hider
-1 Psychologist - Elke nacht kan hij iemand kiezen om te onderzoeken of diegene in staat is om te doden. Als iemand in staat is iemand te doden, maar het nog niet heeft gedaan, zal hij een positief resultaat krijgen. Als iemand niet kan doden, OF het wel kan en het ook al heeft gedaan, zal hij een negatief resultaat krijgen.

De (gestolen) regels:
Spoiler:
Fundamentals

1. Disputes with and private questions for me should be handled through PM or instant messaging. If you notice that I have made a simple mistake or if you have a simple question, please address them in the thread in bold.
2. Dead men tell no tales. Once you have died in the game, you are dead (unless, later, I tell you you're not). Dead players are not allowed to make any more posts in the thread for any reason whatsoever. No communication about this game is allowed with non-players or players who are dead, even if you yourself are dead.
3. Unless your role PM specifically allows you the power, you are not to communicate with anyone about this game outside of this game thread. This includes posting content outside of the game thread and linking to it in the game thread.
4. Editing your posts is not allowed.
5. I reserve the right to deny anyone from signing up/replacing.
6. Personally attacking another player is not allowed.
7. You are not allowed to quote any mod communication of any kind, real or fake. You must paraphrase all information you wish to claim. You are not allowed to post or refer to any images in your role PM, nor may you post metadata about mod PMs in an attempt to break the game (e.g., message ID in the URL, time of day the message was sent, etc.).
AANVULLING: Bij deze game zal het quoten en een paar woorden in je PM verandered ook worden bestraft. Gymmo-truc hierbij inbegrepen dus
8. Do not attempt to post generally unreadable or hidden text, as by changing the text color to match or resemble the page background. (Spoiler tags are allowed because they are easily noticeable. This rule is not meant to disallow breadcrumbing within the visible text of a message.)
9. You may not use ciphers, encryption, or similar techniques.

Voting and Lynching

1. Each Day, you may vote for a player to be lynched using a bold vote command. For example, [vote]Xonar[/vote]
2. To unvote, use the command unvote. You must unvote before voting another player.
3. If the deadline is reached without a majority lynch decided, the person with the most votes will be lynched. If two players have the same amount of votes, the player who had the most votes first will be lynched.
4. There is no posting in this thread during the Night phase.
5. The mod can NOT be lynched.

Activity and Deadline

1. You are required to post something substantial every 48 hours. If you fail to do so, you will be prodded. Bij 3 prods word je gemodkilled. When feasible, I will tell you if I'm considering replacing/modkilling you. If you will be inactive for an extended period of time, you must notify me in advance. Unexcused or particularly long absences may result in your replacement or modkill. (Please notify me by PM)
2. I do not expect to grant deadline extensions, barring extenuating circumstances. In the event I need to replace a player, I may extend the deadline to accommodate the new player. Certain game events may also result in a change of deadline.
3. Nights will generally last approximately 24 hours. If you have a Night action and do not wish to use it, please send me a PM to that effect, lest I have to wait until the deadline for naught.

Game-specific

* All of these rules are written on a dry erase board. In the event of a conflict between these rules and any game-specific rules or mod communication, the game-specific rules/mod communication take precedence.
* All roles are assigned entirely at random.
* In the event of a modkill, the Day will typically end if the player being killed is town-aligned and continue otherwise. Deadline extensions and exceptions to this rule may be made based on the state of the game and my personal judgment.
* This is an open setup.

Inschrijvingen
1. Kenny Independant survivor/Vanilla Townie
2. lavlis Independant survivor/Mafia Goon
3. The Paprika Killer
4. Jumpman
5. Shino
6. Nikenick Vanilla Townie
7. Henk
8. Gymmo Vanilla Townie
9. Bozo Independant survivor/Vanilla Townie
10. Flying Dutchman Town One-Shot-Vigilante
11. Nyr Town Psychologist
12. Chair Mafia Goon

Replacements
1.
2.

BELANGRIJK: Een dag eindigt precies op de aangegeven tijd. Alle votes daarna worden niet meegeteld. Als de mod de dag niet op tijd beëindigt, is het twilight en mag er in dit topic gepraat worden tot de mod de dag beëindigt.

Persoonlijke voorkeuren zijn niet in dit spel inbegrepen :ace:
«1345

Reacties

• september 2010 aangepast
    "Welkom, dames en heren, bij het grootste spektakel van de eeuw! We hebben de allergrootste artiesten kunnen regelen om een aantal dagen lang voor u op te treden. Als u nog even geduld hebt, zal het grote spektakel zich ontvou..."

Dat is alles wat de artiesten backstage konden horen toen ze samen naar hun green room toe liepen. Er werd wat heen en weer gegrapt over talent en moeders van mensen die ze online hebben leren kennen. De sfeer was opgelaten en afgezien van een struikelend kindsterretje, waren er geen problemen.

Toen een slanke popster de deur opendeed, zagen ze een vloer besmeurd met bloed en ingewanden. In de hoek zagen ze een ineengezakt hoopje vlees. Eén van de artiesten kwam wat dichterbij en schreeuwde het uit toen ze merkte dat ze het opengereten lichaam van Ke$ha zagen liggen.

De co-host van het evenement kwam aangerend en nam de artiesten mee naar een afgesloten ruimte op ze op de hoogte te brengen van wat ze net zagen.
    "Dames en heren, het spijt mij zeer dat u dat moest zien. Wat is gebeurd is niet volgens plan gegaan en we vermoeden dat dit moord was.
    We hebben een anonieme tip gekregen over een duistere zaak dit evenement. Het blijkt dat zich een groep heeft gevormd die zich afzet van jullie talentloze vorm van muziek. Dit doen zij door vermomd als artiesten naar dit concert te komen om op te treden, maar in de tussentijd ook de artiesten één voor één te vermoorden.

Wij hoopten dat we deze zaak konden oplossen voor het concert begon, maar er is geen schot in de zaak gekomen. Onze hoop was dat u ons wilde helpen op een nogal... onorthodoxe manier." De artiesten keken elkaar vreemd aan na dit verhaal en stemden er mee in.

De co-host nam hun mee naar een grote, afgesloten zaal. Hij gooide een pistool met twaalf kogels de ruimte in en zei: "Jullie kennen elkaar beter dan geen ander. U zal ten alle tijden in de gaten worden gehouden door ons. Moge de beste muzikanten zegevieren!

Ke$ha, de Town Slut is vermoord
    Tik Tok zei haar klok

De deadline staat op 5 September 20:00
    Met twaalf man is een meerderheid van 7 votes nodig voor een lynch.

PM's zijn verstuurd!
  • Leuke setup. Good luck iedereen.
  • Haha lekker voor kesha, heb haar muziek altijd sletterig gevonden. Succes allemaal!
  • Kesha is dood, geen reden meer om aan deze spelletje mee te doen. Ik ben tevreden :ace:
  • Ik zeg met zijn allen even Justinnetje Bieber dood doen en dit spelletje is gespeeld.
  • nu pas.

succes
  • Kesha is dood, geen reden meer om aan deze spelletje mee te doen. Ik ben tevreden :ace:

Gaat niet meer posten nee?
  • Gl iedereen.
  • good luck mensen!
  • Even iets anders. De deadline staat nog al op een kut datum als ik het ff mag zeggen 4 september is Kaos zoals mensen weten en veel mensen zullen er dan ook niet aanwezig zijn. Kan de datum verschoven worden naar zondag?
  • Ik ben het met Kenny eens. Ik ben vrijdag 3 september tot zondag 5 september weg voor Kaos. De deadline komt dus ook voor mij helemaal niet goed uit.
  • Ke$ha waarom!!!! :cry: :cry: :cry: :cry:

:ace:
  • Dames en heren, het spijt mij zeer dat u dat moest zien. Wat is gebeurd is niet volgens plan gegaan en we vermoeden dat dit moord was.

Haha, oh wow. Stating the obvious much?

Good luck & have fun all. <3

Ik ben overigens ook voor een datumchange.
  • [vote]Nikenick[/vote]

Als ik de setup zo bekijk kan de one-shot vigilante flink wat negatieve gevolgen hebben voor de town:
    - Als de hider zich verstopt achter de vigilante, sterft de hider.
    - Als de vigilante iemand neerschiet waarachter de hider zich verstopt, sterft alleen de hider.
    - Als de psychologist de vigilante onderzoekt vóór de kill, wordt de vigilante vrijwel gegarandeerd gelynchd.

Het lijkt me dus het beste dat de vigilante zijn kill vannacht gebruikt, en dat de town beslist wie het doelwit wordt. Op deze manier kan de hider in ieder geval de vigilante ontwijken (als de vigilante zijn kill al heeft gebruikt kan de hider veilig achter hem schuilen, en de hider zal niet schuilen achter het gekozen doelwit). Daarnaast zal ook een foutief schuldig voorkomen kunnen worden.

Ik zie het zo voor me: We beslissen eerst wie er vannacht het doelwit van de vigilante wordt, en daarna voten we voor de lynch van de dag. We hebben dan als het ware twee lynches.

Wat denken jullie van dit plan?

• Kenny schreef:
    Even iets anders. De deadline staat nog al op een kut datum als ik het ff mag zeggen 4 september is Kaos zoals mensen weten en veel mensen zullen er dan ook niet aanwezig zijn. Kan de datum verschoven worden naar zondag?
    In verband met Kaos zal ik deze keer de deadline 24 uur verlengen
  • Lijkt me een goed plan, Gymmo. We moeten de kans dat de hider dood gaat zo klein mogelijk maken, zodat de hider meer tips kan achterlaten over mogelijke goodies (mensen die niet kunnen killen).

Verder vind ik de vigilante geen superrol, ook niet later in het spel. Ik kan me best bedenken waarom hij handig zou zijn, maar dat weegt voor mij niet op tegen de nadelen die er aan vast zitten. Wat mij betreft dus voeren we Gymmo's plan uit, tenzij iemand wijst op een denkfout of iets dergelijks.

Tijd voor school.
  • Wat is er mis met vigilante die claimt?
  • Ik zie het plan nog niet helemaal zitten. Ik begrijp de intentie, maar wat heeft Town hier uiteindelijk aan? De Hider wordt gered, maar dit is iets dat ons alleen op korte termijn helpt.

We hebben namelijk de Hider Tracker nodig om er achter te komen achter wie de Hider zich heeft verstopt, of uiteraard de Hider zelf die zegt: "Jongens, ik verstop me achter Nikenick" (om maar een naam te noemen). In ieder geval móeten we de identiteit van 1 van de 2 weten voordat de Hider daadwerkelijk nuttig is.

Ik snap dat je er voor wil zorgen dat mafia niet Vigilante claimed en zo weg komt ookal heeft de Hider zich achter hem verstopt (en is daardoor gestorven). Maar het lijkt mij duidelijk dat scum met de nightkill ons alsnog makkelijk om de tuin kan leiden. Als de Hider zich verstopt achter Chair en Chair wordt getarget door scum, dan gaat Chair niet dood. In plaats daarvan denkt iedereen gelijk "Chair is scum" terwijl hij gewoon town kan zijn.

Op zich ben ik open voor het plan, maar ik zie de voordelen niet naast "het ontwijken van nadelen".
  • Is het 'ontwijken van nadelen' niet al een voordeel op zichzelf?

Hider is eigenlijk gewoon een townie, die elke avond op het randje van leven of dood staat. Wij moeten proberen hem zo lang mogelijk in leven te houden. Als je hem op de gok laat hiden is het gewoon gevaarlijk, redenen kun je zelf wel verzinnen, en tenzij jullie graag met een townie minder het eindspel in willen gaan, ik in ieder geval niet.

Daarnaast is het niet alleen een kwestie van een townie verliezen, de hider geeft ook veel informatie. Stel dat hij drie dagen lang hidet achter drie personen en dan die dag claimt en zegt waar hij heeft gehidet, dan heb je confirmed townies. Met wat geluk zijn dat er al twee (lunches en lynches meegerekend, ofcourse) en dan heb je een stuk kleiner speelveld. Zeg het me als ik een redeneerfout maak. Als hij dan ook nog eens hints dropt in de dagen dat hij leeft, heb je zelfs informatie als hij dood gaat om mee te werken, omdat je kan kijken in zijn vorige posts.

Dus TL;DR: Wat mij betreft moeten we proberen de hider zo lang mogelijk in leven te houden om de volgende redenen:
    1. Hider is een townie. Je wilt niet met een townie minder spelen, tenzij je wolf bent.
    2. Hider kan belangrijke informatie geven later in het spel.

That's all.
  • Ik ben voor Gymmo's plan. Ik dacht eerst nog dat het een beter alternatief was om alleen de vigilante te laten claimen zoals chair zei, maar na hard nadenken ben ik er achter gekomen dat dat niet werkt, al is het alleen maar omdat je de vigilante niet kan dwingen om te claimen.

Gymmo, jouw plan heeft ook wat nadelen:
    - Je hebt in deze fase van het spel 75% kans(9/12) dat je een townie vermoord, de kans is dus heel groot dat wij en een townie lynchen en de vigilante ook een townie vermoord. Met een nightkill erbij zitten we in het slechtste geval op 3 townies minder na 1 nacht.
    - Er is nu 33% kans dat wij iemand met een PR targeten, waardoor deze genoodzaakt is om te claimen om niet dood te gaan. Mafia weet dan wie een PR heeft en kan deze dus nightkillen.
    - Als de mafia het geluk heeft om de hider + hider tracker gelijk te nightkillen is alles voor niks geweest.

Dan zeg ik ook nog wel even de voordelen omdat het makkelijker is om het in 1 post te hebbben.

Voordelen:
    - We hebben voor minstens 1 dag een confirmed townie(vigilante)
    - De vigilante kan de lategame nu niet verneuken door een townie te vermoorden
    - De hider gaat niet dood als hij zich achter de vigilante verstopt
    - De psychologist krijgt geen positief resultaat als hij de vigilante onderzoekt
    - De hider levert in combinatie met de hider tracker elke dag een confirmed townie of een confirmed mafia op(tenzij er een godfather is, wat ook nog een mogelijkheid is).

Ik vind dat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen en daarom ben ik dus voor. Het is ook een beetje geluk hebben met wie er getarged wordt maar wie niet waagt, wie niet wint.

Oh en Bozo heeft als enige nog niet gepost.
  • - De hider gaat niet dood als hij zich achter de vigilante verstopt

Fout.

- De hider levert in combinatie met de hider tracker elke dag een confirmed townie of een confirmed mafia op(tenzij er een godfather is, wat ook nog een mogelijkheid is).

KANKER FOUT DIT IS EEN OPEN SETUP
  • -1 Hider - Mag zich 's nachts achter iemand verstoppen. Als hij zich achter iemand die kan killen verstopt, gaat hij dood. Als hij zich verstopt achter iemand die 's nachts doodgaat, gaat de Hider dood i.p.v. diegene.

Als de vigilante iemand heeft vermoord, heeft hij dan nog kill power? Nee, dus dan gaat de hider niet dood.

En dat tweede is een foutje, ja. lol. Maar dat is alleen maar nog positiever voor het idee van Gymmo.
  • Ik vind het een goed idee.

Om even fatsoenlijk de voordelen en nadelen weer te geven.

Voordeel:
    -De hider heeft het risico niet meer dood te aan door de vigilante.
    -De psychologist heeft 2 personen minder om te onderzoeken, zeer belangrijk aangezien zijn rol alleen de eerste 2-3 nachten nut heeft.
    -Bij gebrek aan een counterclaim is de vigilante gecleared. Het plan om de vigilante zijn power tijdens nacht 1 te laten gebruiken is namelijk failsafe.
    -Je hebt al in een vroeg stadium grote kans mafia te vinden met je powerroles, als je die niet al lyncht/killt, omdat er al snel minder spelers zijn.

Nadeel:
    -We verliezen de vigilante in onze lategame, ook al zou deze wellicht toch al doodgaan, de kracht is nog steeds erg waardevol.
    -Je moet na dag 1, de dag waarop je juist het minst weet, al 2 doelwitten kiezen.
    -De kans wordt al in een vroeg stadium groot dat de powerroles die je wel overhoudt doodgaan, ofwel door town, ofwel door een nightkill.

Veel meer dingen kun je echt niet zeggen, dan krijg je erg voorwaardelijke voorbeelden.
  • Een kleine aanmerking op mezelf: Het is wie weet zelfs nadelig als de hider scum vindt. Je weet wel een scum te vinden, maar je verliest ook een townie en de hider kan niemand meer clearen.
  • Kan de mod confirmen dat de hider inderdaad niet doodgaat als hij bij de vigilante hide nadat hij zijn oneshot kill heeft gedaan?

Ik kan me stiekem voorstellen dat dat namelijk vooralsnog gebeurt. Immers, vigilante zal zijn shot waarschijnlijk ook behouden als hij per ongeluk de hider omlegt vanwege diens effect. Laten we hier geen logica op proberen toe te passen.
  • september 2010 aangepast
    Als de vigilante zijn ene schot heeft gebruikt, heeft hij geen kill power meer.
    You do the math.
  • Oke we hebben een one shot vig en we willen hem laten claimen én een killtarget voor hem kiezen op D1?
    Ik zeg: niet doen.

ten eerste weten we op dag 1 te weinig om zoiets krachtigs als een kill te gebruiken.
    verder zou mafia tijdens N1 de vig kunnen targetten en dan wordt mogelijk alleen de vig gedood (dunno wat de volgorde is).
    Ik zeg dat we op D2 of 3 gezamenlijk een target uitzoeken, en de vig verder niet laten claimen, dan blijft hij veilig.
    De hider moet gewoon zijn hersens gebruiken en proberen niet achter de vig te gaan zitten voordat we de order hebben gegeven.
    De psychologist moet gewoon zijn resultaten met een korrel zout nemen tot we de kill hebben gemaakt, EN de vig kan altijd nog claimen nadat hij heeft gekilled want dan is hij gewoon een townie.
  • Ik denk dat er op dit moment genoeg steun is voor een vigilante claim. Ik stel voor dat deze dan ook nu gedaan wordt. Met al die lijstjes van voor- en nadelen schiet niemand iets op, dat is slechts een manier voor de mafia om actief te lijken zonder gevaarlijke uitspraken te hoeven doen. Het betoog van The Paprika Killer overtuigt mij ook niet:
    De hider moet gewoon zijn hersens gebruiken en proberen niet achter de vig te gaan zitten voordat we de order hebben gegeven.
    De psychologist moet gewoon zijn resultaten met een korrel zout nemen tot we de kill hebben gemaakt,

De hider kan niet weten wie de vigilante is zonder claim. Dat heeft niks te maken met 'je hersens gebruiken'. Aan een psycholoog met zout hebben we ook niks. Tegen de tijd dat de kill is gemaakt, is de mafia al onzichtbaar voor de psycholoog geworden (vergeet niet dat de psycholoog een onschuldig resultaat krijgt op iedereen die al een kill heeft gemaakt). Op deze manier worden de power roles verspild.
    Laten we dus verder geen tijd verspillen en claimen. Ik ben de one-shot vigilante niet.

Unvote [vote]Chair[/vote]
    Chair schreef:
    - De hider gaat niet dood als hij zich achter de vigilante verstopt
    Fout.

Chair interpreteert de regels vanuit een scum-perspectief. Verdacht.
  • Volgens die logica zou de psycholoog na Nacht 1 op iedereen een onschuldig krijgen minus de vig die nog niet heeft gekilled.

natuurlijk krijgt de psycholoog schuldig bij alle mafia. alleen tot de vig een kill heeft gemaakt krijgt hij ook schuldig op de vig, waar de vig na de kill gewoon een claim kan neerleggen zonder dat we mogelijk een PR verliezen.

En de Hider gaat alleen dood als hij achter mafia of de nog niet geschoten vig schuilt.
    Als de hider simpelweg zich niet verstopt tot de nacht na de vig kill gaat het daar ook niet fout
    als hij dan 's nachts dood gaat dan weet de hider tracker dat het target vig of scum is. de hider tracker kan dan claimen want zijn rol doet daarna niks meer, en dan hebben we een hele lijst met confirmed townies en scum.

Ik zie serieus het nut niet van een vig claim.
  • Really? Ik dacht toch echt dat ik gewoon aangaf dat Nick fout zat.
  • Ik wil even opheldering van de mod:

Als de phychologist een scum target die al heeft gekilled krijgt hij toch gewoon schuldig?
  • Volgens die logica zou de psycholoog na Nacht 1 op iedereen een onschuldig krijgen minus de vig die nog niet heeft gekilled.

natuurlijk krijgt de psycholoog schuldig bij alle mafia. alleen tot de vig een kill heeft gemaakt krijgt hij ook schuldig op de vig, waar de vig na de kill gewoon een claim kan neerleggen zonder dat we mogelijk een PR verliezen.
    Da Rules schreef:
    -1 Psychologist - Elke nacht kan hij iemand kiezen om te onderzoeken of diegene in staat is om te doden. Als iemand in staat is iemand te doden, maar het nog niet heeft gedaan, zal hij een positief resultaat krijgen. Als iemand niet kan doden, OF het wel kan en het ook al heeft gedaan, zal hij een negatief resultaat krijgen.

Elke nacht zal een ander mafialid de kill verrichten, dus de rol van de psycholoog is na twee nachten al uitgespeeld.
    En de Hider gaat alleen dood als hij achter mafia of de nog niet geschoten vig schuilt.
    Als de hider simpelweg zich niet verstopt tot de nacht na de vig kill gaat het daar ook niet fout
    als hij dan 's nachts dood gaat dan weet de hider tracker dat het target vig of scum is. de hider tracker kan dan claimen want zijn rol doet daarna niks meer, en dan hebben we een hele lijst met confirmed townies en scum.

Een Hider die zich niet verstopt is gewoon verspilling van een powerrol. Bovendien zijn we maar met zijn twaalven, deze game duurt niet zo lang. Een lijst van confirmed townies en scum zullen we nooit krijgen.
    Pas trouwens op: Als de Hider schuilt achter het doelwit van de Mafia, zal alleen de Hider sterven. De Hider Tracker krijgt dan een misleidend resultaat binnen.
    Chair schreef:
    Really? Ik dacht toch echt dat ik gewoon aangaf dat Nick fout zat.

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat jouw interpretatie van de regels afwijkt van de standaard. Overigens had Nikenick het juist.
  • Ik wil even opheldering van de mod:

Als de phychologist een scum target die al heeft gekilled krijgt hij toch gewoon schuldig?
    Als dit zo was had ik hem wel Cop genoemd.
    Een scum die al een kill heeft gemaakt en daarna wordt onderzocht zal een negatief resultaat opleveren (hetzelfde als een townie die niet kan killen.)
  • Oke, claim van de vig klinkt nu was logischer. Er blijft echter nog steeds het grootste bezwaar over.

hij kan (en zal, mafia is niet dom) op N1 doodgaan. En N1 is nou juist een nacht waarvoor we als town niet een goeie kill kunnen uitzoeken door gebrek aan info.
    Ik vind dus dat we de claim tot D2 moeten uitstellen.

er zit imo teveel willekeur in de genoemde voordelen.
    de kans dat de hider achter de vig gaat zitten is 1/12, evenals de kans dat de psychologist de vig op N1 onderzoekt.
    weegt dat op tegen het verliezen van de Vig voor hij kan killen of met veel minder info een kill op N1 gaat maken?
  • Nick had het op 1 punt juist, en op het andere niet. Mijn interpretatie week inderdaad af, ik ben zelf niet van mening dat mijn vrijheid een tekst op een bepaalde te interpreteren betekent dat ik scummy ben.
  • Ik ben het met tPK eens. Ik zie het brood er niet in, maar uiteindelijk moet de vig zelf weten wat hij doet. Dat Gymmo zegt "volgens mij is er genoeg steun" is wel lollig, net alsof het een democratisch besluit is.
  • @ The Paprika Killer
    Het probleem is dat er helemaal niet gegarandeerd is dat we tijdens Dag 2 een hoop informatie hebben. Uit de afgelopen paar games blijkt dat men tijdens Dag 2 nog bijna net zo onzeker is als tijdens Dag 1. We kunnen er echter wel voor zorgen dat de kill in ieder geval goed benut wordt door een anti-town speler te killen. Lurkers bijvoorbeeld lopen alleen maar in de weg en zullen nooit door de mafia worden gekilld. Laten we de kill dan gebruiken voor een lurker. Het voordeel hiervan is dat iedereen tijdens Dag 1 actief zal zijn (er zijn op dit moment aardig wat mensen inactief). Zorgt dit ervoor dat de Mafia makkelijk de kill kan ontwijken door actief te zijn? Dat wel, maar het zorgt er ook voor dat de Mafia gedwongen wordt mee te praten en dus niet in de menigte van lurkers kan blijven rondhangen zoals nu mogelijk is.
  • Ik ben het met tPK eens. Ik zie het brood er niet in, maar uiteindelijk moet de vig zelf weten wat hij doet.

Hoezo moet de vig zelf weten wat hij doet? Vind je niet dat de town moet proberen samen te werken in plaats van een 'ieder voor zich' strategie te hanteren?
    Dat Gymmo zegt "volgens mij is er genoeg steun" is wel lollig, net alsof het een democratisch besluit is.

Wat is er zo lollig aan?
  • De ironie, het is immers geen democratisch besluit. Hij legt het nog zo leuk uit.
  • Chair schreef:
    De ironie, het is immers geen democratisch besluit. Hij legt het nog zo leuk uit.

Vroeg ik het aan jou? Nee.
  • WTF, wil je nou serieus de enige extra kill die we hebben op een lurker gebruiken??

Verder gaat deze game beter dan ooit (kijk ons een game zonder RVS hebben hier), dus ik zie niet waarom we tegen het eind van dag 2 nog steeds weinig info zouden hebben.

Hier is mijn voorstel:
    als we genoeg steun hebben voor een extra kill, dan maken we die extra kill en de Vig hoeft niet te claimen.
    (dit laatste om te voorkokmen dat de kill van de mafia mogelijk voor die van de vig komt en we dus onze kill alsnog kwijt zijn.)
    de dag erna, als de vig niet gedood is door mafia, claimt en dan hebben we een confimred town speler. (CC van mafia geeft ons een gratis mafia kill dus zo dom zijn ze niet)
  • WTF, wil je nou serieus de enige extra kill die we hebben op een lurker gebruiken??

Ja, dit heb ik ook beargumenteerd. Als je het hier niet mee eens bent, kun je tegenargumenten inbrengen. Aan alleen een 'WTF' hebben we niks.
    Verder gaat deze game beter dan ooit (kijk ons een game zonder RVS hebben hier), dus ik zie niet waarom we tegen het eind van dag 2 nog steeds weinig info zouden hebben.

Pardon? Meer dan 24 uur zijn voorbij en het enige dat op tafel ligt is twee pagina's discussie over de setup. Praten over feitelijke strategieën is niet van waarde voor het scumhunten, daar hebben we meningen voor nodig. Daarom wil ik ook dat we deze discussie stoppen en met het schumhunten beginnen. Daarbij zie ik echt totaal niet in hoe je een game waarin 6 van de 12 spelers na meer dan 24 uur nog niets behalve good luck hebben gezegd 'beter dan ooit' kan vinden.
    Hier is mijn voorstel:
    als we genoeg steun hebben voor een extra kill, dan maken we die extra kill en de Vig hoeft niet te claimen.
    (dit laatste om te voorkokmen dat de kill van de mafia mogelijk voor die van de vig komt en we dus onze kill alsnog kwijt zijn.)
    de dag erna, als de vig niet gedood is door mafia, claimt en dan hebben we een confimred town speler. (CC van mafia geeft ons een gratis mafia kill dus zo dom zijn ze niet)

Opnieuw houd je er geen rekening mee dat dit spel eindig is. Met maar 12 spelers, lynches, mafiakills, de vigkill en een hider die zichzelf om kan leggen is het zeer waarschijnlijk dat we op Dag 3 al in Lylo zitten. Op dat moment wordt de vig gewoon gecounterclaimd.
    De vigkill gaat gewoon door als de mafia in dezelfde nacht de vig killen. Waarom pas je je strategie eigenlijk aan op een 'mogelijk' andere mechanic als je dit ook gewoon aan de mod kunt vragen?
  • Hoe weet jij dat ineens zo zeker dat de vig kill "gewoon" doorgaat? heb je ooit in een game gezeten met een vergelijkbare situatie?
    En ik heb het niet gevraagd omdat de mod meestal zijn mond houd over de nacht. maar omdat jij maar gewoon wat aanneemt gaan we voor duidelijkheid:

Guus: als een vig de scum die de kill maakt target of andersom om, gaat dan de kill van de getargette persoon door?

In reactie op de rest van je post:
    oké dan stoppen we deze "onzin" (wtf, de vig is onze enige wezenlijke PR, minus misschien de Psy), hoe stel je voor dat we gaan scumhunten?

En dan maar meteen een vraag: Waarom wil je de kill op een lurker gebruiken?
    (even voor de duidelijkheid, tenzij we echt bagger spelen is D3 ten hoogste MyLo, waarschijnlijk is het pas LyLo op D4)

• Guus: als een vig de scum die de kill maakt target of andersom om, gaat dan de kill van de getargette persoon door?
    Ik kan niks loslaten over hoe nachtelijke acties verlopen
  • ik ook ben het met gymmo eens dat de vig de kill moet maken. maar waarom moet het op dag 1? ik zeg timer met die sani op dag 2. vanaf daar kunnen we meer doen. maar buiten dat om. We moeten alsnog een lynchkandidaat hebben voor dag 1.

vote: rams

1035172513_6_7nHE_1.jpeg

te mannelijk dat het verboden moet worden.

btw gymmo waarom in het rood
  • Omdat we "vote" tags hebben lavlis, dat maakt het duidelijker voor de mod
  • [vote]lavlis[/vote]

'Rams' doet geeneens mee, heb je je werkelijk zo weinig in het spel verdiept?
  • Nikenick schreef:
    [vote]lavlis[/vote]

'Rams' doet geeneens mee, heb je je werkelijk zo weinig in het spel verdiept?

te slim voor woorden jij. kijk deze man direct serieus zijn dan. en nee zoveel heb ik me niet verdiept omdat het te lang duurde voordat het starte. maar nu weet ik gewoon dat het zo hoort aangezien jij ook in het rood vote. ik weet niet wat jij als weinig ziet. dus vertel mij maar.

over de kill van de vig. ik vind dat we ermee moeten wachten tot dag 2. we zitten alleen te kijken naar de set-up en kijken niet naar lynchkandidaten.wat als dit wat als dat. leuk en aardig ALS ER WAT ZOU GEBEUREN. maar sinds het toch bij praten blijft. wel goed dat we voor de verandering niet op lurkers letten. voor nu heb ik niet echt kandidaten voor ogen dus zal ik voten op..

Unvote:Rams
    Vote:Remen

neem dit ook eens serieus nick :ace:
Log In of Registreer om te reageren.