nieuwe ntsc tier list

September 2010 aangepast in Competitieve discussie
http://www.smashboards.com/showthread.php?t=286577
ben wel beetje eens met alles zon beetje
alleen negligible beetje lol

Reacties

• Negligible is gewoon duur woord voor "kankertrash tier"

Kweenie of Ness echt zo slecht is, boeit ook niet echt (sorry Exa). Voor de rest ben ik het er mee eens, ook fijn dat ze de 'mid tier' hebben opgesplitst

Ziet er goed uit dus
  • Smashboards doet het niet voor mij @_@
    Fox/Falco/Puff

HIGH
    Sheik
    Marth

UPPER
    Peach
    Falcon

MIDDLE
    Ice Climbers
    Samus/Ganon
    Doc Mario

LOW
    Mario/Pikachu
    Luigi/DK
    Link

BOTTOM
    Zelda
    Mewtwo
    Roy/Young Link
    Game and Watch

NEGLIGIBLE
    Yoshi/Pichu/Bowser/Ness/Kirby

GENGAR
    Gengar (Master Hand and other glitches)

Naast elkaar betekent dus "gelijkspel"
  • Thanks!

Ff kijken... van mij hadden Top, High en Upper wel in 1 tier gekund, ze zijn allemaal redelijk even. En ik vind Ness idd ook wel een beetje laag. Zelda misschien in Low?

Mja ik speel geen Melee competitief en ben er sowieso heel slecht in, dus neem me niet te serieus aub ;p.
  • Ik ben het in grote mate eens met de lijst en heb er enige invloed op gehad (zoals iedereen in de MBR), maar een lijst waarin zo vaak "gelijkspel" voor komt is niet echt interessant. Uiteindelijk is hij ook niet traditioneel tot stand gekomen, HBox heeft simpelweg een eigen lijst gemaakt en wat input verwerkt. Waarschijnlijk komt de huidige sneue vorm van de MBR ook niet tot iets beters, aangezien er een totaal gebrek aan leiderschap is en niemand het eens is over een systeem (alsof dat moeilijk is >_>). Het is zonde, want veel mensen (inclusief Amsah en M2K) hebben een duidelijker gearticuleerde mening dan dit. Mogelijk komt er nog wat nuance in, maar ik reken nergens meer op.

Amsah en ik kwamen overigens los van elkaar tot identieke tier lists wat de top characters betreft, alleen had hij meer gaps en is gestopt na Doc/Ganondorf/Samus (het eerste punt waar onze lijsten verschilden).

Mijn lijst:

S: Fox, Jigglypuff, Falco
    A: Sheik, Marth, Peach
    B: Captain Falcon, Ice Climbers
    C: Samus, Dr. Mario, Ganondorf
    D: Luigi, Pikachu, Donkey Kong, Mario
    E: Link, Young Link, Roy
    F: Yoshi, Zelda, Mr. Game & Watch, Mewtwo, Ness, Bowser
    G: Pichu, Kirby

Notes:
    -NTSC wordt aangenomen, ik zou Yoshi in E hebben voor PAL.
    -Falco zou misschien z'n eigen tier moeten hebben (Amsah had dat ook), maar ik ben nog enigszins voor elegantie gegaan.
  • wtf, zelda heeft 9 chars onder zich?

Over de top valt niet zo heel veel te zeggen. Alhoewel ik puff wel op 1 had gezet. Daarna fox, en dan zeker een gap tot falco.
  • September 2010 aangepast
    Wat betreft Fox is het een disconnect tussen theorie en praktijk. Velen zijn van mening dat Fox het hoort te winnen en sowieso geen matchup slechter heeft dan even (net als Jiggs trouwens), maar alle Fox mains falen tegen HBox en Armada. Fox is theoretisch nog steeds beter dan wat eruit gehaald wordt en Jigglypuff wint elk toernooi, dus op zich zou ze wel #1 kunnen zijn.

Geen sterke meningen over low tier poep, er zijn wel paar mensen die redelijk doen met Zelda voor zover dat kan (AKA soms iemand verslaan die de matchup niet kent of een sneue Falco gimpen :3).
  • alle fox mains falen ook tegen mango's falco en tegen m2k's marth, dus dat zijn al 4 match ups die nooit worden gewonnen door fox op het hoogste niveau :P
  • Maar die matchups worden tenminste nog als enigszins even beschouwd, terwijl de heren theoretici menen dat Jiggs en Peach er snoeihard uit gecampt kunnen worden. ;p Mango speelt overigens ook een goede Fox en heeft volgens mij wel eens HBox ermee verslagen in een toernooi, maar zijn resultaten zijn enigszins te verwaarlozen omdat het zo'n outlier is (al maakt zelfs hij Mario niet compleet viable). M2K is ook de enige Marth die consistent *iets* wint en hij speelt (met Fox vooral) nog close matches tegen HBox en Armada. Nog vrij indrukwekkend voor iemand die de hele dag Brawl speelt.
    Hoe is Sheik niet top tier in NTSC, doe mij enlightenen.
    Als Amsah amerikaans was geweest zat ie opeens wel in top tier?
    Of heeft de US gewoon niet zulke goede Sheik spelers dat het lijkt dat ze niet top tier is?

Edit: Ik zou in PAL Falcon naast Peach zetten, just for the sake of gentlemen.
  • Mizar schreef:
    Hoe is Sheik niet top tier in NTSC, doe mij enlightenen.
    Als Amsah amerikaans was geweest zat ie opeens wel in top tier?
    Of heeft de US gewoon niet zulke goede Sheik spelers dat het lijkt dat ze niet top tier is?

Edit: Ik zou in PAL Falcon naast Peach zetten, just for the sake of gentlemen.

Deze lijst van Hbox is ook gebaseerd op toernooi resultaten, dus waarschijnlijk eindigen die sheiks daar over het gemiddelde lager dan de foxjes falcos en puffs. Als Ams en Adam in Amerika woonde was sheik sowiezo top tier ^^
    Wie zijn de beste sheik spelers daar , Tope en Kirbyhaze?
    M2k ook natuurlijk maar hij counterpicked je alleen maar met sheik als je falcon of marth kiest = (
    Wanneer gaat de beste falcon van friesland weer eens naar de SmashArk in grunn? `Doe geen money johns zeggen ` =(
    Nu kan je Orion kapot maken in melee,hij wilt leren, doe komen ^^

Owja ik zit nu beetje te lezen wat ze te zeggen hebben over die lijst en Mango beweert dat puff niet in top 3 hoort en dat mensen niet weten hoe je daar tegen moet spelen. Hij kiest wel zelf puff tegen hbox enzo en zegt dat die dat doet omdat je je dan minder hoeft in te spannen dan bijv fox te kiezen.
    Hoort puff in top 3??
    Owja en als er nu een PAL lijst komt zal puff hoger moeten staan omdat fox hier `slechter` is , alleen hebben we hier geen goeie puffs?
    behalve Biscuit die mij sloopt maar vervolgens niet mee doet in singles =(

Grote bs post van mij is bs :P
  • Marc schreef:
    Velen zijn van mening dat Fox het hoort te winnen en sowieso geen matchup slechter heeft dan even (net als Jiggs trouwens), maar alle Fox mains falen tegen HBox en Armada.
    Colbol schijnt het wel goed te doen tegen HBox, maar wellicht is dat omdat ze volgens mij vaak samen spelen.
    Marc schreef:
    Mango speelt overigens ook een goede Fox en heeft volgens mij wel eens HBox ermee verslagen in een toernooi, maar zijn resultaten zijn enigszins te verwaarlozen omdat het zo'n outlier is (al maakt zelfs hij Mario niet compleet viable).
    Na Apex had Mango een moneymatch gedaan tegen HBox. Met zijn Fox dus tegen HBox's Jiggs. Mango won met gemak...
    Hij won ook al met Mario, maar dat vind ik eigenlijk niet eens zo gek (hoewel het te makkelijk ging natuurlijk). Mario en Doc zijn allebei relatief goed tegen floaties.

Toen Amsah naar Pound ging verloor hij van Lucky en HBox in de bracket. Vooral tegen HBox was het duidelijk dat Sheik gewoon echt een waardeloze matchup heeft tegen Jiggs en zo'n slechte matchup hebben Fox, Jiggs en Falco tegen niemand. Houd er ook rekening mee dat Sheik in die versie niet echt beter is tegen spacies en Jiggs dan hier, je kunt alleen elke match downthrow abusen als je Plank heet en alle low tiers in je eigen poule zet. De matchup tegen Peach is de enige die veel beter is in NTSC die nog boeit eigenlijk.

Mango trollt en spamt alleen maar op Smashboards en is al tijden geleden geband. Hij zit nu wel eens op de account van anderen, maar ik zou eigenlijk nooit iets serieus nemen wat hij zegt. Hoe is Jiggs geen top 3 als ze elke event wint en geen slechte matchup heeft? Dat ze geen #1 is kan ik me op basis van die theorycraft nog voorstellen, maar ik zou geen drie characters boven haar kunnen plaatsen.
  • Peach en Pikachu mogen wat mij betreft best wat hoger. Verder staan Falco, Fox en Jiggs in de praktijk niet zo dicht bij elkaar... Het is Steen papier schaar... Alleen is Jigglypuff stiekem een tank.
  • Hoe is het RPS? :S

Fox en Falco even onderling, Fox en Jiggs ook, Falco en Jiggs voordeel voor Jiggs.
  • Weinig verrassingen in mijn optiek. Ik snap alleen niet waarom Zelda in bottom zit, aangezien Cosmo best wel goed met haar plaatst. :ace:
  • Marc schreef:
    Hoe is het RPS? :S

Fox en Falco even onderling, Fox en Jiggs ook, Falco en Jiggs voordeel voor Jiggs.

Ik vind Fox Jiggs niet gelijk
    Daarom
  • (PAL)
    fox = falco
    fox = jiggs
    falco = jiggs

sup
  • April 2011 aangepast
    Here's the technique for 100% hands-free operation (classic "pure" oral sex on a man - none of that cheating with a handjob crap):

First, you must learn to deepthroat at will. This by itself is beyond the capabilities of most females (and many males) - even ones who like to claim they are "good at giving head," but it is an essential foundation and the first real step to achieving world-class skill. It is not just enough to be able to cram the erect penis down your throat; rather, you need to be able to suppress your gag reflex sufficiently in order to slide it smoothly down your throat (forcing it a bit if need be, but not overmuch), keep your teeth away from the shaft, and hold it there for as long as necessary, while continuing to breathe through your nose. Doing this requires consistent focus and practice. You can practice using dildos or, if you have a well-endowed partner with strong staying power, a live specimen. Start with a member of moderate length and practice until you can handle one of considerably larger-than-average size. Men's penises come in a variety of length, girth, and curvatures. One day, when you meet the stallion you like, I guarantee you will want to be capable of doing this for him (else he may leave you for another who can), and preparation and training is the only way to ensure that you'll be ready for that special man.

Once you have established a foundation of smooth, gagless deepthroating that you can maintain at will, you are ready to add the stimulation. The key idea is to deepthroat your partner completely, and then use all available musculature to simulate the best features of the female vagina and anus. This includes throat, tongue, and lips:

Throat: Your earlier, initial insertions should have resulted in considerable salivation and other mucousal lubrication having made its way down your throat, thus coating the penis. This should allow you to massage the penis with your throat via repeated swallowing motions. Again, being able to do this depends on your having trained away your gag reflex, as you will essentially be repeatedly triggering it.
    Tongue: Lay the entire length of your tongue against the underside of the penis, and then extend it outward as far as possible. If you are in an upright position (i.e. not in a 69 position), you should be able to extend it enough to press against the front of the man's scrotum. If you are blessed with a wider tongue, feel free to curl it up at the edges to wrap further around the penis. Proceed to make the extending and contracting motions with your tongue that you naturally do while swallowing. This will stimulate the entire remaining length of the penis with the rough surface of your tongue. Together with the swallowing action of your throat, this will result in a full-member sucking/massage sensation that fully envelopes his penis like a vagina but with much more stimulation.
    Lips: While you are swallowing with your throat and tongue, wrap your lips securely (while keeping your teeth out of the way) around the base of his shaft and use them to actively "kiss" him, as though you are trying to pull him further into you. This simulates the tight "sucking" sensation of the outer anal sphincter during anal sex, while your tongue (which should still be repeatedly extending outwards) adds an extra sensory dimension not felt with vaginal or anal penetration.

Now that you've established what all the parts are doing, you can optionally add the thrusting. The friction from thrusting in your throat will also serve to churn up additional saliva and mucous, helping you to maintain lubrication in your throat for the swallowing actions. The depth and rhythm of the thrusting will depend on the preferences of your partner, as well as the stage of the blowjob. Some men simply like to be held deep inside your throat while you suck-massage an orgasm out of them, others appreciate some thrusting, with the throat-tongue-lips action done in sync to the thrusts. As well, it will also depend on the individual whether you should speed up or slow down as the climax approaches. It should take only a little bit of experimentation to find out what your man prefers, and once you have taken him completely inside and he sees how "receptive" your throat is, he will probably begin thrusting of his own accord.

Lastly, what do you do with your hands? It's cheating to use your hands as a "tunnel-extender" or to basically handjob him - the worst kind of fake blowjob expertise is the woman who only holds the head of a penis in her mouth, flicking her tongue against the underside while giving the man a pathetic handjob. What you really do with your hands, of course, is either masturbate - if you feel like you can do so without it interfering with your technique - or stick a finger or two in his ass and massage his prostate. If he's too insecure for this last bit, he doesn't deserve you.

Pro-tip: as he climaxes and immediately afterwards, you don't necessarily need to let up or even stop. This is a good technique for ensuring that you drain him completely, and you can even continue suck-massaging his penis in-situ while he softens and, after a few minutes, eventually cause him to re-harden for another round.

All of this takes quite a bit of practice but once you master it, your man will never have another lover who can match you.
  • Ik haal er iig geen A > B > C > A uit. >_>
  • Marc schreef:
    Ik haal er iig geen A > B > C > A uit. >_>
    dat is omdat jiggs broken is. Net als vuur bij rps
  • Maar als he-man een schaar heeft knipt hij gewoon door vuur heen, net als hij doet met zijn vuisten.

punch_fire.jpg
  • Yuki schreef:
    Marc schreef:
    Ik haal er iig geen A > B > C > A uit. >_>
    dat is omdat jiggs broken is. Net als vuur bij rps
    big_3952361.gif

Werd tijd dat Jiggs in Top werd gezet en Mario DK Luigi nou legit voor low tier tourneys is wel humor.
    Fox is toch een stuk beter in NTSC? Snap eigenlijk dan niet dat hij daar niet overduidelijk de nr1 is.
    Mijn lijst:

S: Fox, Falco, Puff
    A: Sheik, Marth, Peach
    B: Captain Falcon, Ice Climbers
    C: Samus, Dr. Mario, Pikachu
    D: Ganondorf, Luigi, Mario
    E: Donkey Kong, Link
    F: Roy, Yoshi, Zelda, Mr. Game & Watch, Mewtwo, Bowser, Ness, Young Link
    G: Pichu, Kirby

Ik weet niet zo goed hoe ik die low tiers moet invullen. Vind ze allemaal wel even goed. Maar komt ook omdat ik niet zelf tegen veel low tiers speel.
    Omdat een betere upsmash geen zin heeft als je hem toch niet kunt raken (aka tegen jiggs).

En dsmash van fox is nog steeds redelijk waardeloos.
  • Maar hij is ook nog zwaarder en heeft een langere recovery. Het boeit niet echt omdat ie hier ook al #1 is, maar het is wel degelijk waar dat Amerikanen hem niet volledig op waarde schatten.
Log In of Registreer om te reageren.