Smash NL Foto's - Waar en waarom?

September 2010 aangepast in SmashNL
Sup all,

Toen Choco een paar weken geleden overleed ben ik door al mijn foto's/vids librarys heen gegaan om de belangrijkste momenten te vinden. Dit was een hele zoektocht en sommige vond ik sommige niet

Dit deed me realiseren dat dit soort herinneringen me erg dierbaar zijn. En niet alleen mij. Dat je na een paar jaar verder je bepaalde foto's opeens wel heel erg graag terug zou willen zien. En wat als je ze dan kwijt bent?

De kans dat informatie verloren raakt is nou eenmaal aanwezig. Hardeschijven kunnen dood gaan. Backups worden vergeten etc. Of foto's zijn gedeeld over een website die na een bepaalde tijd de bestanden weer weg haald en daar had je niet op gerekent.

Daarom ben ik nu begonnen met foto's op facebook te uploaden. Over dit netwerk wordt toch het meeste gedeeld geloof ik. Ik heb ze echter nu op mijn eigen profiel staan. Dat lijkt me niet zo handig.

Daarom stel ik voor om eens goed te kijken waar we onze foto's willen bewaren en gelijk een stuk overzichtelijker te maken welke foto's er zijn.

Er zijn een paar mogelijkheden:
Flickr, Picasa, Facebook pages etc.
Ze hebben allemaal hun voor en nadelen. Ik zelf denk dat Facebook Pages misschien de beste keus zijn. Een Smash-NL page met alle foto's die gedeeld mogen worden bijvoorbeeld en links naar de vids threads op smashboards.

Advertising wise heeft het ook voordelen. Je kan ff roepen dat SNL/KOAS 2 er aan komt en iedereen die de pagina leuk vind krijgt dit bericht. Er zitten meer mensen op facebook dan op smash NL. Misschien breid het de community dus wel uit.

Ik heb nog geen pagina gemaakt want ik wil eerst even wat meningen peilen hier over. Dus barst los ^^.

Ik denk bijvoorbeeld zelf dat het misschien beter door de admin van Smash-NL beheerd kan worden. Thoughts?

Hier onder een link naar uitleg waar je rekening mee moet houden als je een page maakt: http://www.squidoo.com/facebookpage

Reacties

• September 2010 aangepast
    Goed idee, kan ik alle foto's die ik heb er op zetten. (Y) Thumbs up.

Facebook lijkt me geschikt.
  • moet je een facebook account hebben om die foto's dan te bekijken? want daar heb ik dus bijvoorbeeld geen zin in.

Verder een top idee.
  • Volgens mij kan de creator van dat Facebook account aangeven hoeveel ie al laat zien aan mensen die danwel geen Facebook hebben danwel het nog niet "Like".
  • Nee je hebt geen account nodig om hem te bekijken. Ga bijvoorbeeld naar deze pagina. http://www.facebook.com/pages/Demanufacturer/137216926319711?ref=ts
    Je zou als het goed is bij alles moeten kunnen van hem. Je hebt het wel nodig voor uploaden ofcourse.

Thimo heeft gelijk dat je dat kan aangeven. Maar ik wil er vooral van af dat ik het op mijn naam deel.
  • kan ik inderdaad zien (yay)

zijn er ook nog datalimieten op facebook?
  • Daar ben ik dus ook benieuwd naar. Ik ben ze nog niet tegen gekomen.
  • SmashNL heeft al tijden een Picasa account (staat op de frontpage gewoon). Facebook is waarschijnlijk de beste optie, aangezien veel mensen het hebben en hele volksstammen er al albums vol neerplempen.
  • alleen facebook kwaliteit is nou niet bepaald om naar huis te schrijven, wordt gewoon geschaald naar een kutresolutie
  • Die picasa link had ik niet gespot.

Ivo: Je hebt een punt. Maar volgens mij neemt de community kwaliteit niet zo nauw.
  • Ik gebruik zelf altijd Hyves voor massaopslag van foto's. Enige reden dat ik überhaupt een account heb, for that matter.

http://olafifzaren.hyves.nl/album/49383364/Smash_G/HHlfcPG1/

Makkelijk te linken, niet laggy en makkelijk te browsen, ik zie geen nadelen.
  • Hyves heeft een upload limiet as far as I'm concerned. Niet dat dat zo snel een probleem wordt, maar goed, just in case.
  • SmashNL facebook lijkt mij een goed idee. Facebook is nu vrij populair en als je geen account nodig hebt om de foto's te bekijken maakt het ook niet uit
  • Hard plan, alleen moet er dan wel vaker foto's gemaakt worden bij toernooitjes en smashfests. Dit gebeurt naar mijn mening nog te weinig. :ace:
  • Shino schreef:
    Hard plan, alleen moet er dan wel vaker foto's gemaakt worden bij toernooitjes en smashfests. Dit gebeurt naar mijn mening nog te weinig. :ace:
    aandachtshoertje
    jij wilt gewoon op de foto met Faab jij.
  • Yuki schreef:
    Shino schreef:
    Hard plan, alleen moet er dan wel vaker foto's gemaakt worden bij toernooitjes en smashfests. Dit gebeurt naar mijn mening nog te weinig. :ace:
    aandachtshoertje
    jij wilt gewoon op de foto met Faab jij.
    Shit, je hebt mij door :ace:
Log In of Registreer om te reageren.