Official BBR Tier List v5

-T-
September 2010 aangepast in Competitieve discussie
Omdat het kan

http://www.smashboards.com/showthread.php?t=287382

Daar is ie.

Fox +5
Bowser -5
Pit -5
Wario +2
Top 4 hetzelfde gebleven
Ike en Ness geen LT meer, "beste" LT nu Yoshi
en dedede weer naast g&w :P
En toevoeging van Zelda/Sheik als 1 character

Discuss away
«1

Reacties

• Er komt te vaak een tier list voor brawl.
  • Eindelijk Fox eens een keer goed omhoog dat mocht wel eens
  • aaight ganon heeft zijn eigen tier nu. de G van Ganon
  • ssj5goten schreef:
    Eindelijk Fox eens een keer goed omhoog dat mocht wel eens

Nee
  • Ik ben het persoonlijk niet helemaal eens met de lijst, maar vrijwel iedereen heeft iets om over te nitpicken. Vooral voor de 2e plek konden mensen het niet echt eens worden, waardoor Snake/Diddy/Falco vrijwel inwisselbaar zijn en statistisch gezien zelfs een eigen tier hadden kunnen hebben t.o.v. de rest van A tier.

Los van de volgorde en in een enkel geval de letter ben ik het volledig eens met de characters die in Top/High/Mid/Low beland zijn. Het blijft opvallend dat 75% van de cast mid tier of hoger en dus (enigszins) viable is. De stijgingen en drops lijken me verder ook goed te rechtvaardigen.

Guus, twee keer per jaar. Zal op den duur wel één keer per jaar worden.
  • waarom dk -2 echt kk dom
  • waarom dk -2 echt kk dom
    hijs in totaal nu 10 plekken omlaag? stond eerst op 10 geloof ik :S
    arme aap
  • WILL IS PRO WAJOOOO

2 stockt atomsk 2x met dk xD
  • Will is kanker pro ja.
    Gewoon 4de geworden met DK!
    1: Ally
    2: Anti
    3: ADHD
    4: Will
    5: Atomsk

Maarja dit laat dus goed zien dat Mid/High ook enigszins viable is ;D
    7de plek op dit toernooi was ook een fox
  • Nikenick schreef:
    Will is kanker pro ja.
    Gewoon 4de geworden met DK!
    1: Ally
    2: Anti
    3: ADHD
    4: Will
    5: Atomsk

Maarja dit laat dus goed zien dat Mid/High ook enigszins viable is ;D
    7de plek op dit toernooi was ook een fox

Dit laat eerder zien dat spelers die low/mid tiers spelen meer uit hun character halen en dat matchups nog niet allemaal bekend zijn.
  • jullie snappen niet DK is gewoon high :S
  • De tier list gaat er bovendien van uit dat matchup specifieke exploits maximaal toegestaan zijn, met onze regels zouden DK en Ness allebei (iets) hoger uit komen waarschijnlijk. Ik zie overigens geen aanleiding om DK de tier waarin hij zit (de eerste na High) volledig te laten ontstijgen, daar zijn z'n toernooiprestaties en matchups (nog) te inconsistent voor.
  • Ganon tier is tourwens erg raar, zoveel slechter is hij nou ook niet.
    Maar Ganons MU's zijn zo inkonstant, omdat ze bijna allemaal van 65-35 naar 95-5 gaan.. Kijk naar dit thread bijvoorbeeld:
    http://www.smashboards.com/showthread.php?t=285962
    Zit verschrikkelijk veel verschil overal in. Daarnaast doet bijna geen enkel Board de Ganon Matchup, want het is "lol ganon, laten we weer een nuttige Mu gaan bespreken aka MK". De tierlist hangt vrij veel van MU's af dus daar is al weer een probleem. Als je tourney results vergelijkt doet Ganon het een stuk beter dan andere Chars, en met Verm die bewijst dat Ganon echt wel wat kan vind ik zijn eigen tier niet echt nodig.
    Al vind ik zijn eigen naam voor zijn tier best wel awesome.
  • De G tier jajajaja
    (is dat laatste eigenlijk spaans ofzo of wat XD)
  • In Spanje spreek je de j als een h uit.

jajajajajaja
  • Doomfire schreef:
    Ganon tier is tourwens erg raar, zoveel slechter is hij nou ook niet.
    Maar Ganons MU's zijn zo inkonstant, omdat ze bijna allemaal van 65-35 naar 95-5 gaan.. Kijk naar dit thread bijvoorbeeld:
    http://www.smashboards.com/showthread.php?t=285962
    Zit verschrikkelijk veel verschil overal in. Daarnaast doet bijna geen enkel Board de Ganon Matchup, want het is "lol ganon, laten we weer een nuttige Mu gaan bespreken aka MK". De tierlist hangt vrij veel van MU's af dus daar is al weer een probleem. Als je tourney results vergelijkt doet Ganon het een stuk beter dan andere Chars, en met Verm die bewijst dat Ganon echt wel wat kan vind ik zijn eigen tier niet echt nodig.
    Al vind ik zijn eigen naam voor zijn tier best wel awesome.

lol de match-up nummers voor Ganondorf zijn echt een joke. altijd al geweest, echt.

Maar hij is nog steeds het slechtst
  • Hij is door vrijwel iedereen als laatste gestemd, terwijl er bij de rest nog wat verschil in zat. Het enige dat voor Ganondorf pleit is dat je nog enige beloning voor reads krijgt door z'n kracht, maar ik vraag me af of hij een matchup heeft die niet in z'n nadeel is. Overigens is de matchup chart van de character board niet meegenomen in de discussie.
  • Marc schreef:
    maar ik vraag me af of hij een matchup heeft die niet in z'n nadeel is.

Ganon ditto's.. :ace:
  • Sommige vinden het me Boser even..
    Vind ik ook niet maar meh =/
  • Zijn er daadwerkelijk mensen die Sheilda spelen? Ik heb de uitleg gelezen maar als er niemand is die op die/een manier met de combinatie Zelda/Sheik speelt, lijkt me er ook niet echt een nood voor om Sheilda als char in de lijst te zetten.
    Of proberen jullie Sheilda zo onder de man te brengen?
  • haha, Ganon's beste matchup is een ditto, MK's slechtste matchup is een ditto, go figure :ace:
  • dedede verliest van zijn beste matchup.
  • DK :_0_:
  • Zelda :_0_:
  • Slash schreef:
    Zijn er daadwerkelijk mensen die Sheilda spelen? Ik heb de uitleg gelezen maar als er niemand is die op die/een manier met de combinatie Zelda/Sheik speelt, lijkt me er ook niet echt een nood voor om Sheilda als char in de lijst te zetten.
    Of proberen jullie Sheilda zo onder de man te brengen?

Het is sinds de Melee dagen al een issue of deze unieke combinatie (je kunt immers altijd beide kanten op zonder dat je gedwongen bent tot een keuze) meegeteld moet worden. Voor mij had het niet zo nodig gehoeven, maar ik kan er in Brawl nog wel de merit in zien om heel incidenteel beide characters in een match te gebruiken. Feit blijft overigens dat wisselen vaak een te riskante optie is (laadtijden lol) en de combinatie zou ook nooit Sheik alleen veel mogen ontstijgen, omdat Zelda zuigt.
  • als zelda en sheik zowel apart als samen staan, waarom dan niet ook bij pokémon trainer :?:
  • Aight laten we gewoon niet de redenering ervoor lezen in de OP op smashboards, maar ipv daarvan op SmashNL vragen.
  • Wat Guus wil zeggen is dat het niet mogelijk is om zonder beperking met maar 1 Pokemon te spelen, terwijl dat bij Sheik/Zelda wel zo is.
  • Dat is niet wat ik wilde zeggen, Olaf.
    Typische slimdoenerij om weer voor een ander te willen spreken.
  • September 2010 aangepast
    Bij PT ben je door het verliezen van een stock of de fatigue gedwongen om te wisselen op een gegeven moment en dat bovendien in een vaste volgorde. Met andere woorden, je kunt geen van de drie exclusief mainen. Dit is jammer, want Squirtle zou makkelijk high tier kunnen zijn in z'n eentje.
  • Echter, er zijn inmiddels genoeg gehackte Wii's dat het meer dan mogelijk is om de Pokémon apart te spelen, maar dit is gewoon iets dat niet mag, of misschien wel totaal niet besproken is. Weet iemand of er hierover een bepaald standpunt is van de BBR? Neem aan dat het gewoon zoiets is als "nee mag niet", maar beargumenteren heeft nooit iemand pijn gedaan (butthurt zijn daargelaten).

(kan ik net zo slim praten als olaf?)
  • Zo slim praat ik niet, mensen doen alleen maar alsof.

Ik gok dat zo'n idee gewoon niet praktisch is. Het is allereerst niet realistisch om alle wii's op een tournament te hacken, en het idee om dat toch te doen zal zo worden ontvangen:
    Blablabla constructivist scum blablabla
    Inui schreef:
    Blabla, no not ever blabla
    rPSI schreef:
    Blabla, ridiculous blabla
    Overswarm schreef:
    Ban MK
    Pierce7d schreef:
    I am an exceptional tactician
    Mew2king schreef:
    diddy is the best character in this game

Votecount: 3 voor, 64 tegen, get raped
  • Wauw, jij bent echt goed in quotes gebruiken om je argument kracht bij te zetten.

Buiten het feit dat ze niet elk zelfstandig kunnen worden gebruikt in een toernooi setting, wordt er in de BBR ook besproken hoe ze zouden spelen/plaatsen als het wel werd gedaan?
  • De hack is wel besproken, maar het is inderdaad niet realistisch om hacks standaard te laten zijn. Daarnaast is het simpelweg een arbitraire ingreep in de character.

TPK: Bij discussie over PT worden de drie characters vaak wel apart besproken, maar er wordt niet echt ingegaan op hoe ze het apart zouden doen, omdat ze simpelweg niet apart zijn en er dus geen concrete toernooiresultaten zijn ter ondersteuning van zo'n discussie.
  • Chair schreef:
    Zo slim praat ik niet, mensen doen alleen maar alsof.

Ik ging stuk bij die quotes eerlijk.
  • I am an exceptional tactician LOL
  • RogRog
    September 2010 aangepast
    Sheilda: Onzin, weg ermee :) echt niemand speelt die combo. Niemand speelt Sheik om mee te beginnen.
    Zelda: mah cuteh, ik vind nog steeds dat ze bottom van Mid tier zou kunnen worden.
    Pokemon Trainer: Mag hoger. Switchen is niet het probleem met PT, fatigue is. Als je lang met je squirtle switcht om erachter te komen dat ie inimddels fatigue x2 heeft, heeft ie minimale damage, minimale knockback waardoor ze normale killmoves niet killen en zodra je dat toch probeert worden ze nog weer slechter i.v.m refreshen van de moves. Dit geldt natuurlijk ook voor de andere 2, maar die hebben daar minder moeite mee.

Bowser: Moest droppen, maar niet 5 plaatsen.

Ike: Komt dit vanwege San? of door bthrow -> Dashcombo?
  • San, Mr Doom, Ryo, Rydle.
  • Rydle placet niet met Ike, alleen met MK.
  • Xonar schreef:
    San, Mr Doom, Ryo, Rydle.
    RedX ook.
  • Een idee voor volgende toernooi dat PT gewoon met die codes dat als je doodgaat je weer gewoon dezelfde pokemon bent.
    Gewoon een idee zou wel chill zijn ook al main ik geen een pokemon.
  • Is, zoals eerder gezegd, onpraktisch, nee dus.
  • Hoezo onpraktisch?
  • Acenea schreef:
    Hoezo onpraktisch?

Je bent christelijk, dus is discriminatie.
  • Jumpman schreef:
    Acenea schreef:
    Hoezo onpraktisch?

Je bent christelijk, dus is discriminatie.
    Oh ja da maakt het helemaal duidelijk.
    En m'n ma is christelijk ik heb een hekel om naar de kerk te gaan.
  • Kijk op de vorige pagina Ace, daar staat een uitleg.
  • het gaat met de dag vooruit met de brawl peeps
  • Ooit, op een dag, zal hij het leren.
  • Acenea schreef:
    Een idee voor volgende toernooi dat PT gewoon met die codes dat als je doodgaat je weer gewoon dezelfde pokemon bent.
    Gewoon een idee zou wel chill zijn ook al main ik geen een pokemon.

Nee, tis niet chil :) geen fatigue dat is chil, maarja das vals spelen.
Log In of Registreer om te reageren.