Algemeen Voetbal topic :ace:

May 2014 aangepast in Off-topic
Grapje ;)
lollls.jpg

:ace:
De beste club van Nederland
  1. De beste club van Nederland23 stemmen
    1. Feyenoord
        8.70%
    2. Ajax
      43.48%
    3. PSV
        4.35%
    4. AZ
        4.35%
    5. FC Twente
        0.00%
    6. VVV Venlo
      13.04%
    7. ADO Den Haag
      13.04%
    8. FC Groningen
        4.35%
    9. Excelsior
        0.00%
    10. SV Heerenveen
        8.70%
«134

Reacties

• Waarom staat FC Den Bosch hier niet bij :/
  • feyenoord is kk nep
  • Jeffrey schreef:
    Waarom staat FC Den Bosch hier niet bij :/
    Jupilerclubs tel ik niet mee.
    lavlis schreef:
    feyenoord is kk nep
    Haat is de nieuwe liefde.
  • January 2012 aangepast
    Hand in hand, kame- HOMO'S!!!

Edit: En serieus, Ajax draait het kutste seizoen uit hun geschiedenis, en toch staan ze nog 4de. Feyenoord draait het beste seizoen sinds jaren, en staat nu 6de. Wat is er om trots op te zijn? Dat jullie voor het eerst in 6 jaar tijd van Ajax gewonnen hebben (dankzij een onterecht strafschop, nota bene)? Jullie staan te juigen in de straten terwijl jullie zouden moeten janken in jullie kussens, zo slecht gaat het met Feyenoord. Schaamt je, schaamt je diep.
  • Europacup 1/UEFA Champions League 4x 1971,1972,1973, 1995
    Europacup II 1x 1987
    UEFA Cup 1x 1992
    Wereldbeker 2x 1972, 1995
    Europese Supercup 3x 1972, 1973, 1995
    International Football Cup 1x 1962
    Landskampioen 30x 1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960,
    1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982,
    1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004, 2011
    KNVB beker 18x 1917, 1943, 1961, 1967, 1970, 1971, 1972, 1979, 1983, 1986,
    1987, 1993, 1998, 1999, 2002, 2006, 2007, 2010
    Johan Cruijff Schaal 7x 1993, 1994, 1995, 2002, 2005, 2006, 2007

Europacup 1 1x 1970
    UEFA Cup 2x 1974, 2002
    Wereldbeker 1x 1970
    Intertoto Cup 3x 1967, 1968, 1973
    Landskampioen 14x 1924, 1928, 1936, 1938, 1940, 1961, 1962, 1965, 1969, 1971, 1974, 1984, 1993, 1999
    KNVB beker 11x 1930, 1935, 1965, 1969, 1980, 1984, 1991, 1992, 1994, 1995, 2008
    Johan Cruijff Schaal 2x 1991, 1999

Ik moet toegeven, jullie hebben de UEFA cup vaker gewonnen.
  • winnen dankzij de scheidsrechter, en de overwinning nog vieren als een zelfbehaalde overwinning ook. you must be so proud :p. jammer dat 8 vd basis spelers geblesseerd waren, helaas volgend jaar beter :).

(je had me wel tuk met die troll face XD)
  • January 2012 aangepast
    5-star topic

vooral door alle getrollde ajaxe... ajaxiede... ajacie

020'ers
  • kom uit almere... fuck dat 010-020 shit
  • is 010 niet den haag ofzo?

ik snap dat hele gedoe met telefooncodes sowieso niet
  • Den Haag is 070, ga je mond wassen met scheermesjes.
  • January 2012 aangepast
    Den Haag is 070. En ja het gebruik van die telefooncodes is nogal obnoxious.

Ohjeej, geninja'd
  • @ Linkje
    Blijkbaar ken je de regels niet. Bij een sliding van achteren moet de scheidsrechters altijd fluiten, zelfs als hij op de bal was. Vertonghen had gewoon dat risico niet moeten nemen, dat was gewoon dom.

En overwinning door de scheidsrechter, haha. Dan ben je waarschijnlijk vergeten hoe belabberd Ajax verdedigde. Blind en Anita zijn de slechtste backs in de eredivisie. Ongelooflijk hoe die twee hun man dekken en zo makkelijk voorbij gelopen werden door Schaken en Fernandez. Om nog maar te zwijgen hoe slecht Janssen speelde en er helemaal uit werd gespeeld door een jong broekie van een Clasie.

En dat van 8 spelers die geblesseerd waren is ook bullshit. Alleen Van der Wiel, Sigthorsson en Boerrigter waren er niet bij. Misschien een kleine aderlating, maar dan horen spelers als Janssen en Vertonghen het team op sleeptouw te nemen, echter gebeurde dat niet :p. En aan Feyenoord kant waren er ook blessures (John Guidetti speelde wel, maar was niet eens topfit, want hij was net hersteld van ziekte) en belangrijke spelers (El Ahmadi) die niet meededen, dus je john is niet legit.

@ Jellsprout
    Lol, alsof Feyenoord een goed seizoen draait. Ja, tegen de topclubs spelen ze wel goed dit jaar, maar ze verliezen te makkelijk punten van random hekkensluiters als FC Utrecht en VVV. Echter op basis van publiek en loyaliteit hoort Feyenoord altijd in de top mee te draaien. Alleen is de club nooit aan toegekomen door financieel wanbeleid in de laatste jaren.

Feyenoord won ook vooral vanwege de 12e man. Bij Ajax bestaat die niet of ze willen hun spelers niet aanmoedigen. Een maandje geleden was er ook zo'n wedstrijd van Ajax waarin Sulejemani voortdurend werd uitgefloten. En toen hij had gescoord in die wedstrijd ging iedereen opeens juichen om vervolgens daarna weer uit te gaan fluiten. Hoe schijnheilig ben je als publiek dan wel niet? Dit zie je ook terug bij de spelers bij Ajax. Ze kijken niet naar elkaar en steunen elkaar niet, het is één zielloos geheel. En het mooiste is dan nog wel dat ze voor de wedstrijd allerlei dingen roepen dat het een makkelijke winst gaat worden, even een citaten:

Frank de Boer in het Algemeen Dagblad: "Wij zijn beter dan Feyenoord."
    Vurnon Anita in BN DeStem: "Wij zijn favoriet, wij zijn Ajax."
    Gregory van der Wiel op Twitter: "020 is de baas in 010."

Om dat soort redenen verdien je het om te verliezen en moet je eerlijk toegeven dat Feyenoord een beter elftal heeft.

@ Ace
    Klopt, en Feyenoord won ook als eerste Nederlandse club de Europa Cup 1 en het was ook de laatste keer dat een Nederlandse club Europees succes behaald met de UEFA Cup in 2002. Thanks voor de facts!

@ Paprika killer
    De reden waarom mensen bepaalde steden aanduiden met telefooncodes, is omdat ze de plaatsnaam liever niet willen noemen. Net zoals Voldemort bij Harry Potter. Ik krijg ook spontaan bacteriële infecties als ik Amste..020 moet uitspreken.

• Shino schreef:
    [color=#FF40F
    @ Jellsprout
    Lol, alsof Feyenoord een goed seizoen draait. Ja, tegen de topclubs spelen ze wel goed dit jaar, maar ze verliezen te makkelijk punten van random hekkensluiters als FC Utrecht en VVV. Echter op basis van publiek en loyaliteit hoort Feyenoord altijd in de top mee te draaien. Alleen is de club nooit aan toegekomen door financieel wanbeleid in de laatste jaren.[/color]

Ik vind deze hele topic gewoon hilarisch. Als Ajax van Feyenoord wint, dan kan het de Amsterdammers geen fuck schelen. Ze zijn het de volgende dag alweer vergeten. Ajax heeft gewoon meer dingen om zich zorgen te maken.

Maar Feyenoord wint 1 keer in zes jaar van Ajax en heel Rotterdam staat feest te vieren alsof ze het WK gewonnen hebben. Om echt duidelijk te maken hoe belachelijk het is, laten we even de situatie bekijken.
    Ajax is in chaos. Ajax heeft meer moeite een bestuur te vormen dan Belgie. En als er eindelijk voortgang lijkt te zijn steekt Cruyff er weer even een stokje voor. Hij was een geweldige voetballer en een geweldige coach, maar als het om bestuur gaat heeft hij nergens verstand van. Op dit moment brengt hij Ajax meer schade toe dan wie dan ook.
    Ajax speelde met een veredeld jeugdteam. Grootste gedeelte van de selectie was geblesseerd. En dan komt daar nog bovenop dat zelfs de selectie op zijn best met tweede spits speelt omdat de eerste spits, El Hamdoui, en kloothommel is.
    En bovendien zit Ajax op dit moment in een behoorlijke dip. Als ik het mij goed herinner heeft Ajax niet meer gewonnen sinds december. Bekerwedstrijd werd eerst afgelast en volledig overgespeeld zonder publiek omdat Esteban even vergeten was dat hij niet op een kickbox wedstrijd aanwezig was, waarna Ajax verliest. En dan het hele Champion's League schandaal, wat ook weer miljoenen heeft gekost.
    En ondanks dit alles, wint Feyenoord nog alleen op puur geluk. Je kan zeuren wat je wil, dat was geen terecht strafschop. Alle commentatoren en sportprogramma's waren het daar over eens, zelfs Kuipers heeft toegegeven dat de penalty niet misschien helemaal terecht was. En aangezien Ajax voor dat doelpunt zwaar aan het domineren was, is dit zeker belangrijk.
    Maar dat was niet het enige doelpunt. Het tweede doelpunt van Feyenoord was puur mazzel en had zelfs VVV kunnen maken in die situatie. Het vierde doelpunt het net zo goed afgekeurd kunnen worden dankzij buitenspel. Het enige doelpunt dat echt zuiver aan Feyenoord te danken was was het derde doelpunt.

Dus Ajax zit in crisis. Zwaarder dan ooit tevoren. Zelfs binnen deze crisis zit Ajax in een behoorlijke dip. Dan wint Feyenoord uiteindelijk op geluk. En dit is genoeg reden voor Feyenoord om te denken dat ze nu de beste club van Nederland zijn. Ik vind dit echt geweldig, ik lach me rot om deze hele situatie.

Trouwens, de 12e man? Je bedoelt die hooligans die een paar maanden geleden flink hebben zitten rellen in Rotterdam? Niet schijnheilig doen jij.
  • @shino
    dus jij bent net zo'n mietje die voldemort niet durft te zeggen maar dan voor amsterdam?
    alternatief: dus amsterdam is net zo'n baas als voldemort?

het zijn echt alleen maffe rotterdammers die amsterdam met 020 aanduiden
  • Shino schreef:
    @ Linkje
    Blijkbaar ken je de regels niet. Bij een sliding van achteren moet de scheidsrechters altijd fluiten, zelfs als hij op de bal was. Vertonghen had gewoon dat risico niet moeten nemen, dat was gewoon dom.

uhm nee....blijkbaar zuig jij regels uit je duim vriend :p. bij CONTACT van een speler die de andere speler raakt, moet gefloten worden. Als echter de sliding op de bal is, en het contact komt vervolgens van de speler die de bal "" had"" op de gene die een sliding maakt. dan word de bal gespeeld, en is er dus geen sprake van een overtreding. mocht de de speler eerst de bal raken, en dan contact met de speler in balbezit, dan MAG je fluiten.

Altijd fluiten bij een sliding van achter is dus onzin, dat zie ik ook geen enkele scheids doen in betaalde voetbal, bij elke sliding. komt nog is bij dat de tackle ingezet werd vanaf de zijkant van de speler.

En welk risico ? hij deed de sliding perfect op de bal zonder de speler te raken.

ik snap dat de scheids het moelijk zag, maar daar zijn de grensrechters ook voor. grensrechter vlagte niet. (of ik moet het verkeerd gezien hebben.) . En waar de fok waren de 5e en 6e official, wel voor europa wedstrijden, maar niet in eredivisie.

Kijk ik ben voor ajax, maar als vertonghen de speler had geraakt had het gewoon terecht geweest. guidetti stond echter vol op zijn enkel. Ik kan misschien een bril op hebben, maar deze wedstrijd is gewoon heeeeeeeel slecht gefloten. zie buitenspel doelpunt 4-2. Maarja fouten worden gemaakt, deze mensen zijn ook maar mensen

zonder deze penalty had feyenoord ook kunnen winnen, maar dat zullen we nooit weten. Ajax speelde zeer verdienstelijk tot dit moment. ettertjes moeten gewoon beter tegen een tegenslag kunnen. Kan het ze ook niet echt kwalijk nemen. PSV-Twente-AZ ook doelpunten afgekeurd vanwege buitenspel, terwijl het niet zo was.

En over spelregels gesproken, ik dacht dat bij gebaren maken naar de scheids een kaart stond. Daar moet die driftkikker guidetti mee oppassen, hij helpt zijn team DAAR iig niet mee. verder een goede speler hoor ;).

Er worden altijd fouten gemaakt, elke wedstrijd. zonder videobeelden, moeten we daar maar mee leren leven.

je hebt gelijk geen 8
    5 basis spelers geblesseerd. Sigthorsson, boerrigter, boilesen, vd wiel, alderweireld.
    ajax speelde ook met pijntjes ;). sulejmani, de jong, janssen en ebicillio waren niet verlost van hun pijntjes. maarja dan hadden ze niet moeten spelen.

en Blind is inderdaad waardeloos, en Anita is een middenvelder die net als emanuelson als een hoer over het veld gaat.

Feyenoord speelde de 2e helft gewoon goed, en ajax was te angstig. maar ik blijf erbij dat de arbitrale dwalingen deze wedstrijd die een echte wedstrijd had kunnen zijn, verpest heeft. maar dat zal wel weer aan mijn ajax bril liggen ;). maar het is niet het einde vd wereld.

FF checken voordat er een aanval volgt. ik bedoelde het niet gemeen. Ben gewoon een liefhebber en supporter. Maar ik gun feyenoord het beste, omdat het leuk voetbal kan spelen. Er is maar 1 team dat ik haat.... PSV .... dat speelt voetbal.... waar je depressief van wordt.

Over op leuker nieuws... HEERENVEEN IN DE HALVE FINALE KNVB BEKER
  • Waarom is dat leuk? Omdat ze van Vitesse winnen?

Maar inderdaad Feyenoord is de rivaal, PSV is 't kwaad dat uitgeroeid zou mogen worden.

En ik moet inderdaad met de historie komen Shino want dit seizoen is één groot drama...
  • Als muizen in een muizenval. :’)
    Ik vind deze hele topic gewoon hilarisch. Als Ajax van Feyenoord wint, dan kan het de Amsterdammers geen fuck schelen.
    Omdat jullie geen pride hebben. Jullie lijken net PSV-supporters wel. Bij een doelpunt alleen een beetje klappen, maar verder nul emotie and trots.
    Ze zijn het de volgende dag alweer vergeten. Ajax heeft gewoon meer dingen om zich zorgen te maken.
    Hahaha, alsof Feyenoord niet in een crisis zit. De club heeft nog steeds een miljoenenschuld, mag geen spelers kopen op de transfermarkt en was bijna de eredivisie uitgezet.
    Maar Feyenoord wint 1 keer in zes jaar van Ajax en heel Rotterdam staat feest te vieren alsof ze het WK gewonnen hebben.
    Niet overdrijven jongen. Natuurlijk ben je als club blij dat je de klassieker wint, alleen is het hartstikke grappig wat die trainer en spelers van Ajax in de media zeggen dat ze beter zijn en ander soort trashtalk om vervolgens te verliezen met 4-2. :’)
    Om echt duidelijk te maken blablablabla Dus Ajax zit in crisis. Zwaarder dan ooit tevoren.
    Allemaal niet relevant wat je zegt, want ze speelde op de eerste helft na een kutwedstrijd en daar is het bestuur, vorige resultaten en scheidsrechter geen directe aanleiding voor. En dat Ajax zwaar domineerde de eerste helft valt ook wel mee, ze speelde beter en er was een overwicht. Er werd alleen niets met die kansen gedaan en in de tweede helft was Feyenoord de betere ploeg en ging wel efficiënt om met de kansen.
    Zelfs binnen deze crisis zit Ajax in een behoorlijke dip. Dan wint Feyenoord uiteindelijk op geluk. En dit is genoeg reden voor Feyenoord om te denken dat ze nu de beste club van Nederland zijn.
    Niemand beweert dat Feyenoord de beste club van Nederland is, dat maak alleen jij ervan. ;)
    Trouwens, de 12e man? Je bedoelt die hooligans die een paar maanden geleden flink hebben zitten rellen in Rotterdam? Niet schijnheilig doen jij.
    Er was nauwelijks sprake van rellen, dat maakt alleen de media ervan. Wij moorden elkaar tenminste niet uit (http://frontpage.fok.nl/nieuws/524795/1/1/50/ajax-hooligan-schoot-man-dood-om-verkeersruzie.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://frontpage.fok.nl/nieuws/524795/1 ... ruzie.html</a><!-- m -->) of bedreigen onze bestuursvoorzitters (<!-- m --><a class="postlink" href="http://frontpage.fok.nl/nieuws/524277/1/1/50/ajax-directeur-sturkenboom-bedreigd.html).

@Paprika killer
    Het was slechts een voorbeeld voor jou, omdat je het gedoe met telefooncodes niet begreep en dus op je domheid te corrigeren. Dat jij voldemort een baas vindt, mag je vinden. Ik vind alles wat met Harry Potter te maken heeft gaar, behalve Hermelien.

@Linkje
    Ten eerste:
    Vertonghen, schuift zijn voet onder die van Guidetti en hij komt daardoor ten val. Of je daarbij de bal aanraakt of niet, het is evengoed een tackle, want er was CONTACT. Er was dus geen sprake van een sliding.

Ten tweede:
    Bij achterwaartse tackles of slidings wordt er vaak genoeg gefloten in de Eredivisie. In de Premier League worden dit soort acties toegestaan, maar Nederlandse scheidsrechters keuren dit zo vaak af. Alleen als het overduidelijk een schwalbe, zoals die walgelijke actie van Mertens tegen de Graafschap afgelopen weekend, moet de scheids geen penalty geven..

Welk risico? Een sliding doen van achteren, terwijl de scheidsrechter achter je staat, is altijd een risico. Vertonghen had niet dom moeten zijn. Als voetballer hoor je ook rekening te houden met de positie van de scheidsrechter, een erg belangrijk aspect dat vaak vergeten wordt.

Blessures of niet, dat is ook de kwaliteit van een ploeg of speler. Goede spelers raken daarom nauwelijks geblesseerd. Kijk maar naar Messi, Ronaldo, Ibrahimovic, etc.

Tsja, het is waar dat PSV dat soms best wel anti-voetbal speelt, echter als je kijkt naar individuele kwaliteiten dan is er geen betere selectie dan PSV in de eredivisie op dit moment. Ik moet wel toegeven dat er wel een paar mongooltjes in dat elftal zitten, zoals Toivonen, Labyad en Mertens. Ik word echt misselijk van hen.

@ Ace
    Geschiedenis is verleden, dus boeit niet.

Ik vind het sowieso grappig dat hier op mij gehaat wordt. Er wordt een Ajax-fan topic gemaakt en ik krijg alleen maar stank voor dank.

Er is trouwens nu een goede wedstrijd bezig. AC Milan – Arsenal. Prachtig doelpunt van Boateng.

• February 2012 aangepast
    Het is niet dat ik je haat, er komt alleen een hoop wartaal uit op dit moment. En vooral als ik je een uitleg geef, en je praat eroverheen alsof ik onzin lul. dan is dat frustrerend.

Ik heb gezegd dat er CONTACT was, maar na het spelen van de bal, dus geen overtreding

De hele voetbal wereld is het erover eens dat het geen penalty was, het was een foute beslissing. Vertonghen deed niks fout, en scheids zag het fout. En geloof me ik ben zo een no-life dat ik het spelregel boekje ken. (wedstrijden fluiten ftw)

Een voetballer hoeft geen rekening te houden met de positie van de scheidsrechter..... de scheidsrechter moet goed gepositioneerd staan. :). En anders moet hij met de fout leven. (vandaar dat ik begon over de 5e en 6e official.)

edit
    Maar er is inderdaad risico als de scheids achter je staat, je moet maar hopen dat hij goede ogen in zijn hoofd heeft :P

Je bent verder een aardige gozer i.m.o. Dus geen haat tegen jou gericht van mij hoor ;). Dus gefeliciteerd met de 3 punten :). Foutjes gebeuren ! laten we er geen ruzie overmaken op dit prachtige forum XD............... So everybody kiss and make up!
  • Serieus, de fuck gebeurt er echt deze competitie?
  • Na de verloren Europa League wedstrijd tegen Schalke:
    ''McClaren stelde prioriteiten en besloot: fuck the Euroleague, alles op de landstitel.''
    Nou dat werpt blijkbaar niet echt z'n vruchten af hahaha.
    Ajax doet het netjes, consistent winnen de laatste weken waar de concurrenten steeds punten laten liggen en niet alleen tegen elkaar. Volgende week belangrijke wedstrijd voor Ajax, tegen PSV.
  • Ik kijk alweer uit naar mijn voetbal gesprekken met Shino.
  • Nietes, Welles, Nietes, Welles.
  • shino waarom is ajax zo goed :ace: ?
  • 'Barça stuurt via tactiek berichten aan Syrische rebellen'
    19/03/2012 16:51

De Syrische staatstelevisie heeft met beelden op de nationale zender laten zien dat Barcelona zich bemoeit met de gruwelijke oorlog die het land in zijn greep houdt. De ploeg van Pep Guardiola zou via tactiek en veldbezetting boodschappen doorgeven aan de rebellen die strijden tegen leider Bashar Assad.

Barcelona zou, volgens het televisiestation, via hun spelsystemen aan de rebellen smokkelroutes doorgeven. Al Dunya TV beweert dat de Catalanen dit zelfs met grote regelmaat doen. Onder meer in de wedstrijd tegen Real Madrid zou de ploeg een duidelijke gecodeerde boodschap doorgegeven hebben.

In die wedstrijd zouden de spelers wapensmokkelaars representeren en de positie van de bal de locatie van de wapens. Als Lionel Messi de bal passt, zou dat indiceren dat de wapens succesvol de rebellenbasis in Dir Al-Zur bereikt hebben.

vi.nl

• Ik heb nog nooit zo'n slechte titel voor een topic gezien
  • Inderdaad, betere titel was geweest:

Kampioene!
  • Nee, een betere titel was geweest:

'Mensen die hun leven verspillen door 'supporter' te zijn van de lelijkste voetbalclub van Nederland'
  • AceAce
    May 2012 aangepast
    Goede argumenten Frank.

Persoonlijk vind ik clubs die alleen bestaan van Ajax haat (ADO&Utrecht) echt jammer. Hou je lekker met playoffs voor degradatie bezig, dat is jullie niveau.

Anyway, wat 'n sfeer gisteren na de wedstrijd, echt fantastisch.
  • Ik heb de wedstrijd niet volledig kunnen zien helaas. Wel blij met het resultaat.
  • Misschien is dat wel ons niveau, ze zijn sowieso veilig, en er is in zomer&winterstop het een en ander weggegaan, volgend seizoen is weer een nieuw seizoen en dan gaan ze weer bewijzen dat ze gewoon in de eredivisie horen.
  • Lol, Ik was bijna deze geweldige topic vergeten. :ace:

Houd het even netjes hier Frank, dit is een fan topic!

Gefeliciteerd dan maar met het kampioenschap! :biertje: Ik had deze stand echt nooit kunnen voorspellen. Halverwege het seizoen leek AZ de beste papieren te hebben, echter konden ze het niet opbrengen vanwege de UEFA cup en had men ook veel pech in sommige wedstrijden.

De grootste teleurstelling is uiteraard PSV. Miljoenen investeren en zo slecht spelen. Als je het team beoordeelt op individuele klasse, is het gelijkwaardig aan Ajax, zo niet beter, maar er is totaal geen chemie en de spelers die de club naar het kampioenschap moesten tillen, zoals Strootman, Wijnaldum, Matavz, etc, speelden bijna het hele seizoen onder hun niveau. Ik denk ook niet dat het alleen aan Rutten/Cocu lag, ook al vind ik Rutten wel een mongool dat hij iedere keer Manolev liet spelen.

Sowieso is de grote winnaar van deze competitie Feyenoord. Het is gewoon een topprestatie dat je met een A1 elftal in de top 3 eindigt. En dan te bedenken dat de doelstelling linkerrijtje was, hetgeen ook een bijzondere prestatie is vanwege alle financiële problemen die de club heeft gehad.Heerenveen verdient ook veel respect, al had ik het wel verwacht dat ze hoog zouden eindigen dit seizoen, want hun voorhoede is zwaar broken met Narsing, Dost en Assaidi. Helaas zal daar volgende jaar niets meer van over blijven.

Ace schreef:
    Persoonlijk vind ik clubs die alleen bestaan van Ajax haat (ADO&Utrecht) echt jammer. Hou je lekker met playoffs voor degradatie bezig, dat is jullie niveau.

Ik denk dat die haat ook te wijten is aan Ajax supporters. Was het niet zo dat een paar jaar geleden die supportershome van ADO aangevallen werden door hooligans van Ajax? Ook heeft de haat te maken met de geschiedenis. Clubs als ADO, Feyenoord, Utrecht, PSV hadden een arbeiders/geuzen imago, terwijl bij Sparta en Ajax veel elite (bankiers, advocaten, etc.) voetbalden. Dat verklaart ook waarom Spartanen en Ajacieden worden uitgemaakt voor Joden, Feyenoorders voor kakkerlakken en PSV'ers voor lampen.

Daarnaast vind ik het ook spijtig dat er bij Ajax, hoewel dit ook geldt voor PSV, zoveel succes supporters zitten. Ik heb aardig wat vrienden/familieleden die voor Ajax/PSV zijn, alleen geen van hen heeft een seizoenkaart of steunt hun club als het minder gaat. Dat is bij Feyenoord anders :_0_:

• Amen.
  • May 2012 aangepast
    Suf einde van een krankzinnig seizoen. Een paar weken geleden waren er nog 6 clubs die allemaal een goede kans hadden om kampioen te worden. Dan is kampioen door een saaie 2-0 overwinning op VVV toch wel een beetje een anti-climax.
    Verder hulde aan Feyenoord. Geen budget en dan toch zo hoog eindigen. Misschien zelfs nog Champion's League. Geweldige prestatie.
    Ook hulde aan Heerenveen. Van Heerenveen verwacht ik altijd wel iets, maar om zo lang nog een serieuze titelkandidaat te blijven overstijgt alles.
  • ikheb het gevoel dat mensen die nu nog aan het zeuren zijn gewoon jaloers zijn.

Gefeliciteerd aan feyenoord die verdient de 2e plek hebben gepakt, dat heeft die Koeman toch mooi voor elkaar gekregen. Zuur voor az dat het beste voetbal heeft gespeeld, maar ook niet de selectie hadden om dat 50 wedstrijden vol te houden. en die trainers wissel bij twente.... ze speelden leuk voetbal komt die engelse vent weer aan, en het is weer geen hol aan. Hulde aan Luuk de jong dat hij ze in de race heeft kunnen houden.

Ik vond Cruijf en mulder niet echt een elite persoon, ze konden gewoon voetballen :S ? maar misschien ga ik niet ver genoeg terug. En Feyenoord supporters zouden niet mogen zeuren over wat er door andere supporters gebeurt. Ze hebben er zelfs voor gezorgd dat hun club niet meer in europa mocht spelen voor een jaar. En dan niet die aanslag vergeten waarbij iemand is omgekomen (ja daar zat ajax ook bij.), en de kuip binnenvallen met wapens zodat de ME moet komen is ook niet echt een goed voorbeeld. Feyenoord supporters hebben helaas voor de club. de slechtste reputatie.

Niet dat de rest van de supporters brave mensen zijn, maar feyenoord heeft op dat gebied wel een rijke historie. Net zoals Ajax, Utrecht, Ado en dit jaar vooral Twente die sinds ze kampioen zijn geworden een beetje grootheids waanzin hebben.

Gelukkig is het nu allemaal een stuk minder met die hooligans. Ook voor feyenoord, ze hebben dit seizoen geweldig achter de ploeg gestaan. alleen heb ik nog wel steeds het gevoel dat er iemand dood wordt getrapt op de tribune op de manier hoe ze juichen, daar komt zoooooveeel frustratie en agressie uit. Waarom weet ik niet, misschien door de prestraties van de afgelopen tien jaar. Laten we hopen dat er vanaf nu gewoon weer gejuicht kan worden zonder dat ik het idee heb dat er iemand dood gaat.

Ik ben blij met de stand en Feyenoord en Heerenveen hebben de plaatsing dit seizoen het meeste verdient. op naar volgend seizoen! Waar ik hoop dat advocaat en van bommel psv bij de hoorns grijpen en een keer gaan voetballen. Want wat zij op dat veld doen, daar ren ik gewoon af en toe naar de wc van :P.

Ik hoop dat feyenoord het vol kan houden en door kan drukken naar de groepsfase van de CL. categorie 1 is inzicht. en Ajax dit jaar niet het slachtoffer wordt van een schandaal :P. goed voor de europese puntjes. En in het seizoen 2013-2014 hebben we als het zo door gaat een extra plaatsje in europa :D.

Voorspelling nacompetitie:

RKC - Twente = Twente
    NEC - Vitesse = Vitesse

Vitesse - Twente = Vitesse

VVV Degradeert alsnog verliezen van Cambuur.
    De Graafschap weet zich net te handhaven :D.....

P.S. DE FAIR PLAY CUP XD extra plaatsje voor nl. als Fc twente nie de play offs wint. moeten ze in de eerste voorronde EL spelen , en die begint al in Juli XD. winnen ze wel........ EXCELSIOR EUROPA IN.

Fair play 2012
    1. Heerenveen
    2. Twente
    3. Ajax
    4. FC Den Bosch (speelt in Jupiler league dus mag geen EL spelen)
    5. Excelsior (Degradeert uit Eredivisie, dus heeft dit jaar op hoogste niveau gespeeld.)
  • Ik heb stiekem nog steeds hoop op RKC dat europa in gaat... Die kunnen de play-offs wel winnen hoor.

Overigens een puike prestatie van feyenoord, dit had denk ik nooit iemand van tevoren verwacht, ik in ieder geval niet. Dat heerenveen zo hoog zou eindigen had ik ook niet kunnen voorspellen, maar die hebben toch wel een mooi seizoen neergezet. Voor mij heeft PSV teleurgestelt. Die hebben by far in de zomerstop het meeste geld uitgegeven aan spelers van alle clubs, en die worden toch geen kampioen.

Ik denk dat De Graafschap en VVV de play-offs wel zullen overleven, zijn ze net iets te goed voor, maar het zou daar wel alle kanten op kunnen gaan. En over excelsior, die zijn toch gedegradeerd dus die mogen dan toch geen europees voetbal spelen?
  • Helaas wel... Twente moet die playoffs echt niet winnen.
  • lol eerste ronde EL zijn zulke slechte teams waar je dan tegen moet. Daar hoort Twente echt niet thuis :p
  • Ace schreef:
    Helaas wel... Twente moet die playoffs echt niet winnen.

Juist wel. Excelsior Europa in wordt hilarisch.
  • Excelsior wil zelf niet eens Europa in. Als ze een club loten uit Verweggistan ofzo en ze verliezen er van, dan kost het ze meer dan dat het ze oplevert. En dat kunnen ze zich eigenlijk niet veroorloven.
    Nee laat maar lekker Vitesse de play-offs winnen, zodat Twente die eerste ronde EL speelt..
  • May 2012 aangepast
    Eergisteren ben ik nog naar De Kuip geweest om de tweede plaats te vieren. Echt genoten van de sfeer. Het blijft wel apart dat je tweede wordt en het zo uitbundig viert met 30.000 man. Geeft wel aan hoe begaan wij Feyenoorders zijn met de club. :_0_:

Of Excelsior het wil of niet, ze zijn verplicht om de EL te spelen als Twente de playoffs wint. Niet dat ik het Excelsior niet gun of zo, maar het zou gunstiger voor het Nederlandse voetbal zijn als Vitesse de playoffs wint en Twente dan op basis van dat fair play klassement naar de EL gaat. Vitesse heeft een best aardig team en die Jordania zal vast een hoop versterkingen halen, waardoor ze volgend jaar jaar goed mee kunnen draaien. FC Twente is aan hun sportieve stand verplicht om minimaal de groepsfase te halen.
    Ik vond Cruijf en mulder niet echt een elite persoon, ze konden gewoon voetballen :S ? maar misschien ga ik niet ver genoeg terug. En Feyenoord supporters zouden niet mogen zeuren over wat er door andere supporters gebeurt. Ze hebben er zelfs voor gezorgd dat hun club niet meer in europa mocht spelen voor een jaar. En dan niet die aanslag vergeten waarbij iemand is omgekomen (ja daar zat ajax ook bij.), en de kuip binnenvallen met wapens zodat de ME moet komen is ook niet echt een goed voorbeeld. Feyenoord supporters hebben helaas voor de club. de slechtste reputatie.

Om even terug te komen op het hooligan verhaal. Ja, Feyenoord is ook niet bepaald de braafste. Sterker nog, het hooliganisme in Nederland is zelfs bij ons begonnen lol, dat zag ik laatst in een documentaire over voetbal hooligans. Alleen was het mijn punt niet om aan te geven welke club de slechtste reputatie heeft als het gaat om hooligans. Ik was het er alleen niet met Ace eens dat clubs als Ado en Utrecht alleen uit haat bestaan, dus ik leg uit waarom ze een hekel hebben aan Ajax. Ik vind het beide mooie clubs met een trouwe achterban en ze horen zeker in de eredivisie thuis.

En ja, wij juichen best wel uitbundig, daar ben ik het volkomen mee eens. Wij hebben dan weer niets met "het juichen" van Ajax en PSV. Dat is naar mijn gevoel in je handjes klappen wanneer er een doelpunt valt en goal roepen. Wij laten onze emoties los, zingen allemaal in koor en trappen elkaar dood bij een goal. Dat is nou onze manier van juichen.

Voor de nacompetitie hoop ik dat VVV en De Graafschap erin blijven. Die jupiler clubs hebben niets te zoeken in de eredivisie, zowel sportief als financieel gezien. Grappig genoeg, worden ze er inderdaad ook vaak de dupe van en komen ze snel in de schulden. Beetje hetzelfde verhaal van clubs uit de Topklasse die niet willen promoveren naar de jupiler, doordat het financieel niet haalbaar is.

Wat vinden jullie trouwens van de voorlopige selectie van het Nederlands elftal?

Ibrahim Afellay (Barcelona)
    Vurnon Anita (Ajax)
    Mark van Bommel (AC Milan)
    Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart)
    Wilfred Bouma (PSV)
    Jasper Cillessen (Ajax)
    Urby Emanuelson (AC Milan)
    John Heitinga (Everton)
    Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04)
    Ola John (FC Twente)
    Luuk de Jong (FC Twente)
    Nigel de Jong (Manchester City)
    Siem de Jong (Ajax)
    Tim Krul (Newcastle United)
    Dirk Kuijt (Liverpool)
    Jeremain Lens (PSV)
    Hedwiges Maduro (Valencia)
    Adam Maher (AZ)
    Joris Mathijsen (Málaga)
    Erwin Mulder (Feyenoord)
    Luciano Narsingh (sc Heerenveen)
    Robin van Persie (Arsenal)
    Alexander Büttner (Vitesse)
    Arjen Robben (Bayern München)
    Stijn Schaars (Sporting)
    Wesley Sneijder (Inter)
    Maarten Stekelenburg (AS Roma)
    Kevin Strootman (PSV)
    Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur)
    Nick Viergever (AZ)
    Ron Vlaar (Feyenoord)
    Michel Vorm (Swansea City)
    Stefan de Vrij (Feyenoord)
    Gregory van der Wiel (Ajax)
    Georginio Wijnaldum (PSV)
    Jetro Willems (PSV).

Ziet er over het algemeen wel goed uit, alleen de keuze voor Bouma vind ik erg vreemd. Die gast heeft echt de conditie niet meer om op internationaal niveau te spelen. Ik zie dan liever Van Rhijn of Bruma voor hem in de plaats.

• Waar is Philip Cocu en Van Nistelrooy en Edwin van der Sar?
  • guus schreef:
    Waar is Philip Cocu en Van Nistelrooy en Edwin van der Sar?

Ruud had nog gekund als pinchhitter.
  • Ik heb er geen sterke mening over, dat soort keuzes wordt meestal gevalideerd door succes, of juist niet natuurlijk. Hopelijk kan het elftal weer consistent presteren en wordt het toernooi niet weer een campfest. Verheug me er wel op in ieder geval, maar als werkloze heb je dat al snel.
  • Die selectie.... Als Bouma gehaalt is voor de linksback positie dan gaan we het niet redden.. Te veel keepers... Siem de Jong en Viergever zijn ook grote verrassingen voor mij, kortom, niet goed
  • Frank schreef:
    Die selectie.... Als Bouma gehaalt is voor de linksback positie dan gaan we het niet redden.. Te veel keepers... Siem de Jong en Viergever zijn ook grote verrassingen voor mij, kortom, niet goed
    Het is nog maar een voorselectie hè, er moeten nog veel spelers afvallen. Ik geloof dat er uiteindelijk 3 keepers en iets van 19/20 veldspelers over moeten blijven.
    Ik snap niet dat Bas Dost van Heerenveen niet bij de voorselectie zit. Hij was topscorer van de eredivisie, hij verdient op z'n minst een kans vind ik.
  • de verdediging is nog steeds een grap, en ik hoopte dat ie Van Wolfswinkel zou selecteren =[
  • Fernandez schreef:
    de verdediging is nog steeds een grap, en ik hoopte dat ie Van Wolfswinkel zou selecteren =[

Dat verbaasde mij ook. Hij draait een topseizoen in Portugal en wordt niet geselecteerd terwijl Kuijt nauwelijks speelt bij Liverpool en ik vind Lens erg wisselvallig. Een goede aanvaller op de reservebank is wel nodig, want Robben zal vast wel weer geblesseerd raken. :P

• May 2012 aangepast
  • Ik weet niets van voetbal. Al weet ik wel dat de graafschap bottom tier is ofzo
Log In of Registreer om te reageren.