Pokémon B/W summer tournament 2012

July 2012 aangepast in Off-topic
Algemene informatie:
Datum: 22 - 23 Juli
Events: Pokémon B/W Singles(22Juli), Doubles(23Juli).
Hosts: TiTTiN, Skyves
Co-Hosts: Pearbook
Maximaal aantal deelnemers: 32

Wat kost het?
Helemaal niks, Het is gratis deze keer!

Wat valt er te winnen?
Singels en Dubbles hebben de zelfde prijzen. Je kan dus 2 maal winnen!

#1 Je kunt kiezen uit: Torchic(Speedboost), Politoad(Drizzle), Vulpix(Drought)
#2 je kunt kiezen uit twee van de drie
#3 de 3de krijgt de laatste.

Onthoud, dit is voor de fun! En ik ben altijd in om met je te Ruilen ;D

22Juli: Planning Singels:

Dit is natuurlijk een schatting
10:00 Aanvang
11:00 Start inschrijving
12:00 Start Singles Poules
14:00 Pauze
14:30 Singles Bracket/Amateur Bracket

23 Juli: Planning Dubbles:

Dit is natuurlijk een schatting
10:00 Aanvang
11:00 Start inschrijving
12:00 Start Dubbles Poules
14:00 Pauze
14:30 Dubbles Bracket/Amateur Bracket

Na de Brackets is er een side event als er nog tijd is.
(waarschijnlijk gaat de tijd een beetje anders lopen dat hangt er natuurlijk van af hoeveel er komen, zoals altijd)

Dit toernooi zal plaatsvinden in de sporthal Toradoshi.

Patersweg 40
1941 BV Beverwijk

Setups

Leeftijd: 6+ Dus neem je broertje gezellig mee!

We hebben genoeg tafel, stoelen worden geregeld.(hoop ik)
Neem je eigen DS mee en je spel (Pokémon Black of White)

Ruleset

Het spelen in dit toernooi is voor de lol, niet zo complex als buiten de EU. Dit gaat dus niet via je nationale Pkmn rating! Echter, spelen we wel volgens bepaalde regels:
Zorg ervoor dat je pokemon team van 6 pkmn’s (Dubbles 3) helemaal in orde is als je aanwezig bent!

Het toernooi

- Spelers van jonger dan 6 jaar kunnen helaas niet meedoen ivm. De kennis die de speler moet hebben.
- Één team. Je speelt de heledag met één team. Dat wil zeggen dat je niet mag veranderen van pkmn’s voordat je een nieuwe speler gaat duelleren. Het opstellen van je team heeft hier uiteraard niks mee temaken. Je mag dus met een andere pokemon leaden als je daarvoor deed.
Let op! Dit geld ook voor items.
- "Scouting", het opzettelijk kijken naar het team van een ander om te helpen profiteren van uw volgende wedstrijd wordt zwaar ontmoedigd. Hoewel dit niet iets is dat verholpen kan worden, zorgen wij er wel voor dat als de speler niet wil dat je meekijkt; dat je dat ook niet doet.

In-game

- Geen dubbele pkmn’s, je mag dus niet meer dan één keer dezelfde pkmn gebruiken.
- Ubers zijn niet toegestaan.
- Legendary pkmn’s zijn verboden. (ik weet het, het is barbaars maar we zijn het gewend)
- Glitches zijn geband. Dus ook de Skydrop-graffiti!
- Je match mag niet langer duren dan 25, dit is een streef tijd natuulijk. Als het echt te lang duurd, dan zul je helaas moeten stoppen. De gene met de meeste pkmns over heeft dan gewonnen. (in geval van gelijk aantal pkmn aan het einde komt er een Sudden death. De eerste die een pkmn KO heeft. Heeft verloren. Desnoods gebruiken we de kop/munt regel.
- We doen geen flat battles!
- Wonder launcher staat op ‘off’.

Banned list

Simpel deze keer, alle lengendary pokemon’s
- Aron
- Blaziken (speed boost only)
- Excadrill
- Garchomp
- Phione
- Alle lendendary pkmns

Het breken van regels
Aan het begin van de dag word je team gecheckt en er word gekeken of je niet valsspeeld. Je pkmn team word dus ook geregistreerd. Uiteraard word dat gecheckt door mensen. Dat houd dus in dat er soms wat over het hoofd word gezien. Als iemand er achterkomt dat je de regels breekt, mag die gene dat melden en vervolgens word je gediskwalificeerd. Wees dus slim en hou je hier aan. Dan voorkom je problemen.

Verbannen worden
Je moet wel heel veel doen wil je verbannen worden van deze toernooien. Zowieso kan je niet verbannen worden doormiddel van valspelen of andere dingen zoals je team niet in orden hebben.
De reden warom je niet meer welkom bent, kunnen verschillende redennen zijn. Voorbeelden hiervan zijn:
- Ongepast gedrag
- Het lastig vallen van andere spelers.. Ga dus naar ons toe als je vind dat iemand je irriteerd.
- Vandalisme
Uiteraard gaan wij er van uit dat dit soort dingen niet nodig zijn.
We gaan volwassen met elkaar om, dus wees redelijk en ga met andere om zoals jij ook behandeld wilt worden. En onthoud dat het een Friendly Tournament is.

Registratie
Inschrijven kan door je naam te posten in deze topic.

Confirmed: (c)
Singels: (s) Dubbles: (d)

1.TiTTiN (s)(d)(c)
2.Skyves (s)(d)(c)
3.Onyx (s)(d)(c)
4.Gymmo (s)(d)((c)
5.Magnus (s)(d)(c)
6.Dementris (s)(d)(c)
7.Pearbook (c)
8.Ahmed
9.Droomer (s)(d)(c)
10.Mew2Queen (s)(d)
11.Nick (s)(d)
12.Arga (s)
13.Destiny (d)(c)
14.Pinda (s)(d)(c)
15.Liam (s)(d)
16.Bobby (s)(d)
17.I-tes (s)(d)
18.Mitchelknul (s)(c)
19.Pikachuhunter (s)(c)
20.Raine (s)(d)
21.Lyra (s)(d)
22.rimba11 (s)(d)(c)
23.Virri (s)(d)(c)
24.PanterAtNight
25.Leon (s)(d)
26.Linda (s)(d)
27.Magnus2 (s)(d)
28.Bazz (s)(d)
29.Cyan01
30.Solaire
31.Ninja

Voor de mensen die op Facebook zitten:
http://www.facebook.com/events/260021640773448/

Sponsor:
http://www.bmmgames.nl/

Reacties

• June 2012 aangepast
    Als CODE komt gaat hij jullie allemaal verslaan (als hij ten minste geen nuslocke run heeft gestart op B/W)

EDIT: Al kan hij waarschijnlijk niet komen doordat het zo ver is voor hem.
  • Laat 'm maar komen hoor ;D
  • June 2012 aangepast
    Ik weet niet zeker of ik dan kan komen, ik moet eerst mijn nuzlocke afmaken en dan moeten mijn ouders het nog toestaan.
    Schrijf me maar alvast in.
  • Doen we het trouwens in de Battle Subway of normaal? In de Battle Subway zijn alle pokémon namelijk van Lv 50, dat maakt alles een beetje eerlijker.
  • Kan je bij de Battle subway ook verse broodjes kopen? Dan lijkt me Pokemon B/W wel een leuk spel.
  • June 2012 aangepast
    Avalancer schreef:
    Kan je bij de Battle subway ook verse broodjes kopen? Dan lijkt me Pokemon B/W wel een leuk spel.
    Dat zou wel leuk zijn, die zou je dan gebruiken als hold item, en je pokémon zou dan elke beurt 1/8 van zijn health terugkrijgen.
  • Het ziet er naar uit dat we gaan spelen met pkmns van Lvl.100 (Rare candy's gebruiken dus ;D)er zit niks anders op denk ik. Sorry voor mijn late reactie (ik ben bezig met de laatste dingetjes afronden van mijn schooljaar Q_Q Nogal druk..) De regels komen dit weekend als het goed is TT.TT
  • Ik kan niet komen, haal me maar van de lijst af.
  • Daar gaat Nootdorp's laatste pokésoldaat.
  • Awh, jammer. Als je wel kan ben je van harte welkom!
  • June 2012 aangepast
    Kleine tip trouwens: gebruik geen rare candys, als je ze normaal levelt worden hun stats beter door al de effort values.
    Edit: mensen die pokémon black hebben moeten blij zijn, want die kunnen trainers in black city bevechten en hun pokémon zijn van een heel hoog level.
  • CODE schreef:
    Kleine tip trouwens: gebruik geen rare candys, als je ze normaal levelt worden hun stats beter door al de effort values.
    Edit: mensen die pokémon black hebben moeten blij zijn, want die kunnen trainers in black city bevechten en hun pokémon zijn van een heel hoog level.

Ik mag toch echt hopen dat je eerst gaat EV trainen voordat je puur levels gaat trainen. Als de EVs vol zijn, wat niet al te lang hoort te duren, dan kun je gewoon met Rare Candies naar level 100 gaan.
  • June 2012 aangepast
    EV training kan ook gewoon op level 100 (in gen 5).
  • Jellsprout is me voor :/ Ja indeed eerst EV training dan rarecandy's en ja, in Gen 5 kan het ook op lvl 100. Maar wrm zou je als je eerst EV kan doen ;D

Kom je ook meedoen, Jellsprout? :)
  • Deze post staat nu ook op http://www.painonline.nl/
    voor de mensen die dat gebruiken enzo.
  • Ik heb geen Pokemon meer getraind sinds Gen 3 en ik heb niet meer competitief gespeeld sinds eind Gen 4 toen ik Smogon's belachelijke policies helemaal zat werd. Dus ik denk niet dat ik ga komen.
  • July 2012 aangepast
    TiTTiN schreef:
    Jellsprout is me voor :/ Ja indeed eerst EV training dan rarecandy's en ja, in Gen 5 kan het ook op lvl 100. Maar wrm zou je als je eerst EV kan doen ;D
    Ook weer wat geleerd.
  • Awh, jammer. Als je toch besluit te komen ben je van harte welkom, maak je niet druk om het nivau dat gespeeld word. Niet iedereen is Haydunn lookalike ;D

En ja, zo leer je iedere dag wel wat he :)
  • Regels staan er op :)
  • Het was een erg leuk toernooi, ik heb het naar mijn zin gehad.

Hier zijn alvast de laatste twee van mijn bracket matches. De rest komt later.

Winner semis vs Magnus:

Loser quarters vs Mitchelknul

• TiTTiN schreef:
    Banned list
    Simpel deze keer, alle lengendary pokemon’s
    - Aron
    - Blaziken (speed boost only)
    - Excadrill
    - Garchomp
    - Phione
    - Alle lendendary pkmns

Ik weet weinig van pokémon, maar waarom zijn die non-legendarische pokémon banned?
  • Pkmn Tournament was geweldig! Bedankt allemaal voor het komen :) Volgende keer nodig ik jullie allemaal weer uit! Jammer van de mensen die niet kwamen.. Volgende keer zijn jullie ook weer van harte welkom! En dit keer eindelijk een andere winnaar! Helaas Maguell Sandifort. Maar je deed het wel heeel goed! =o En nog 2 aardige mensen ontmoet!

Bedankt voor alles iedereen! (Ook de ppl die geholpen hebben met de matten goed terug leggen <_<)

Donderdag opweg naar Frankrijk, dus ben blij iedereen nog even gezien te hebben :) Tot over 3 weken dan maar.. :( Jullie zijn geweldig!
  • Die zijn geband omdat ze onder 'Uber' goede pkmns vallen, behalfe Aron dan;D
  • Oh, waarom is Aron dan ook gebant? Aron is schattig.
  • July 2012 aangepast
    http://www.smogon.com/bw/pokemon/aron/vgc2012

Samengevat, dubbels. Level 1+Sturdy+Endeavor+Berry Juice=een Pokemon die altijd twee aanvallen overleeft en elke non-Ghost tegenstander naar minder dan 12 HP kan brengen. Combineer met Trick Room ofzo voor rape.

Dankzij Speed Boost en Swords Dance outspeed en OHKO'd Blaziken bijna alles na 1 beurt set-up, zelfs in Ubers. Als ik het mij goed herinner is Giratina de enige betrouwbare Blaziken counter in het hele spel.
    Excadrill in Sandstorm is onstopbaar.
    Garchomp is Garchomp.

Het enige wat ik niet helemaal begrijp is om ook de non-Uber, non-event legendaries te bannen. Hoe wordt het spel eerlijker gemaakt door Articuno te bannen?
Log In of Registreer om te reageren.